/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Bange for at møde andre hunde
Fra : alice_trauelsen
Vist : 924 gange
100 point
Dato : 30-08-01 09:28

Hej
Hvad gør man når det er MIG, der er bange for at møde andre hunde, når jeg går med min egen Pippi. Hun er godheden selv, men jeg går i panik. Det skyldes vi for 3 år siden, havde vi et par brødre labradorer, de var dejlige og der var ikke noget i vejen. Men da de omkring 3 år, var de ude i gården, pluslig røg de i struberne på hinanden og det var nu 2 ulve vi havde og ikke 2 hunde. Vi gjorde noget dumt, det ved vi idag, vi stak hænderne ind i mellem de 2 hunde og åbnede hver sit gab og fik dem vredet fra hinanden, de bed dog ikke os. Desværre var de begge så medtaget at dyrlægen måtte aflive begge to på stedet. Det samt mit møde med vores foxterie for 5 år siden, der også angreb vores anden hund, for til sidst at bide mig i hånden, med en tur på skadestuen til følge og vi måtte aflive hende, da vi ofte har besøg af vores barnebarn.
I dag har vi kun Pippi, men jeg er bange og går i panik når jeg ser en anden hund, jeg ved det smitter af på Pippi, men gud ske lov, er hun ikke så skør som sin Mor :).
Har i nogle gode råd, modtages de med kys hånd.
Ps. jeg har set at nogle af jeg skriver i lægger billederne ind i en gruppe der hedder noget med binar, hvordan finder jeg dem ?

Mange hundehilsner og vov
fra Pippi og Alice

Accepteret svar
Fra : hjr

Modtaget 110 point
Dato : 30-08-01 09:39

hej

Hvalpen skal møde store hunde, små hunde, hanhunde og hunhunde, hvalpe og voksne hunde. De skal have lov til at lege og udvikle deres evne til at kommunikere med artsfæller. Det er synd at berøve den muligheden for nu og senere at være sammen med andre hunde, et samvær vi aldrig kan kompensere for.

taget fra siden:
http://www.hundepsykologen.dk/hvalp.htm

Du skal være så rolig og naturlig som muligt, når du miljøtræner din hvalp. Din hvalp fatter med det samme mistanke, hvis du stopper op og forsikrer den om, at det her ikke er farligt. Lad i stedet som ingenting og vis ikke overdreven interesse for det, som hvalpen er utryg ved. Ros den roligt hver gang, den tager et skridt i den rigtige retning. Trøst den ALDRIG, men hjælp den forbi det, den synes er farligt. Når hvalpen er kommet forbi, passerer du det "farlige" et par gange og lader hvalpen gå hen og undersøge det nærmere. Men du skal ikke presse den. Lad den gøre det i sit eget tempo. Hvis det er muligt, er det en god idé at passere stedet igen de efterfølgende dage.

taget fra side:
http://nyhedsbrev.jubii.dk/arkiv/hunde5.htm

jeg tror at hvis du arbejder med dig selv og med din hund kan du komme over din angst, hvis det stadigvæk er et så stort problem for dig bør du måske søge professionel hjælp
håber dog at det kan lykkes for dig især for din hund

mvh
hjr

Kommentar
Fra : hjr

Dato : 30-08-01 09:41

Hej igen

jeg glemte lige at anbefale denne side:

http://nyhedsbrev.jubii.dk/hund.asp

måske en god side for dig held og lykke

hjr

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 09:01

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cTlj7.26771$Ay1.757883@news000.worldonline.dk...
> Hej
> Hvad gør man når det er MIG, der er bange for at møde andre hunde, når
> jeg går med min egen Pippi. Hun er godheden selv, men jeg går i panik.

Lidt firkantet og groft stillet op så har du jo reelt ikke noget at være
bange for, for i følge dit indlæg er det kun med dine egne hunde du har
uheldige oplevelser med og ikke med fremmede hunde. Så hvad er det du går i
panik over ved mødet med en fremmede hund?. Der det frygten for at Pippi
bider den anden hund eller at den anden hund bider Pippi?. Eller noget helt
trejde?

> Det skyldes vi for 3 år siden, havde vi et par brødre labradorer, de var
> dejlige og der var ikke noget i vejen. Men da de omkring 3 år, var de
> ude i gården, pluslig røg de i struberne på hinanden og det var nu 2
> ulve vi havde og ikke 2 hunde.

Et klassisk eksempel som oftes sker når 2 hanner går sammen.
Disse slagsmål sker oftes når den "svage" hund forsøger at tage lederskabet
fra den "stærke" hund.

>Vi gjorde noget dumt, det ved vi idag, vi
> stak hænderne ind i mellem de 2 hunde og åbnede hver sit gab og fik dem
> vredet fra hinanden, de bed dog ikke os.

I naturen blandt ulveflokke når disse situationer opstår vil den han som
taber magtkampen blive forvist fra flokken eller vælge at stikke af.
I en hundegård har den "svage" ikke denne mulighed hvorfor disse slagsmål
oftes får en kedelig afslutning.

> I dag har vi kun Pippi, men jeg er bange og går i panik når jeg ser en
> anden hund, jeg ved det smitter af på Pippi,

Ja det farer lige gennem hundesnoren ned til Pippi.

> Har i nogle gode råd, modtages de med kys hånd.

Næææh..for Pippi er der jo ikke noget i vejen med

> Ps. jeg har set at nogle af jeg skriver i lægger billederne ind i en
> gruppe der hedder noget med binar, hvordan finder jeg dem ?

news:dk.binaer

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som også skal have lavet Websiden færdig -
- http://home.worldonline.dk/~figowitz/ -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 09:51

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:Uomj7.20706$3q.700979@news010.worldonline.dk...
> "alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en
meddelelse
> news:cTlj7.26771$Ay1.757883@news000.worldonline.dk...
> Et klassisk eksempel som oftes sker når 2 hanner går sammen.
> Disse slagsmål sker oftes når den "svage" hund forsøger at tage
lederskabet
> fra den "stærke" hund.

du har ret .. eller næsten ret .. for det er ikke altid magtkamp der
foregår .. mine to havde en perioden hvor de kunne tage en slåskamp og
dísse skyldes faktisk usikkerhed hos den nye hund der så når den
stressede op glemte at aflæse de signaler den anden hund sendte ...
men den usikre hund (Wupper der er genbrugs hunden)kendte/kender
udmærket sin plads i forholdt til den ældre hund og var flink til at
underkaste sig ... så kamp mellem to hunde i samme flok skyldes altså
ikke altid magtkamp .... Endelig er det faktisk meget meget sjældent
at slagsmål mellem to hanner ender med døden hvis altså der er plads
omkring dem for så vil den svageste vige pladsen .. hanhunde har
nemlig bidehæmning hvilket ukastrerede tæver ikke har så hos tæver kan
en sådan slåskamp ende grueligt galt de slås nemlig hvis man ikke får
dem skilt til den ene dør ... heldigvis er vore interne slåskampe
holdt op .. de aftog med i samme grad som Wuppers usikkerhed blev
mindre og hendes stresstærskel højere .. . og begge hunde er heldigvis
kastrerede..

MVH Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 10:44

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b8dfea4$0$3241$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>. . og begge hunde er heldigvis kastrerede..
>

Blot en bitte sproglig korrektion. Hanner bliver kastrerer (...ererererere).
Tæver bliver sterilseret. Eller som vi siger herude på landet hvor vi kalder
en spade for en spade, hanner får klodserne skåret af og tæver får fjernet
livmoderen. Men at en sterilation af en tæve tilnærmesvis skulle have nogen
som helst effekt som kan sammenlignes med en kasteration af en han i form af
mindre dominans, aggersivtet og ligende har jeg aldrig set eller hørt et
videnskabelig bevis på så hvis du har mere videnskabelige beviser på dette
så ville jeg blive glad for en henvisning til emnet, ellers betragter jeg
blot dette som en skrøne og ammestue snak.

Ellers er det korrekt at 2 tæver er endnu værre end 2 hanner for 2 tæver som
slogs vil blive ved til den ene falder død om. Heldigvis sker det yderst
sjældent men kan forkomme specielt i de tilfælde at hvor 2 ældre tæver
bliver bragt sammen. Men derfor er det ikke nogen umulighed at have 2 eller
flere tæver gående sammen for under normale forhold indordner de sig under
hinanden i et internt hieraki som man næppe ligger mærke til når først
hierakiet er fastlagt.

Nu vi berørte emnet med førerhunden, så er førerhunden i en ulveflok faktisk
en tæve og ikke en han.

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som vist skal have sat stavekontrollen til -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 10:57

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:2Wnj7.20719$3q.701614@news010.worldonline.dk...
> "Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse
> news:3b8dfea4$0$3241$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> >. . og begge hunde er heldigvis kastrerede..
> >
>
> Blot en bitte sproglig korrektion. Hanner bliver kastrerer
(...ererererere).
> Tæver bliver sterilseret.

<> da vovserne skal motioneres får jeg kun tid til lige i første
omgang at svare på det første af dit indlæg .. resten besvares senere
.... skudt forbi .. det hedder kastreret også hos tæver hvis både
livmoder og æggestokke fjernes ... og sterelisation hvis blot
æggelederne får et snit men i langt de fleste tilfælde fjernes hele
baduljen nu om dage ..

MVH Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 11:12

Thu, 30 Aug 2001 07:27:50 GMT, berigede "alice_trauelsen"
<alice_trauelsen.news@kandu.dk> dk.fritid.dyr.hund med:

>Hvad gør man når det er MIG, der er bange for at møde andre hunde, når
>jeg går med min egen Pippi.

Du er da velkommen til, hvis du har lyst, at komme ned til vores
hundeleg og kigge - det kunne da være, at mødet med disse glade og
legende hunde, kunne tage lidt af frygten fra dig?!

Bare en tanke .......

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 11:11

Samme svar har jeg tidligere fået af en anden
i dk.fritid.dyr.kat.

Lisbeth

> ... skudt forbi .. det hedder kastreret også hos tæver hvis både
> livmoder og æggestokke fjernes ... og sterelisation hvis blot
> æggelederne får et snit men i langt de fleste tilfælde fjernes hele
> baduljen nu om dage ..
>
> MVH Ami
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 11:13

Thu, 30 Aug 2001 07:27:50 GMT, berigede "alice_trauelsen"
<alice_trauelsen.news@kandu.dk> dk.fritid.dyr.hund med:

>Vi gjorde noget dumt, det ved vi idag, vi
>stak hænderne ind i mellem de 2 hunde og åbnede hver sit gab og fik dem
>vredet fra hinanden, de bed dog ikke os.

Hvorfor er det lige, at det er dumt?

Er det på grund af risikoen for, at man selv bliver en del af
slagsmålet?

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 11:23

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:aRGOO7d+qoLd15zldreaDQuY4NJ=@4ax.com...
> >Vi gjorde noget dumt, det ved vi idag, vi
> >stak hænderne ind i mellem de 2 hunde og åbnede hver sit gab og fik
dem
> >vredet fra hinanden, de bed dog ikke os.
>
> Hvorfor er det lige, at det er dumt?
>
> Er det på grund af risikoen for, at man selv bliver en del af
> slagsmålet?

Ja det må man da gå udfra .. det kan være direkte farligt
håndgribeligt at gribe ind i et slagsmål .. jeg har dog gjort det uden
selv at komme til skade de gange mine hunde er fløjet i totterne på
hinanden .. men jeg har været klar over risikoen hver gang .. men det
har for mig været den eneste måde at skille dem. Når man bor alene er
der ikke altid en ekstra person så man kan bruge bagbensmetoden ... nu
er slagmålene mellem de to heldigvis nok overstået og der er fred i
lejren .. man lærer jo at tage sine forholdsregler .. og undgå nogle
situationer .. mvh Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 11:35

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b8e0e0f$0$3243$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> <> da vovserne skal motioneres får jeg kun tid til lige i første
> omgang at svare på det første af dit indlæg .. resten besvares senere
> ... skudt forbi .. det hedder kastreret også hos tæver hvis både
> livmoder og æggestokke fjernes ... og sterelisation hvis blot
> æggelederne får et snit men i langt de fleste tilfælde fjernes hele
> baduljen nu om dage ..

Whee...wrong Batman.

"... Behandlingen består af en sterilisation af tæven. En sterilisation er
et kirurgisk indgreb, hvor livmoderen og begge æggestokke bliver fjernet.
Hvis der er knuder i æggestokkene, vil de i ca.15% af tilfældene være
ondartede. Det ...
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/..."

Whee..håber at vufferne er blevet luftet

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som skal hen og have sin middagssøvn -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 11:36

"Nielsen" <poel_noerregade@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
news:9ml3g3$r9n$1@sunsite.dk...
> Samme svar har jeg tidligere fået af en anden
> i dk.fritid.dyr.kat.
>
> Lisbeth

.... Behandlingen består af en sterilisation af tæven. En sterilisation er et
kirurgisk indgreb, hvor livmoderen og begge æggestokke bliver fjernet. Hvis
der er knuder i æggestokkene, vil de i ca.15% af tilfældene være ondartede.
Det ...
http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/...

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som også skal have lavet Websiden færdig -
- http://home.worldonline.dk/~figowitz/ -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 11:57

"M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:aRGOO7d+qoLd15zldreaDQuY4NJ=@4ax.com...
> Thu, 30 Aug 2001 07:27:50 GMT, berigede "alice_trauelsen"
> <alice_trauelsen.news@kandu.dk> dk.fritid.dyr.hund med:
>
> >Vi gjorde noget dumt, det ved vi idag, vi
> >stak hænderne ind i mellem de 2 hunde og åbnede hver sit gab og fik dem
> >vredet fra hinanden, de bed dog ikke os.
>
> Hvorfor er det lige, at det er dumt?
>
> Er det på grund af risikoen for, at man selv bliver en del af
> slagsmålet?

Jeg har på en jagt set en jæger forsøge at skille 2 kæmpende hunde med
hænderne. Hundene var så ophidsede i deres kamp om retten til det nedlagte
rådyr, at den pågældende jæger på det nærmeste fik flænset sin hånd.

En af de andre jægere viste så _hans_ metode til at skille de kæmpende,
nemlig et velrettet los i r.... med en gummistøvle. Det virkede for mig som
en ret brutal måde at tackle problemet på, selvom det var effektivt.
Derfor vil jeg da gerne vide om nogen her i gruppen har andre og bedre
metoder til at skille sådan et par (eller flere) kæmpende jagthunde, uden at
man selv risikerer at komme alvorligt til skade?

Venlig hilsen
Alex Linaa

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:04

> Derfor vil jeg da gerne vide om nogen her i gruppen har andre og bedre
> metoder til at skille sådan et par (eller flere) kæmpende jagthunde, uden
at
> man selv risikerer at komme alvorligt til skade?

Hvis man har en vandslange ved hånden skulle det være ret efektivt at gi'
dem et godt strint vand.

Rinnie Ilsøe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:01

Det er meget nemmere bare at sige "Neutraliseret" IMO(c:

Rinnie

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:26

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:kdpj7.188$DO2.37527774@news.orangenet.dk...
> Det er meget nemmere bare at sige "Neutraliseret" IMO(c:

Neutraliseret hedder det ved katte.
Sterilseret hedder det ved hunde.

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som også skal have lavet Websiden færdig -
- http://home.worldonline.dk/~figowitz/ -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:28

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
news:9ml65d$3oq$1@sunsite.dk...
> Derfor vil jeg da gerne vide om nogen her i gruppen har andre og bedre
> metoder til at skille sådan et par (eller flere) kæmpende jagthunde, uden
at
> man selv risikerer at komme alvorligt til skade?

Mon et skud med jagtgeværet hjælper??. Altså _ikke_ at skyde hundene!!

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som også skal have lavet Websiden færdig -
- http://home.worldonline.dk/~figowitz/ -Jagthunde plejer jo at være mere
optaget af jagt end noget andet?. Blot en idé..ved ikke om det virker.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:31

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:qrpj7.20744$3q.702408@news010.worldonline.dk...

HOV..gik lidt kludder i citeringen !
Det jeg ville have sagt hvis jeg kunne finde ud af det var:

Mon et skud med jagtgeværet hjælper??. Altså _ikke_ at skyde hundene!!
Jagthunde plejer jo at være mere optaget af jagt end noget andet?. Blot en
idé..ved ikke om det virker.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:51

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:kdpj7.189$vB5.37358687@news.orangenet.dk...
> > Derfor vil jeg da gerne vide om nogen her i gruppen har andre og bedre
> > metoder til at skille sådan et par (eller flere) kæmpende jagthunde,
uden
> at
> > man selv risikerer at komme alvorligt til skade?
>
> Hvis man har en vandslange ved hånden skulle det være ret efektivt at gi'
> dem et godt strint vand.
>

Det er "lidt" sjældent jeg har mødt en vandslange, 1½ km. inde på Lars
T.....s marker, så med mindre du har en håndpumpe du vil sælge sååå......

Alex

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:40

> Neutraliseret hedder det ved katte.
> Sterilseret hedder det ved hunde.

NEJ!

Nu har jeg lige snakket med min dyrlæge...

Man stereliserer hun-dyr og kastererer han-dyr. Der er også mulighed for at
sterelisere _handyr_. Det fåregår ved at kan-ikke-lige-huske-hvad bliver
bundet sammen, dvs. stenene bliver ikke fjernet... Mener det var sædlederen.

Neutraliseret kan bruges ved alle racer, køn og bygninger(c:

Rinnie Ilsøe

ps. skal du bruge mere overbevisning foreslår jeg at du ringer til en
dyrlæge(c;

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:42

> Det er "lidt" sjældent jeg har mødt en vandslange, 1½ km. inde på Lars
> T.....s marker, så med mindre du har en håndpumpe du vil sælge sååå......
>

hvad siger du til 2 km. brandslange monteret på en kompresser?

Rinnie Ilsøe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:53

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:1upj7.20746$3q.702382@news010.worldonline.dk...

> Mon et skud med jagtgeværet hjælper??. Altså _ikke_ at skyde hundene!!
> Jagthunde plejer jo at være mere optaget af jagt end noget andet?. Blot en
> idé..ved ikke om det virker.

Jagthunde er trænede i ikke at reagere på skud, men kun på kommandoer fra
jægeren, ellers ville de ikke være ret anvendelige på jagt. Så jeg tror ikke
det ville have megen effekt, desværre.

Venlig hilsen
Alex Linaa

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:54

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:iOpj7.191$Vc.37615744@news.orangenet.dk...
> > Det er "lidt" sjældent jeg har mødt en vandslange, 1½ km. inde på Lars
> > T.....s marker, så med mindre du har en håndpumpe du vil sælge
sååå......
> >
>
> hvad siger du til 2 km. brandslange monteret på en kompresser?

OK, den køber jeg (Forudsat du kommer med og slæber slangen gennem diverse
krat m.m.) )

vh
Alex

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 12:53

> OK, den køber jeg (Forudsat du kommer med og slæber slangen gennem diverse
> krat m.m.) )

Hmmm... *kigger på uret og får pludseligt travlt med 1000 ting*

Rinnie Ilsøe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 13:10

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
news:3b8e2920$0$278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
> meddelelse news:1upj7.20746$3q.702382@news010.worldonline.dk...
>
> Jagthunde er trænede i ikke at reagere på skud, men kun på
kommandoer fra
> jægeren, ellers ville de ikke være ret anvendelige på jagt. Så jeg
tror ikke
> det ville have megen effekt, desværre.

nej næppe men er der ligeså mange mennesker som der er hunde er det
effektivt at tage fat i bagbenene eller halen på hver sin hund .. så
benene på den måde forsvinder under dem .. men det kræver at der er en
person til hver hund da den hund der ikke får dette kick ellers blot
vil følge med ... .

MVH Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 13:19

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:JMpj7.190$sZ2.37555245@news.orangenet.dk...

> Man stereliserer hun-dyr og kastererer han-dyr.

Jamen der har vi da aldrig været uenig om??. Det var Ami der påstod noget
andet.

>Der er også mulighed for at
> sterelisere _handyr_. Det fåregår ved at kan-ikke-lige-huske-hvad bliver
> bundet sammen, dvs. stenene bliver ikke fjernet... Mener det var
sædlederen.

Ja på nøjagtig samme måde som det forgår hos mænd.
Men der var ikke det diskutionen drejede sig om men om hvorvidt det hed
kastereret hos tæver

> Neutraliseret kan bruges ved alle racer, køn og bygninger(c:

Neutralisering er bare en masse betegnelse som kan bruges om både
kasteration og sterilsering.

> ps. skal du bruge mere overbevisning foreslår jeg at du ringer til en
> dyrlæge(c;

Det er ikke nødvendig for det er du jo god til og så kan du lige ligge en
url til hvor jeg kan finde de rigtige facts på de punkter jeg tager fejl.

Men skal jeg derimod forslå dig noget så sæt din stavekontol til inden
afsendelsen af dine indlæg.

--
- Bare hilsner fra Figowitz -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 13:16

> > Neutraliseret kan bruges ved alle racer, køn og bygninger(c:
>
> Neutralisering er bare en masse betegnelse som kan bruges om både
> kasteration og sterilsering.

DU skrev at det blev brugt på katte og ikke hunde... og i øvrigt er jeg
fløjtende ligeglad med hvad diskussionen drejede sig om. Til at starte med
drejede den jo slet ikke om _neutralisering_ af dyr, men om frygt for at
møde andre hunde... Som snakken går;) Det har ofte været oppe at vende hvad
hvad blev kaldt, så jeg vælger at forklare det hele i een post i denne tråd,
da det netop ER blevet diskuteret her!!

Rinnie Ilsøe

--
Se Wonder's hvalpe på:
http://www.kloster-gaarden.dk/

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 13:29

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
news:3b8e2920$0$278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jagthunde er trænede i ikke at reagere på skud, men kun på kommandoer fra
> jægeren, ellers ville de ikke være ret anvendelige på jagt. Så jeg tror
ikke
> det ville have megen effekt, desværre.

Ja det er rigtig. Det jeg tænkte på var mere om skudet ville henlede hundene
på noget andet f.eks. at der blev skudt og nedlagt vildt. De jagthunde som
jeg kender og har været på jagt med reagere alle med at blive meget opilet
og opmærksom i den retning som skudet faldt i bar iver for at komme først ud
til vildtet...

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som også skal have lavet Websiden færdig -
- http://home.worldonline.dk/~figowitz/ -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 13:58

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:obqj7.20757$3q.702722@news010.worldonline.dk...
> "R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> news:JMpj7.190$sZ2.37555245@news.orangenet.dk...
>
> > Man stereliserer hun-dyr og kastererer han-dyr.
>
> Jamen der har vi da aldrig været uenig om??. Det var Ami der påstod
noget
> andet.

ja men jeg tager mine ord i mig igen .. og går tilbage til min
oprindelige mening men det med at kastrere begge køn lærte jeg faktisk
i enten denne eller kattengen hvis jeg huser rigtig .. der kan man se
hvor meget forkert man kan lære i disse nger men jeg giver mig
selvfølgelig for dine og andres argumenter ..

MVH Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 14:11

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:wkqj7.20764$3q.702833@news010.worldonline.dk...

> Ja det er rigtig. Det jeg tænkte på var mere om skudet ville henlede
hundene
> på noget andet f.eks. at der blev skudt og nedlagt vildt. De jagthunde som
> jeg kender og har været på jagt med reagere alle med at blive meget opilet
> og opmærksom i den retning som skudet faldt i bar iver for at komme først
ud
> til vildtet...

Problemet opstår de fleste gange, når hundene netop er nået frem til et
stykke nedlagt vildt. Den første hund ryger i struben på dyret, og betragter
der herefter som "sin ejendom".
Hvis de andre hunde ikke "er enige" i dette, opstår disse vilde slagsmål.

Jeg har endnu ikke oplevet noget der kunne henlede hundenes opmærksomhed på
andet end det nedlagte vildt, og at forsvare/erobre dette, hvis slagsmålet
kommer i gang (Ud over det omtalte los, eller måske Rinnies brandslange).
For hundene er vildtet jo klimaks på en jagt.
Det jeg så var faktisk, at det var ejerens egen hund der flænsede hans hånd,
så et eller endet sted tror jeg noget i hjernen kobler ud i sådan en
situation.

vh
Alex Linaa

Godkendelse af svar
Fra : alice_trauelsen

Dato : 30-08-01 15:23

Hej
Tak for de mange kommentarer. Ja, det er jo mig der er problemmet og ikke Pippi. Pippi er 3 år gammel, et dejligt gadekryds af en retriever, kul sort med mange krøller. Hun er godheden selv overfor alt og alle, måske for god. Selv kattene, og hestene kommer hun godt ud af det med. Hun er med over og fodre hestene hver morgen, så er hun tøjret til en af boksene og så sidder hun der og venter, eller leger lidt med kattene, særlig Karl Junior. Han er en værre Karl. Når han skal forbi går han ikke udenom, men kravler ned og går under hende. Hun slikker ham bare og logre med halen. Hun kan også lide at stikke hovedet ind til hestene og så står de og muler lidt. Den eneste på gården hun ikke stikker hovedet ind til er Charlie, han er et hængebusvin. Han gør fakstisk heller ikke en kat fortræd. Vi kiggede lidt første gang kattene sov i halmen hos ham.
Nok om det. Jeg må hanke op i mig selv, for Pippi Langstrømpe og Jeg skal ud og gå en lille tur.

Mange hilsner og tak
Pippi og Alice

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 14:14

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b8e2d39$0$3241$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> nej næppe men er der ligeså mange mennesker som der er hunde er det
> effektivt at tage fat i bagbenene eller halen på hver sin hund .. så
> benene på den måde forsvinder under dem .. men det kræver at der er en
> person til hver hund da den hund der ikke får dette kick ellers blot
> vil følge med ... .

Det er da værd at overveje. Men man skal godt nok være hurtig for at fange
et bagben eller en hale i et roterende virvar af 3-4 hunde. Tror ikke jeg
tør sætte hænderne så tæt på kamphanerne.

vh
Alex Linaa

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 14:11

> men det med at kastrere begge køn lærte jeg faktisk
> i enten denne eller kattengen hvis jeg huser rigtig ..

Jeg mener det var i ng.kat det var... Jeg troede også det var sådan ind til
jeg ringede til min dyrlæge

Rinnie

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 14:15

> Problemet opstår de fleste gange, når hundene netop er nået frem til et
> stykke nedlagt vildt. Den første hund ryger i struben på dyret, og
betragter
> der herefter som "sin ejendom".
> Hvis de andre hunde ikke "er enige" i dette, opstår disse vilde slagsmål.

....og så er det vi går tilbage til kennelen og ofte finder fejlen der. Hos
et kobbel ulve er der sjældent problemer når byttet skal deles. (At en
jagthund så bør være opdraget til, at byttet ikke skal fortæres, men bringes
tilbage til "lederen" uskadt er så en anden sag...)

Ulvene vokser op med at dele maden og de lærer hurtigt at der ikke er grund
til at slås' om det... Den fejl mange kennel ejere gør er, at gi' hvalpene
hver deres fodderskål, så hundene ikke lærer at dele og så er det sådanne
problemer opstår når hundene bliver ældre.

Rinnie Ilsøe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 14:47

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:6brj7.201$Vj5.38540320@news.orangenet.dk...

> ...og så er det vi går tilbage til kennelen og ofte finder fejlen der. Hos
> et kobbel ulve er der sjældent problemer når byttet skal deles. (At en
> jagthund så bør være opdraget til, at byttet ikke skal fortæres, men
bringes
> tilbage til "lederen" uskadt er så en anden sag...)
>
> Ulvene vokser op med at dele maden og de lærer hurtigt at der ikke er
grund
> til at slås' om det... Den fejl mange kennel ejere gør er, at gi'
hvalpene
> hver deres fodderskål, så hundene ikke lærer at dele og så er det sådanne
> problemer opstår når hundene bliver ældre.

Jeg tror du har fat i noget essensielt her, det havde jeg aldrig tænkt på.

Men den der med opdragelsen af jagthunde vil jeg gerne korrigere "lidt"
En jagthund skal selvfølgelig ikke fortære byttet, men den er opdraget til
at gå i struben på anskudt råvildt for at holde det fast. Dette medfører
helt naturligt at de går i struben på alt nedlagt vildt, dødt eller anskudt,
men en god jagthund ved også at struben er det eneste legale sted at sætte
tænderne i.

venlig hilsen
Alex Linaa

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 15:22

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:6brj7.201$Vj5.38540320@news.orangenet.dk...
>
> Ulvene vokser op med at dele maden og de lærer hurtigt at der ikke er
grund
> til at slås' om det... Den fejl mange kennel ejere gør er, at gi'
hvalpene
> hver deres fodderskål, så hundene ikke lærer at dele og så er det sådanne
> problemer opstår når hundene bliver ældre.

Har du prøvet at stå med 8 hylende hvalpe der springer op ad dig samtidig
med at du står med 8 madskåle i hænderne? Jeg skal ikke kunne sige om nogle
kennel ejere har så store hænder at de kan have 8 madskåle i hænderne på en
gang men det der sker når den første madskål bliver sat på jorden er at alle
8 hvalpe farer over madskålen og kæmper for at få mest og først, dernæst
farer de alle 8 hvalpe videre til madskål nr. 2 og så videre. Det mest
praktiske er at bruge en plastik tagrende på 1 meter hvor foderet bliver
severet.

Men tanken om at 8 små hvalpe sidder pænt på række og venter på hver deres
madskål bliver severet og bagefter går hen og ligger sig i hjørnet til de
andre hvalpe har spist færdig er da en sød tanke . Det er bare en
hypotetisk tanke som ikke kan praktiseret i virkeligheden.

Men derfor skulle det da ikke undre mig at nogen bruger 8 madskåle. Jeg har
bare endnu ikke set nogle kenneler der gør det men jeg færdes også kun inden
for schæferhundeverden.

--
- Bare hilsner fra Figowitz -
- som bruger plastik tagrende i sin kennel og ikke 8 madskåle -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 16:05

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
news:9mle7f$oe3$1@sunsite.dk...
> "Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse
> news:3b8e2d39$0$3241$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> > nej næppe men er der ligeså mange mennesker som der er hunde er
det
> > effektivt at tage fat i bagbenene eller halen på hver sin hund ..

> > benene på den måde forsvinder under dem .. men det kræver at der
er en
> > person til hver hund da den hund der ikke får dette kick ellers
blot
> > vil følge med ... .
>
> Det er da værd at overveje. Men man skal godt nok være hurtig for at
fange
> et bagben eller en hale i et roterende virvar af 3-4 hunde. Tror
ikke jeg
> tør sætte hænderne så tæt på kamphanerne.

<> jeg har faktisk været med til det et par gange og det er effektiv
men skal gøres samtidig ved alle hunde så ellers er der jo nogle der
bare følger med i flæsket på den anden hund ...

MVH Ami
>
> vh
> Alex Linaa
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 15:50

> Har du prøvet at stå med 8 hylende hvalpe der springer op ad dig samtidig
> med at du står med 8 madskåle i hænderne?

Ja undskyld mig hvis jeg bliver en smule næsvis nu, men jeg er på det
nærmeste vokset op blandt hunde og kenneler og _ved_ at mange har (haft) en
anordning med et stativ, hvori der er feks. 8 skåle. Stativet bliver sat ned
og hvalpene bliver hurtigt fordelt... Så ja, jeg har stået med 8... og 12
små hundehvalpe der skulle serveres mad for... i et fad! (for 10 år siden i
8 eller 12 skåel i et af de før omtalte stativer... uden problemer med
fordelingen!)

> Men tanken om at 8 små hvalpe sidder pænt på række og venter på hver deres
> madskål bliver severet og bagefter går hen og ligger sig i hjørnet til de
> andre hvalpe har spist færdig er da en sød tanke . Det er bare en
> hypotetisk tanke som ikke kan praktiseret i virkeligheden.

Ja... sagt på en anden måde... Jeg er dum som en dør? (Ret mig hvis jeg
tar' fejl...!) Du... Der findes andre alternativer... stativet med skålene
og ja, jeg har både praktiseret det med schæfer-hvalpe div. afskygninger af
retriever hvalpe mm.

Det jeg sage var jo at man netop IKKE bør bruge 8 skåle... Et ganske
almindeligt fad, hvor de står snude om snude og gladeligt gufler maden i sig
er det bedste!(c:

Jeg ved ikke om jeg er den eneste der bliver en smule irriteret over den
måde du svarer på... Lettere næsvis og belærende, som om du ved alt og ingen
skal lære dig noget... Når man så kommer med et svar, som det med
neutraliserin / kastrering / sterelisering, ja så virker det som om du
bliver mopset og skal angribe ved feks at skrive:
"Men der var ikke det diskutionen drejede sig om men om hvorvidt det hed
kastereret hos tæver" og
"Men skal jeg derimod forslå dig noget så sæt din stavekontol til inden
afsendelsen af dine indlæg."
for ikke at tale om dit "Whee...wrong Batman." som jeg læser som
fornærmende... kan være mig der er panippen...

Du har ingen myndighed til at brokke dig over et fyldestgørende svar bare
fordi _du_ mener du ikke kan bruge det til noget, fordi det viser at du ikke
havde ret eller fordi der bliver skrevet om noget du ikke lige ved så meget
om eller ikke interesserer dig for. Vi kan alle lære noget af hinanden! Så
længe det ikke går OT er jeg i min fulde ret til at skrive det... og endnu
mindre skal du brokke dig over min stavning. Det er en hundegruppe og ikke
en stavegruppe. Var indlæget stavet så dårligt at du ikke forstod hvad der
blev skrevet? Jeg kan så bare være glad for, at jeg på skrift kan begå mig
på 5 sprog. (og 6 i tale)

Det kan selvfølgelig være jeg går helt fejl af dig... Det kan også være du
ikke er så god til at formulere dig.

Rinnie

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 16:40

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:jGsj7.211$VH7.39846031@news.orangenet.dk...
> Det kan selvfølgelig være jeg går helt fejl af dig... Det kan også være
du
> ikke er så god til at formulere dig.

Måske er han uddannet hundeadfærdskonsulent eller hundeforsker hos Roger A
for disse steder får man jo en helt forskruet holdning til hundeopdragelse.

/Søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:00

Anne-Marie Prange Madsen <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8e387a$0$3246$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>
> ja men jeg tager mine ord i mig igen .. og går tilbage til min
> oprindelige mening men det med at kastrere begge køn lærte jeg faktisk
> i enten denne eller kattengen hvis jeg huser rigtig .. der kan man se
> hvor meget forkert man kan lære i disse nger men jeg giver mig
> selvfølgelig for dine og andres argumenter ..
>
> MVH Ami

Hej Ami
Du skal ikke tage dine ord i dig igen. Du skal bare kæmpe videre, for det er
dig der har ret. Uanset hvad en eller anden dyrlæge siger. Der er jo
forhåbentlig lagt mere vægt på undervisningen i selve operationen, end der
er på danskundervisning.

Iflg. Lademanns Leksikon lyder forklaringen på kasteration/sterilisation
således:

Citat:
Kastrering; operativt fjernelse af kønskirtlerne, dvs. testikler eller
æggestokke.

Sterilisation: Ophævelse af forplantningsevnen; foretages oftest ved et
kirurgisk indgreb, uden at kønskirtlerne fjernes, f.eks. ved afsnøring eller
overskæring af sædstrengen hos manden eller æggelederne hos kvinden;
påvirker ikke kønsdriften.
Citat slut.

Så det er nok en skovl du har set på Figowitz, og ikke en spade)

M.v.h.
Tommy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:09

"Søren Kjeldsen" <sk@pluto.dk> skrev i en meddelelse
news:s7tj7.20803$3q.706994@news010.worldonline.dk...
>
> Måske er han uddannet hundeadfærdskonsulent eller hundeforsker hos Roger A
> for disse steder får man jo en helt forskruet holdning til
hundeopdragelse.

Jeg har ikke ville blande mig debatten men kender figowitz privat og selvom
han siger tingene ligeud som han tænker og man måske ikke er enig i de samme
ting som ham, så kan man ikke komme udenom de resultater han har opnået med
sine hunde gennem årene. Jeg vil blot nævne at han flere gange har deltaget
ved både danmarks- og verdens mesterskaber og alene bare at kvalificerer sig
til disse stævner kræver at man har lidt mere indsigt end bare at kunne sin
abc. Endvidere har han formådet at avle mange hvalpe der er kommet til tops
i systemet og kan fungerer ligeså godt om de bruges som familiehunde i
børnefamilier eller som tjenestehunde i hjemmeværnet og politetet.

Hilsner Soernsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:11

"Tommy" <t.urth@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b8e628b$0$10267$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
> Hej Ami
> Du skal ikke tage dine ord i dig igen. Du skal bare kæmpe videre,
for det er
> dig der har ret. Uanset hvad en eller anden dyrlæge siger. Der er jo
> forhåbentlig lagt mere vægt på undervisningen i selve operationen,
end der
> er på danskundervisning.
>
> Iflg. Lademanns Leksikon lyder forklaringen på
kasteration/sterilisation
> således:
>
> Citat:
> Kastrering; operativt fjernelse af kønskirtlerne, dvs. testikler
eller
> æggestokke.
>
> Sterilisation: Ophævelse af forplantningsevnen; foretages oftest ved
et
> kirurgisk indgreb, uden at kønskirtlerne fjernes, f.eks. ved
afsnøring eller
> overskæring af sædstrengen hos manden eller æggelederne hos kvinden;
> påvirker ikke kønsdriften.
> Citat slut.

OK så er jeg altså ikke helt afsporet .. det glæder mig ...! tak
for hjælpen!!

havengodaftenhilsfra Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:13

"Søren Kjeldsen" <sk@pluto.dk> skrev i en meddelelse
news:s7tj7.20803$3q.706994@news010.worldonline.dk...
>
> Måske er han uddannet hundeadfærdskonsulent eller hundeforsker hos
Roger A
> for disse steder får man jo en helt forskruet holdning til
hundeopdragelse.
>
> /Søren

Synd du har denne indstilling til hundepsykologer for netop Roger
Abrantes og også Anders Hallgren har enormt gode teorier som er fuldt
ud anvendelige og dejlige at arbejde med .. og det er bløde metoder ..
så du kunne måske lære noget ..

MVH Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:22

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:2Wnj7.20719$3q.701614@news010.worldonline.dk...
> "Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse
> news:3b8dfea4$0$3241$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
.. Men at en sterilation af en tæve tilnærmesvis skulle have nogen
> som helst effekt som kan sammenlignes med en kasteration af en han i
form af
> mindre dominans, aggersivtet og ligende har jeg aldrig set eller
hørt et
> videnskabelig bevis på så hvis du har mere videnskabelige beviser på
dette
> så ville jeg blive glad for en henvisning til emnet, ellers
betragter jeg
> blot dette som en skrøne og ammestue snak.

ja men så betragt du det som en skrøne .. det kan ingen jo forhindre
dig i .. men hvis du bruger din logiske sans vil du måske kunne indse
at man, når man fjerner livmoder og æggestokke mv. så bryder tævens
cyklus og dermed også de af disse dele producerede hormoner ..
>
> Ellers er det korrekt at 2 tæver er endnu værre end 2 hanner for 2
tæver som
> slogs vil blive ved til den ene falder død om. Heldigvis sker det
yderst
> sjældent men kan forkomme specielt i de tilfælde at hvor 2 ældre
tæver
> bliver bragt sammen.

<> ja men det kan skam fint finde sted også ved unge tæver ... hvis
aldersforskellen er for lille mellem de to tæver f.eks ... eller hvis
den ene af hundene af en eller anden grund er stresset .. og
slagsmålet kan hvad enten du vil eller ej altså også finde sted hvor
hundene har gået sammen hele deres liv ...

Men derfor er det ikke nogen umulighed at have 2 eller
> flere tæver gående sammen for under normale forhold indordner de sig
under
> hinanden i et internt hieraki som man næppe ligger mærke til når
først
> hierakiet er fastlagt.

<> har jeg sagt det var en umulighed?

>
> Nu vi berørte emnet med førerhunden, så er førerhunden i en ulveflok
faktisk
> en tæve og ikke en han.

<> ja men det har jeg da heller ikke sagt at det ikke var ..

havengodaftenhils fra Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:22

"Søren Kjeldsen" <sk@pluto.dk> skrev i en meddelelse
news:s7tj7.20803$3q.706994@news010.worldonline.dk...
>
> Måske er han uddannet hundeadfærdskonsulent eller hundeforsker hos Roger A
> for disse steder får man jo en helt forskruet holdning til
hundeopdragelse.

Grrrrr.....du ved udemærket godt hvem af os to der har den bedste hund!
Vi ses til træningen i morgen kl. 19.00 Søren

Husk at tage penge med for det er din tur til at give kaffe bagefter.

--
- Bare hilsner fra Figowitz -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:25

"H.O. Soernsen" <xxx@x.dk> skrev i en meddelelse
news:Eytj7.20810$3q.708270@news010.worldonline.dk...

> Jeg har ikke ville blande mig debatten men kender figowitz privat og
selvom
> han siger tingene ligeud som han tænker og man måske ikke er enig i de
samme

Schyyyy Hans nu skal du ikke komme med sliprige detaljer om mit privatliv og
hvem jeg er.

Kommer du til træning i morgen aften?. Det er Søren der skal give kaffe
bagefter.

--
- Bare hilsner fra Figowitz -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:27

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:Ippj7.20743$3q.702320@news010.worldonline.dk...
>
> "R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> news:kdpj7.188$DO2.37527774@news.orangenet.dk...
> > Det er meget nemmere bare at sige "Neutraliseret" IMO(c:
>
> Neutraliseret hedder det ved katte.
> Sterilseret hedder det ved hunde.

<> den har du da vist fået galt i halsen ..

MVH Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:41

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:%Ntj7.20813$3q.708953@news010.worldonline.dk...

> Grrrrr.....du ved udemærket godt hvem af os to der har den bedste hund!
> Vi ses til træningen i morgen kl. 19.00 Søren

Punkt 1 - Sandra er heller ikke så gammel som din mølædte hund.
Punkt 2 - Jeg træner heller ikke hund 2 timer om dagen, 7 dage om ugen, 365
dage om året som andre fanatikere jeg kender!

> Husk at tage penge med for det er din tur til at give kaffe bagefter.

Hmmm...ville nu mene at det var din tur?

/Søren

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:48

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:%Ntj7.20814$3q.708948@news010.worldonline.dk...
>
> Kommer du til træning i morgen aften?. Det er Søren der skal give kaffe
> bagefter.

Om så det var juleaften så kommer jeg til træning.
Syntes du selv skulle pakke bil og krampen og køre nu for du får vist ikke
mere ud af at sidde herinde og diskuterer videre med Madammerne. Du ved jo
selv fra vores egne tæver hvor stædige "piger" er.

Hilsner Soernsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 17:59

> Jeg vil blot nævne at han flere gange har deltaget
> ved både danmarks- og verdens mesterskaber og alene bare at kvalificerer
sig
> til disse stævner kræver at man har lidt mere indsigt end bare at kunne
sin
> abc. Endvidere har han formådet at avle mange hvalpe der er kommet til
tops
> i systemet og kan fungerer ligeså godt om de bruges som familiehunde i
> børnefamilier eller som tjenestehunde i hjemmeværnet og politetet.

og? Om han så var gud i egen høje person, så finder jeg mig ikke i at blive
tiltalt på den nedladende måde. Jeg har også været med til at træne og avle
hunde, der er nået lige så højt... Politihunde, narkohunde, you name it, men
det gør ikke at jeg taler nedladende til medskribenterne og det gør ikke at
jeg kritiserer ligegyldigheder som små-stavefejl og ligeledes gør det ikke
at jeg er lukket for ny lære!

Rinnie Ilsøe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 18:03

"Søren Kjeldsen" <sk@pluto.dk> skrev i en meddelelse
news:s7tj7.20803$3q.706994@news010.worldonline.dk...

> Måske er han uddannet hundeadfærdskonsulent eller hundeforsker hos Roger A
> for disse steder får man jo en helt forskruet holdning til
hundeopdragelse.

Apropro Roger, kan du så huske for et par år siden den gang vores nye brk´er
havde arrangeret et foredrag med Roger oppe i klubben?. Jeg husker stadig da
Roger med alle hans fif og fakler forsøgte at få figowitzs hund til at
sidde. Tilsidst opgav Roger med en kommentar om at der skulle arbejdes
intensiv med hunden. Dagen efter lavede figowitz 100 point i sit øvelsen til
kredsmesterskabet.

Hilsner Soernsen

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 18:58

> Du skal ikke tage dine ord i dig igen. Du skal bare kæmpe videre, for det
er
> dig der har ret. Uanset hvad en eller anden dyrlæge siger. Der er jo
> forhåbentlig lagt mere vægt på undervisningen i selve operationen, end der
> er på danskundervisning.

Over for mig behøver man nu ikke at kæmpe. Jeg tar' et godt argument for
gode ord og lytter gerne til folk der skriver på en pæn måde(-;

Ang. Dyrlæge... Helt dum som dyrlæge kan hun ikke være (nu var det vet.
sygeplejersken jeg talte med men...) siden folk kommer langvejs fra for at
benytte hende(c;

Rinnie Ilsøe

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 20:29

Hej

Det der foregår er en kastration på begge køn, men af en eller anden
mærkelig grund siger mange (også dyrlæger) sterilisation om tæver.

Sterilisation = formeringsevnen forsvinder, men hele
hormonsystemet/-produktionen er intakt
Kastration = dyret fratages evnen til at producere kønshormoner
(simpelt forklaret)

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:JGoj7.20733$3q.701694@news010.worldonline.dk...
>
> "Nielsen" <poel_noerregade@hotmail.dk> skrev i en meddelelse
> news:9ml3g3$r9n$1@sunsite.dk...
> > Samme svar har jeg tidligere fået af en anden
> > i dk.fritid.dyr.kat.
> >
> > Lisbeth
>
> ... Behandlingen består af en sterilisation af tæven. En sterilisation er
et
> kirurgisk indgreb, hvor livmoderen og begge æggestokke bliver fjernet.
Hvis
> der er knuder i æggestokkene, vil de i ca.15% af tilfældene være
ondartede.
> Det ...
> http://www.netdyredoktor.dk/Hund/Hund_Sygdomsleksikon/...
>
> --
> - Bare hilsner fra Figowitz -
> - som også skal have lavet Websiden færdig -
> - http://home.worldonline.dk/~figowitz/ -
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 20:33

Hej det der foregår er altså en kastrering også hos tæver/hunkatte, men de
fleste siger sterilisere om hundyr. Det ændrer dog ikke ved det faktum at
der er tale om en kastrering.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:obqj7.20757$3q.702722@news010.worldonline.dk...
> "R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
> news:JMpj7.190$sZ2.37555245@news.orangenet.dk...
>
> > Man stereliserer hun-dyr og kastererer han-dyr.
>
> Jamen der har vi da aldrig været uenig om??. Det var Ami der påstod noget
> andet.
>
> >Der er også mulighed for at
> > sterelisere _handyr_. Det fåregår ved at kan-ikke-lige-huske-hvad bliver
> > bundet sammen, dvs. stenene bliver ikke fjernet... Mener det var
> sædlederen.
>
> Ja på nøjagtig samme måde som det forgår hos mænd.
> Men der var ikke det diskutionen drejede sig om men om hvorvidt det hed
> kastereret hos tæver
>
> > Neutraliseret kan bruges ved alle racer, køn og bygninger(c:
>
> Neutralisering er bare en masse betegnelse som kan bruges om både
> kasteration og sterilsering.
>
> > ps. skal du bruge mere overbevisning foreslår jeg at du ringer til en
> > dyrlæge(c;
>
> Det er ikke nødvendig for det er du jo god til og så kan du lige ligge en
> url til hvor jeg kan finde de rigtige facts på de punkter jeg tager fejl.
>
> Men skal jeg derimod forslå dig noget så sæt din stavekontol til inden
> afsendelsen af dine indlæg.
>
> --
> - Bare hilsner fra Figowitz -
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 20:38

Ja, men man skal være to om det.

Man tager hversin hund i bagbenene løfter op samtidig med man trækker
hundene fra hinanden.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"Alex Linaa" <@nospam@a@linaa.com> skrev i en meddelelse
news:9ml65d$3oq$1@sunsite.dk...
> "M@rk" <unknown@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> news:aRGOO7d+qoLd15zldreaDQuY4NJ=@4ax.com...
> > Thu, 30 Aug 2001 07:27:50 GMT, berigede "alice_trauelsen"
> > <alice_trauelsen.news@kandu.dk> dk.fritid.dyr.hund med:
> >
> > >Vi gjorde noget dumt, det ved vi idag, vi
> > >stak hænderne ind i mellem de 2 hunde og åbnede hver sit gab og fik dem
> > >vredet fra hinanden, de bed dog ikke os.
> >
> > Hvorfor er det lige, at det er dumt?
> >
> > Er det på grund af risikoen for, at man selv bliver en del af
> > slagsmålet?
>
> Jeg har på en jagt set en jæger forsøge at skille 2 kæmpende hunde med
> hænderne. Hundene var så ophidsede i deres kamp om retten til det nedlagte
> rådyr, at den pågældende jæger på det nærmeste fik flænset sin hånd.
>
> En af de andre jægere viste så _hans_ metode til at skille de kæmpende,
> nemlig et velrettet los i r.... med en gummistøvle. Det virkede for mig
som
> en ret brutal måde at tackle problemet på, selvom det var effektivt.
> Derfor vil jeg da gerne vide om nogen her i gruppen har andre og bedre
> metoder til at skille sådan et par (eller flere) kæmpende jagthunde, uden
at
> man selv risikerer at komme alvorligt til skade?
>
> Venlig hilsen
> Alex Linaa
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 20:42

Mon ikke det også skyldes at hundene kommer fra hver sin flok??

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:6brj7.201$Vj5.38540320@news.orangenet.dk...
> > Problemet opstår de fleste gange, når hundene netop er nået frem til et
> > stykke nedlagt vildt. Den første hund ryger i struben på dyret, og
> betragter
> > der herefter som "sin ejendom".
> > Hvis de andre hunde ikke "er enige" i dette, opstår disse vilde
slagsmål.
>
> ...og så er det vi går tilbage til kennelen og ofte finder fejlen der. Hos
> et kobbel ulve er der sjældent problemer når byttet skal deles. (At en
> jagthund så bør være opdraget til, at byttet ikke skal fortæres, men
bringes
> tilbage til "lederen" uskadt er så en anden sag...)
>
> Ulvene vokser op med at dele maden og de lærer hurtigt at der ikke er
grund
> til at slås' om det... Den fejl mange kennel ejere gør er, at gi'
hvalpene
> hver deres fodderskål, så hundene ikke lærer at dele og så er det sådanne
> problemer opstår når hundene bliver ældre.
>
> Rinnie Ilsøe
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 20:52

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
news:Ztwj7.21247$3q.716751@news010.worldonline.dk...
> Hej det der foregår er altså en kastrering også hos tæver/hunkatte, men de
> fleste siger sterilisere om hundyr. Det ændrer dog ikke ved det faktum at
> der er tale om en kastrering.

Spørg Figo om hvordan man opnår 100 point eller hvordan han bære sig ad med
selv at være i sengen når krampen ikke vil flytte sig men spørg ham _ikke_
om forskellen på en kastrering og sterilisering får så begynder han bare at
ævle om smågrise og killinger og hvordan det forgår i hans del af verden.

/Søren

Hø hø Figo..nu har jeg noget at håne dig med i morgen til træningen.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 21:02

Hej Alice

Du har ikke fået mange svar på dit spørgsmål, men det er også svært at svare
på. Måske kan du bruge samme metode som jeg har brugt mod min angst for
edderkopper, nemlig langsom tilvænning.

For år tilbage gik jeg i panik, hvis en lykke kravlede på mig og jeg havde
mareridt i 14 dage bare jeg havde set et billede af en eddertudse. I dag kan
jeg sidde og studere dem, også når de sidder på loftet lige over mit hoved -
jeg kan fjerne spindelvæv med hænderne - er ikke længere bange for at sætte
mig på en stol med spindelvæv osv.

Du kunne måske opsøge steder hvor du ved der er hunde, til at begynde med i
snor, stå stille og studer dem på afstand - kom langsomt tættere og tættere
på for til sidst at røre ved den fremmede hund, naturligvis efter tilladelse
af ejeren.

Håber det lykkes for dig, for angst er ikke spor sjovt.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats
E-mail: cats@feca.dk
http://www.feca.dk

"alice_trauelsen" <alice_trauelsen.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:cTlj7.26771$Ay1.757883@news000.worldonline.dk...
> Hej
> Hvad gør man når det er MIG, der er bange for at møde andre hunde, når
> jeg går med min egen Pippi. Hun er godheden selv, men jeg går i panik.
> Det skyldes vi for 3 år siden, havde vi et par brødre labradorer, de var
> dejlige og der var ikke noget i vejen. Men da de omkring 3 år, var de
> ude i gården, pluslig røg de i struberne på hinanden og det var nu 2
> ulve vi havde og ikke 2 hunde. Vi gjorde noget dumt, det ved vi idag, vi
> stak hænderne ind i mellem de 2 hunde og åbnede hver sit gab og fik dem
> vredet fra hinanden, de bed dog ikke os. Desværre var de begge så
> medtaget at dyrlægen måtte aflive begge to på stedet. Det samt mit møde
> med vores foxterie for 5 år siden, der også angreb vores anden hund, for
> til sidst at bide mig i hånden, med en tur på skadestuen til følge og vi
> måtte aflive hende, da vi ofte har besøg af vores barnebarn.
> I dag har vi kun Pippi, men jeg er bange og går i panik når jeg ser en
> anden hund, jeg ved det smitter af på Pippi, men gud ske lov, er hun
> ikke så skør som sin Mor :).
> Har i nogle gode råd, modtages de med kys hånd.
> Ps. jeg har set at nogle af jeg skriver i lægger billederne ind i en
> gruppe der hedder noget med binar, hvordan finder jeg dem ?
>
> Mange hundehilsner og vov
> fra Pippi og Alice
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 21:11

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
news:tVwj7.21289$3q.717893@news010.worldonline.dk...
>
> Håber det lykkes for dig, for angst er ikke spor sjovt.

Angst er noget Fanden har skabt i vrede da Gud sov til middag og kun dem som
på sin egen krop har mærket angstens ulidelige klamme tag og al dens smerte
ved hvad angst er. Det er ikke kun følelsen af hjertebanken, koldsved,
klamme hænder og osteklokken.....det er følelsen af at blive forfulgt,
slået ihjel, dø.

Men det er vist ikke det denne gruppe er beregnet til.

> http://www.feca.dk

Dejlig side..holder selv meget af katte og har haft dem før i tiden. Det er
rene og selvstændige dyr. Idéel kæledyr til folk inde i byerne i
lejlighederne som har en fortravlet hverdag.

--
- Bare hilsner fra Figowitz -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 21:26

> For år tilbage gik jeg i panik, hvis en lykke kravlede på mig og jeg havde
> mareridt i 14 dage bare jeg havde set et billede af en eddertudse. I dag
kan
> jeg sidde og studere dem, også når de sidder på loftet lige over mit
hoved -
> jeg kan fjerne spindelvæv med hænderne - er ikke længere bange for at
sætte
> mig på en stol med spindelvæv osv.

Nina... Please kom med opskriften på hvordan du slap med din
edderkoppe-skræk...

Jeg har bare haft edderkoppe invassion de seneste par uger... Jeg tror der
har været et par hunner inde og lægge æg eller pubbe eller hvad det nu
kaldes... Jeg har haft støvsuget 12(!!!) ens edderkopper op... så var der et
par dage hvor der var pause og nu, her i går kom det største MONSTER af en
edderkop kravlende og klamrede sig til vægen da jeg kom med støvsugeren (Jeg
FIK den! *G*) og her i dag støvsugede jeg 9 små baby edderkopper op der sad
½-skjult under en liste i loftet xx( Fro et øjeblik siden kravlede der en
½-stor ind bag en plakat og lige inden jeg satte mig for at svare fandt jeg
yderliger 15 små unger uppe ½-skjult bag en liste igen... *uhhh* og jeg er
heeelt alene hjemme og har ikke en "mand" til at klare opgaven...

Rinnie
(Der hader den klik-lyd der kommer når edderkopperne ramler imod
støvsugerrøret)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 21:29

> Mon ikke det også skyldes at hundene kommer fra hver sin flok??

Mjohhh, du siger noget... Nu der ikke er tale om føde, men at bringe et
bytte hjem til sin herre. Hundene vil gerne tilfredsstille deres herre og
kommer derfor op at slås for at få byttet til deres respektive flokke...

Rinnie Ilsøe

--
Se Wonder's dejlige hvalpe på:
http://www.kloster-gaarden.dk/
(Alle er solgt)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 21:46

"Bare Figowitz" <nej-jeg-vil-ikke-spammes@somewhere.dk> skrev i en
meddelelse news:u6xj7.21296$3q.718350@news010.worldonline.dk...
>Det er ikke kun følelsen af hjertebanken, koldsved,
> klamme hænder og osteklokken.....det er følelsen af at blive forfulgt,
> slået ihjel, dø.

Spook...Figo, det ved du godt, men sådan opfatter man det det desværre ikke.
Desværre hjælper den største schæferhund ikke på det.
Men det ved jeg at jeg ikke behøver at sige til dig med din viden omkring
dette.

> Men det er vist ikke det denne gruppe er beregnet til.

Nope..måske vi skulle hoppe det rigtige sted hen og slutte aften af med
noget andet end kramperne.

/Søren

PS: Jeg så at dit sidste projekt med solcellerne er kommet på nettet. Flot
arbejde Figo.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 21:55

Hej Alice.
Hvis du ikke er i besiddelse af samme viljestyrke som Nina, men har en lige
så slatten rygrad som jeg, så findes der i Københavnstrup noget som kaldes
Fobi-skolen (se i Telefonbogen e.lign, jeg ved ikke mere om dem end
dette)... Stedet har haft stor succes med at afvænne folk fra diverse
fobier... Og en skønne dag får selv jeg taget mig sammen til at kontakte
dem - for at stå overfor min allerstørste skræk her i livet... edderkopper!
Jeg skal bare liiiiige samle mod ;)
Kan du selv sige _hvad_ det egentlig er, du er bange/nervøs for??? Fx
store/små hunde, lang/kort pels, farve, hunde der løber imod dig, knurrer,
viser tænder osv osv... Hvis du er i stand til at formulere angsten, så er
du også et stykke på vej til at kunne tænke rationelt og dermed at kunne
kontrollere den....

Er du ikke så angst, at man kan bruge ordet fobi, så kunne det også være en
god ide at følge Marks forslag - dvs opsøge steder med hunde (og lade Pippi
blive hjemme, der er jo ingen grund til at hun også bliver nervøs!). Prøv
evt at tage kontakt med en hundeklub og forklar træneren, hvad der er dit
problem og spørg om du kunne få lov til at "følge træningen". På denne måde
kan du stå og se på hunde og kan også selv bestemme den afstand, der skal
være i mellem dem og dig - og fremfor alt, selv bestemme om du overhovedet
vil (turde) at tage kontakt med dem... Se film/videoer eller læs nogle bøger
om hundesprog - eller se/læs dem igen (repetition af viden er altid godt ;)
Så er du bedre "forberedt" i mødet med de fremmede hunde...

Hvis du har mulighed for det, kunne det måske være en ide at lade en anden
lufte Pippi for en (kortere) periode, mens du bliver "afvænnet". Dette for
at din hund ikke bliver "smittet" af din nervøsitet/angst - og for at hun
stadig har mulighed for at være sammen med artsfæller... Træning/leg kan du
jo så lave i haven eller andre steder, hvor du er sikker på ikke at møde
fremmede hunde.... (OBS! Aner selvfølgelig ikke om det overhovedet er
praktisk muligt for dig!? Det var blot en ide.... )

Mvh Ann

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 22:21

"Søren Kjeldsen" <sk@pluto.dk> skrev i en meddelelse
news:dDxj7.21311$3q.719757@news010.worldonline.dk...
>
> Spook...Figo, det ved du godt, men sådan opfatter man det det desværre
ikke.
> Desværre hjælper den største schæferhund ikke på det.
> Men det ved jeg at jeg ikke behøver at sige til dig med din viden omkring
> dette.

Nææ...den følelse jeg beskrev hører heller ikke til fobier.
Fobier har slet ikke det fjerneste med you know.

> Nope..måske vi skulle hoppe det rigtige sted hen og slutte aften af med
> noget andet end kramperne.

Der er ikke rigtig noget aktivitet der p.t. så jeg vil lukke og slukke så
jeg er frisk i morgen tidlig og så vil jeg ligge et spor ved 9 tiden så
skulle det være klar til at gå ved middagstid. Kræet er lidt wired så jeg
regner med at hun snart starter løbetid op. Jeg overvejer at køre til
Tyskland og få hende parret så er hun færdig ved nytår så skulle jeg nok
kunne nå at få hende i form til maj men jeg når nok kun 1 eller 2
kvalifikationer inden men går det nogenlunde som det plejer så skulle dette
også være nok.
>
> PS: Jeg så at dit sidste projekt med solcellerne er kommet på nettet. Flot
> arbejde Figo.

Tak Søren...jeg skal igang med noget om it grafik men desværre går det ud
over tiden med træningen men som vi snakkede længe om i lørdags så kender du
mine overvejelser på nuværende tidspunkt og både dig og Hans kender
begrundelsen.

--
- Bare hilsner fra Figowitz -

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 07:18

Hej Ann,
(UOT=Ultra Off Topic)
her i huset har edderkopperne dårlige tider.
Lai, nåh nej, HUNDEN (nyt navn af frygt for at menneskeligøre et 4 benet
individ), dribler rundt og jagter dem hvis hun for øje på sådan en "fætter".
(Hehe, så kan man vel kalde hende for en brugshund ;c) )
Ellers et rigtigt god råd du kom med.

God weekend til dem som læser dette indlæg
Martin & Terminator Laika
"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3b8ea822$0$824$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Alice.
> Hvis du ikke er i besiddelse af samme viljestyrke som Nina, men har en
lige
> så slatten rygrad som jeg, så findes der i Københavnstrup noget som kaldes
> Fobi-skolen (se i Telefonbogen e.lign, jeg ved ikke mere om dem end
> dette)... Stedet har haft stor succes med at afvænne folk fra diverse
> fobier... Og en skønne dag får selv jeg taget mig sammen til at kontakte
> dem - for at stå overfor min allerstørste skræk her i livet...
edderkopper!
> Jeg skal bare liiiiige samle mod ;)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 07:30

"R. Ilsøe" <gizmo@vejen-net.dk> skrev i en meddelelse
news:Amxj7.250$iP6.46618784@news.orangenet.dk...
> > Mon ikke det også skyldes at hundene kommer fra hver sin flok??
>
> Mjohhh, du siger noget... Nu der ikke er tale om føde, men at bringe et
> bytte hjem til sin herre. Hundene vil gerne tilfredsstille deres herre og
> kommer derfor op at slås for at få byttet til deres respektive flokke...

Det er lige netop den mekanisme der giver slagsmål blandt jagthunde.
Jagthundens fornemste opgave er at bringe byttet hjem til sin herre, og få
belønningen i form af ros og klap, og måske en lever fra rådyret når det er
brækket.
Så er der jo ikke noget at sige til at den bliver lidt "knotten" over, at en
anden hund vil frarøve den denne oplevelse. Det ligger så dybt i hunden, at
det til tider ser ud som om den vil forsvare byttet med sit liv.

venlig hilsen
Alex Linaa

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 08:58

R. Ilsøe skrev i meddelelsen ...

> Over for mig behøver man nu ikke at kæmpe. Jeg tar' et godt argument for
>gode ord og lytter gerne til folk der skriver på en pæn måde(-;
>
>Ang. Dyrlæge... Helt dum som dyrlæge kan hun ikke være (nu var det vet.
>sygeplejersken jeg talte med men...) siden folk kommer langvejs fra for at
>benytte hende(c;
>
>Rinnie Ilsøe

Hej Rinnie

Nu var det heller ikke for at påstå, at dyrlæger er dumme. Hverken din eller
andres. De behøver, efter min mening, ikke at være professor i dansk, for at
være hamrende dygtige til behandling af dyr Jeg vil personligt meget
hellere have stave- og kommafejl end diagnosefejl!!!

Jeg er dog af den overbevisning, at dyrlæger er lige så påvirkelige som vi
andre, over for den alm. brug af danske ord og udtryk. Derfor vil de også
komme til at bruge dem, i den mening der nu er gældende på det pågældende
tidspunkt. Og så lyder det jo lidt pænere, når fru Hansens lille
tæve/hunhund skal steriliseres, end hvis den skal kastereres)) Jeg tror
også, at det er derfor, det bliver mere alm. at bruge "neutralisere".

M.v.h.
Tommy

P.s. Den spade, jeg før troede hed en skovl, har lige vist sig at være et
graveredskab §)

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 09:30

Anne-Marie Prange Madsen skrev i meddelelsen
<3b8e65c5$0$3245$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

>
>OK så er jeg altså ikke helt afsporet .. det glæder mig ...! tak
>for hjælpen!!
>
>havengodaftenhilsfra Ami

Hej Ami

Det var så lidt. Jeg har lige haft den samme diskusion med min svigerfader,
så det tog ikke lang tid at finde leksikonnet frem igen.

M.v.h.
Tommy

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 10:49

Martin Olsen <kosmonauten@olsen.mail.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3b8f2c1f$0$278$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> her i huset har edderkopperne dårlige tider.
> Lai, nåh nej, HUNDEN (nyt navn af frygt for at menneskeligøre et 4 benet
> individ), dribler rundt og jagter dem hvis hun for øje på sådan en
"fætter".
> (Hehe, så kan man vel kalde hende for en brugshund ;c) )
> Ellers et rigtigt god råd du kom med.

Hej Martin og HUNDEN
Vores hunde er heller ikke blege for at aflive diverse kryb der kommer på
besøg. Jeg er heller ikke vild med edderkopper men jeg går ikke i panik, men
jeg kan huske da Ratata var hvalp, og der kom en kæmpe edderkop (hellere
overdrive end at være kedelig) på besøg. Hun styrtede rundt efter den, med
det resultat at den satte sig på hendes hage (eller hvad man nu skal kalde
det på en hund, hage er jo nok forkert for så menneskeliggør jeg jo bare
igen ) og der må jeg indrøme at jeg var lidt i vildrede for den havde
ikke tænkt sig at slippe, så stakkels Ratata kunne ikke forstå hvorfor jeg
havde sådan et underligt udtryk i hovedet og ikke havde lyst til at kæle med
hende

God weekend til dig og HUNDEN
Hilsen
Heidi Høegh

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 11:24

Kom lige til at tænke på engang min store schæferhan blev klemt op i et
hjørne af en mus, .... men det er (heldigvis) en saga blot, nu fanger han
mosegrise i stor stil, - mere effektivt end fælderne....

Vh. Winther

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 31-08-01 23:20

Hejsa.
Ja, ja. det kan da godt være at HUNDEN kan fange edderkopper (og måske endda
spise dem?), og derved gør sig fortjent til den fornemme betegnelse
brugshund....
Sådan er det bare ikke her i huset....
Hmmm - et eller andet sted er vores brugshundetræning åbenbart kikset!
Sif er totalt, helt og aldeles ligeglad med kræene, stirrer bare dumt ud i
luften når jeg hyler "ta' den!".... Og Dise tager dem ud i vandskålen blot
for at betragte "peternes" sjove svømmebevægelser. Når kræet så endelig er
druknet, vil hun ikke drikke det "snavsede" vand og forventer at JEG skifter
det!!! Not.....
OK, Kattene fanger "petere", men kommer så med dem til mig som gave *SUK*

Så modig som Rinnie er jeg heller ikke - jeg VED nemlig bare at en edderkop
er i stand til at gnave sig ud i gennem støvsugerrøret og så æææææder den
mig!!!!
Godt at Manden efterhånden er uddannet og autoriseret edderkoppefanger

Mvh Ann

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-01 00:09

Hej Ann,
hmm, så må Dise i "lære" hos HUNDEN, som fra første øjeblik hun så en af
disse "5 kroners" fætre kravle op af væggen, satte jagten ind(uden
jagttegn!)
Har det fint med det, såh for søren, så er man vel også en dårlig leder ;c)
Suuk, det er ikke nemt at være hundeejer, men forøvrigt, og dette er ment
som et venligt hint, der kommer en "børneudsendelse" i TV om bla. det at
være angst for edderkopper, der er måske et råd du kan bruge.

Forøvrigt er edderbasser rige på protein, bare se på fuglene når de fodre
deres unger, rent guf ;c)
Nuvel, inden die Netpolizei dukker op, vil jeg nu drible i seng.
Hyggehilsen til hele husstanden
Martin & Frk. Laika ;c)
PS: At du dog tør nævne ordet K-A-T*LOL

"Ann K." <tsars@os.dk> skrev i en meddelelse
news:3b900d80$0$85762$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hejsa.
> Ja, ja. det kan da godt være at HUNDEN kan fange edderkopper (og måske
endda
> spise dem?), og derved gør sig fortjent til den fornemme betegnelse
> brugshund....

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 01-09-01 06:49

"Kosmonauten" <kosmonauten@olsen.mail.dk> skrev i en meddelelse
news:3b901a28$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> PS: At du dog tør nævne ordet K-A-T*LOL

Ja så går det galt .. havde virkelig dårlig samvittighed da jeg for
nogle sekunder siden i et indlæg brugte ordet "misforståelse" men
ville I mon ikke have fattet minus hvis jeg skrev "hundforståelse?

havengodweekendhilsfra Ami

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 02-09-01 09:21

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
news:3b8e2d39$0$3241$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...
>.....er der ligeså mange mennesker som der er hunde er det
> effektivt at tage fat i bagbenene eller halen på hver sin hund .. så
> benene på den måde forsvinder under dem .. men det kræver at der er en
> person til hver hund da den hund der ikke får dette kick ellers blot
> vil følge med ... .
>
> MVH Ami
>
Tja, og så kræver det at hundene slipper hvad de har fået fat i af kæber,
ben og øjne. Jeg har selv skilt mine han hunde (da jeg havde flere) med
denne metode (jeg og min bedre halvdel - for det kræver to at skille to
hunde), men den sidste gang havde de altså fat i hinanden, så vi stod lidt
inden de slap; 6 cm flænge i benet plus adskillige flænger i kinder og
hoved - nu har jeg kun een han hund ad gangen! Surt at hundene skulle lide
for at jeg skulle lære *snøft*
Pouline

Et hjem uden hundehvalp
- er et hjem hvor man kan sove længe