/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
peberfrugter med fyld
Fra : liseaa
Vist : 2087 gange
50 point
Dato : 23-03-07 18:38

hej!
skal lave halve peberfrugter i ovnen.
Hvad er det bedste; at sætte dem ind i ildfast fad m. lidt olie i bunde eller skal der væde ved?
Oksekød m. løg og hvidløg er indholdet lavet af.
Et fif og jeg er glad, men det er aftensmaden i dag (hm....)
p .f .t .la

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-07 18:50

Peberne kommes i et ovnfast fad og fyldet fordeles i de halve peberfrugter. Der hældes lidt vand i fadet og peberfrugterne bages i ovnen ved 175°C ca. 1 time.

herfra http://www.webopskrifter.dk/madopskrifter/556/

Dem fik jeg som barn hos min farmor, og kunne ikke li andet end at sige, at jeg kunne li dem, ergo fik jeg dem hver gang jeg kom på besøg, kunne ikke fordrage dem,

Idag kan jeg heldigvis godt li dem

Kommentar
Fra : dova

Dato : 23-03-07 19:09

Jeg bruger altid en smule olie.....jeg synes ikke de bliver stegt med vand ved, men mere kogt.

mvh dova

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 23-03-07 19:48

Og så skal bare toppen skæres af og sættes på igen som et låg. uhmmm

Kommentar
Fra : edith1968

Dato : 11-04-07 15:10

Skær toppen af peberfrugt og fyld dem med hakket oskekød, som er blandet med ris og rosiner,løg, hvidløg, peber salt kanel, kummen og lidt chili.

Sæt det i ovn med lidt olie, det bliver stegt med lidt olie....

min børn er vildt med det, og det er nemt og sund..... det samme opskrift kan du også bruge til at fulde en courgette...

mumse...

smager forresten også rigtig lækkert fra weber.....''