/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Musik-organisering i SE k750i
Fra : Desmersnaps
Vist : 471 gange
48 point
Dato : 23-03-07 14:19

Hej Folks
Jeg har for nylig fået mig en Sony Ericsson k750i, og overordnet er det en fin telefon. Men i forhold til at den understøtter op til 4GB memory (hvilket jeg har) er organiseringen af musik tilsyneladende helt hen i vejret. Kan det passe at man ikke kan se musikken organiseret i de mapper man smider det ind i? Det hele ligger bare i en stor liste der hedder "Al musik" når man går ind i medieafspiller. Ret useless. Man kan også oprette playlister (jeg vil bare smide hvert album i hver sin liste), hvilket tilsyneladende er den eneste vej frem. Men jeg kan jo ikke sidde og sortere 4GB musik i lister på telefonen. Så mit spørgsmål går på om der er mulighed for let at oprette disse lister på pc-en og derefter smide dem over i telefonen? Eller hvordan man smartest organiserer sin musik...
Mvh Kasper
PS: jeg ved ikke om det er nok points for svar, men jeg har kun 48

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 15:02

Ja da.....

Du overfører dem bare som filer efter de er sorteret i komputeren....

Du kan overføre HELE biblioteker....

Min er ganske vist en w810i - men det er det samme.....

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 23-03-07 17:14

Hvad overfører jeg? Playlister? Til hvilken mappe? Og lavet i hvilket program? Skal de bare drag-and-droppes i mappen? Hvordan får jeg dem til at henvise til de rigtige mp3/aac-filer?

Mvh Kasper

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 19:04

Dit kort har en biblioteksstruktur nøjagtig som din komputer...

Drag og drop er udmærket.....

Læg det hele tilrette i Windows og flyt hele biblioteket.....

Citat
Hvordan får jeg dem til at henvise til de rigtige mp3

Ved ikke helt hvad du mener, men musikken skal jo ligge på telefonen - det er ikke nok bare at lave link til komputeren....

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 23-03-07 19:41

Men det er jo det jeg hele tiden har gjort. Det ændrer intet. Eksempel: Jeg har en struktur på pcen hvor jeg fx har 12 mapper. I hver mappe ligger fx 10 numre i mp3-format fra en bestemt kunstner. Jeg trækker disse filer direkte til mit memorycard. Jeg kobler telefonen fra, og åbner menu-punktet "medie-afspiller". Jeg har herinde 3 punkter at vælge imellem. 1: Ny afspilningsliste, 2: "Al musik", og 3: "Alle videoer". For at få adgang til musik har jeg altså kun ét punkt: "Al musik". Vælger jeg dette får jeg en liste med alle numre i mapperne. Jeg kan ikke se mapperne, bare en laaaang liste med alle de numre de indeholder. Fuldstændigt uoverskueligt.....

PS: Hvis jeg vil se numrene sorteret i deres originale mapper, er det under punktet
"Filhåndtering" --> "lyde". Dette sted kan jeg dog ikke bruge til meget da det ikke er medieafspilleren, og den derfor ikke har dens funktioner. Man kan trykke "hør" ved et nummer, og så stopper den med at afspille når nummeret er færdigt. Den fortsætter ikke med næste nummer som medieafspilleren...

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 23-03-07 19:45

RETTELSE:

Men det er jo det jeg hele tiden har gjort. Det ændrer intet. Jeg har en struktur på pcen hvor jeg fx har 12 mapper. I hver mappe ligger fx 10 numre i mp3-format fra en bestemt kunstner. Jeg trækker disse MAPPER (indeholdende musik-filerne - kom til bare at skrive "filerne" i første indlæg direkte til mit memorycard. Jeg kobler telefonen fra, og åbner menu-punktet "medie-afspiller". Jeg har herinde 3 punkter at vælge imellem. 1: Ny afspilningsliste, 2: "Al musik", og 3: "Alle videoer". For at få adgang til musik har jeg altså kun ét punkt: "Al musik". Vælger jeg dette får jeg en liste med alle numre i mapperne. Jeg kan ikke se mapperne, bare en laaaang liste med alle de numre de indeholder. Fuldstændigt uoverskueligt......

PS: Hvis jeg vil se numrene sorteret i deres originale mapper, er det under punktet
"Filhåndtering" --> "lyde". Dette sted kan jeg dog ikke bruge til meget da det ikke er medieafspilleren, og den derfor ikke har dens funktioner. Man kan trykke "hør" ved et nummer, og så stopper den med at afspille når nummeret er færdigt. Den fortsætter ikke med næste nummer som medieafspilleren...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 20:18

Så laver du en NY afspilningsliste med de numre du vil høre.....

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 23-03-07 21:15

Det er ret ulogisk at der ikke er nogen måde at få lov at se den mappe-struktur man fra PC-en selv har lavet, i medieafspilleren hvor man har brug for den. 4GB musik er _meget_ at bladre igennem. Hvis dette ikke var muligt gik mit spørgsmål på om man ikke kunne lave disse playlister på PCen og overføre dem til telefonen, i og med det ville ta jævnt lang tid og være pænt besværligt at sortere 4GB musik på telefonen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 21:34

Du kan ikke overføre playlisterne - de ligger jo i afspilleren

Citat
En anden ting er at det er en smule nemmere at finde rundt imellem sangene på en W800. Der er ligesom på en Ipod opdelt så man kan sortere sangene op efter kunstner og album osv. Jeg har selv en K750 som jeg er ret glad for hvor jeg har købt et kort på 1 gb til. Der med at finde rundt i sangene har jeg ikke det store problem med da jeg plejer at lave forskellige playlists efter som hvad jeg nu har lyst til at høre.

Men den har tilsyneladende ikke helt samme struktur som w810i - for det du søger kan jeg godt på min....

Så du slipper nok ikke for en gang for alle at lave playlister.....

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 24 point
Dato : 23-03-07 21:36

Prøv at læse her - det var måske en overvejelse værd med 4 Gb

http://myforum.lasyk.net/showthread.php?t=25309

Kommentar
Fra : Desmersnaps

Dato : 23-03-07 21:47

Du har nok ret. Men rart at vide at w810i'en er bedre på det område. Det er da helt tosset at medieafspilleren ikke holder mappe-strukturen på k750i. Jaja, men ser på om ikke jeg kan opgradere softwaren eller flashe mobilen. Når man får nye telefoner kastet i nakken sammen med abonnementerne, betyder garantien sgu ikke det store

Godkendelse af svar
Fra : Desmersnaps

Dato : 23-03-07 21:48

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 21:53

Selv tak....

Jeg var ellers overbevist om at playeren var den samme

Så vi har begge lært lidt