/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
indkøbsliste til baxi pille fy
Fra : shato
Vist : 949 gange
20 point
Dato : 23-03-07 07:30

jeg skal til at bestille et baxi multi heat 1,5 men er i tvil om hvad jeg skal bestille udover fyret og vandvarmernen, hvad skal der sidde af exspansion osv på sådan en sag, og skulle i kende et godt og billigt sted jeg kan bestille vill det være et ekstra plus.

på forhånd tak.

henrik
køge

ps. bare rolig skal ikke selv montere der kommer en blik men han er ude og rejse indtil 1/5-07

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 23-03-07 07:49

installationsvejledningen kan sikkert svare på dine spørgsmål

http://www.lavprisvvs.dk/shop/default.asp?SetLng=1&page=productinfo.asp?id=1466

Accepteret svar
Fra : jej123

Modtaget 30 point
Dato : 23-03-07 07:53

På Baxi`s hjemmeside står der
Standardudstyr Komplet stokerkedel, som består af

Kedel
Isoleret kappe
Brændselsmagasin
Snegl og gearmotor for brændselsfremføring
Blæser
Turbolensplader
Keramisk indsats
Kedelstyring
Microswitch til magasin
Termostatisk tilbagebrændssikring
Intern el-installation
Renseværktøj

Ekstraudstyr Trykbeholdersæt for automatisk overrisling
Iltstyring
Automatisk påfyldningsunit til træpiller og korn
Shuntventil
Væghængt varmtvandsbeholder VBF 100-150-200 MK II
Kobberspiral for varmt vand til type 1,5 og 2,5
Dæksel med 2" muffe for el-patron til type 1,5 og 2,5
Trækstabilisator til skorsten eller røgrør

Kommentar
Fra : transor

Dato : 23-03-07 08:03

Husk så, for guds skyld, og for din egen sikkerhed at der fra en kedel med fastbrændselsfyr skal være er direkte åben ekspansionsledning.
Trykekspansionbeholder og sikkerhedsventil er en forbudt løsning.

Jeg har set et eksploderet anlæg og ødelagt hus, hvor man havde lavet det forkert,

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 23-03-07 16:56

du tager helt fejl, transor. nu om dage er stokerfyr godkendt til at køre med trykekspansion. det gælder også for baxi. et stokerfyr kører jo som et oliefyr. der hvor der skal være åben ekspansion, er på fastbrændselskedler, hvor temperaturudsvinget er stort, og hvor der er fare for, at det kommer til at koge. det kan ikke ske for et stokerfyr, og derfor må det køre med trykekspansion.

Godkendelse af svar
Fra : shato

Dato : 23-03-07 17:40

Tak for svaret jej123.