/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Afspilning af lydfiler i stifinderen...
Fra : hylstar
Vist : 401 gange
100 point
Dato : 14-01-03 23:24

Lige pludselig afspilles mine lydfiler i stifinderen kun med meget lav volume, why ?
Det virker fint igennem et afspilningsprogram !

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-01-03 23:28

hvis du har en lille højtaler nede ved siden af uret, så højreklik på det, du kan så komme ind og se egenskaber for volume. Der er måske en af disse der er skruet ned for ??
Umiddelbart ville jeg tro det skulle være det samme, men en mulighed

Kommentar
Fra : hylstar

Dato : 14-01-03 23:29

Nej, de er alle skruet helt op - det var det først jeg tjekkede og stikket sidder osse rigtigt !!!

Kommentar
Fra : hylstar

Dato : 15-01-03 12:24

Equaliseren i stifinderen...?

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 15-01-03 13:13

Okay okay ... væsentlig detalie jeg overså der.

Hvad slags lydfiler er der tale om. *.wav / *.wma / andre ??
Og hvilke afspilningsprogrammer er bruger du ellers ?

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : hylstar

Dato : 15-01-03 13:20

OK, mente nok at det var lidt hen i vejret....

Wav og mp3(lovlige selvfølgelig)
MusikMatchJukeBox - ja, det er jo som sagt ingen problemer med at afspille..

Kommentar
Fra : hylstar

Dato : 15-01-03 13:35

Nu har jeg testet det, dog ikke på samme maskine...
Men jeg har afspillet en mp3'er i media playeren og derefter skruet ned og testet det i stifinderen...
Stifinderen afspillede filen uden problemer - så det var ikke løsningen

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 15-01-03 13:55

Stifinderen kan i sigselv ikke spille en lyd. Den benytter sig af det program lydfilen nu er associret med.
For at finde frem til synderen skal du finde ud af associationen tilknyttet til filens "efternavn" f.eks *.wav

Helt præcist hvordan du gør afhænger af hvilken version windows og stifinder du bruger.
Det må du lige tilbage skrive om.

Kommentar
Fra : hylstar

Dato : 15-01-03 14:23

WIN2000 - stifinderen ? ved jeg ikke, da jeg jo p.t. ikke er på den pågældende maskine...
Finder ud af det senere på dagen...

Kommentar
Fra : hylstar

Dato : 16-01-03 20:47

Stifinderen er version 5.0

Kommentar
Fra : Master_of_KeFir

Dato : 17-01-03 03:29

For det første. Skynd dig at for opgraderet din explorer. v5.0 er fyldt med huller. Den nyeste hedder 6 og kan hentes hos microsoft.
Jeg kan kun antage at resten af din windows også trænger at indhente de sidste par års rettelser og opgraderinger.
Dansk version - http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=/isapi/gomscom.asp?target=/danmark/download/default.asp&LN=DA

I din stifinder åbner du en mappe med lydfiler.
Højre klik på den for under menu.
I undermenu vælg egenskber.
Der kan du se hvilken type den slags filer er registreret som.

I stifinders menu skal du nu vælge mappe indstillinger.
Vælg faneblad Fil typer.
Rul ned af listen af regisrerede filtyper indtil du når den du læste for lyd filen.
Dobbel klik på filtypenavnet.
Under handling skal du dobbelt klik på den i fed skrift.

Skriv lige til os om hvad der står der.

Nu skal du blot klik fortyd på alle de åbne vinduer.

Accepteret svar
Fra : Uffe29

Modtaget 100 point
Dato : 17-01-03 09:17

omkring explorer må jeg give M.O.K. ret, men tag og hent den her http://windowsupdate.microsoft.com/ du kunne være heldig at andre opdateringer kunne hjælpe.
Har du iøvrigt Service Pack 3 ???

Hvis det heller ikke hjælper, så hent Windows media player version 9 her http://www.microsoft.com/windows/windowsmedia/download/default.asp

Kommentar
Fra : xou

Dato : 17-01-03 18:40

Jeg bruger xp,men måske kan dette være en hjælp !
åbn denne computer
vælg funktioner-mappeindstilliger-filtype-find mp3 og derefter wav og se hvilket program der er sat til
at åbne filen med,(i xp avanceret,eller prøv dig frem)tryk på afspil-rediger.programmet der bliver brugt til at afspille og placering vises,du kan evt vælge et andet program,måske er det MusikMatchJukeBox der afspiller vælg media player,eller et andet program der kan afspille !
se osse under indstilliger til MusikMatchJukeBox om der er noget der evt kan skruges op og ned på .

Godkendelse af svar
Fra : hylstar

Dato : 20-01-03 23:49

Tak for svaret Uffe29. Langt om længe lykkedes det...
Vejen frem var at opdaterer til Media Player 9 !!! Tog lige Service Pack 3 med på vejen

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 20-01-03 23:56

Glad for at kunne hjælpe

Kommentar
Fra : hylstar

Dato : 21-01-03 00:31

Men forstår stadig ikke hvorfor det lige pludselig kan ryge ? Men sådan er det jo nok bare med Windows

Hilsen en WIN, MAC & UNIX-bruger