/ Forside/ Interesser / Videnskab / Kemi / Spørgsmål
10  thulin 470
superhurtig gift
Fra : heyckendorff
Vist : 2541 gange
100 point
Dato : 22-03-07 18:12

Jeg synes jeg husker engang at have læst noget om en gift der var så hurtigtvirkende, at hvis man f.eks. fik sprøjtet den ind med en kanyle, ville man være død hurtigere end smerteimpulsen fra stikket kunne nå at blive registreret i hjernen. Med andre ord...man ville slet ikke mærker smerten fra stikket før man var død.

Nogen der kender til denne gift og dens navn. Synes det lyder helt utroligt med sådan en voldsom gift....men interessant.

Werner

Kommentar
Fra : beckski

Dato : 22-03-07 18:16

Først skal nålen under huden, før du kan injicere noget!
nervebanen der transporterer smerten til hjenen skyder signalet afsted med op mod 25 meter/sekund....
hjertet slår 60 gange i minuttet og blodet skal ramme hjertet eller hjernen først før det kan dræbe. Ergo kan postulatet ikke lade sig gøre.
25 meter pr sek er ret hurtigt !!

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-07 18:17

Før man kan dø af en gift om injiceres i ekstremiteterne ( tor jeg nok arme og ben hedder på mediciner fagsprog) så skal den føres med blod eller lymfe til mere vitale organer . Det tager længere tid end følesansens impulser . Men det kan virke på sekunder, hvis der er godt gang i systemet.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-03-07 18:56

For meget TV / Alias...

Tag en smøg, den virker MED det samme...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-03-07 19:00

FUK___ CIA sider.

Skyd dig selv, og SE om skidtet virker...
Overleber du, bliver ikke andet end,- en vat-pind...

Men prøv det PÅ dig selv, før det går ud din DATA..

Ment PÆNT ___ IKK

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-03-07 19:05

Er svigermor for besværlig?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-03-07 19:07

Der mangler både
TIL ANDET.
OG FØR DET GÅR UD OVER DINE DATA

Sorry, hvad skal man med flere_ mediciner.
red de mennesker der kan reddes...

Ikke dem der, helbreder sig selv...
Men ALT kan OG er muligt i DK ___ glem det.

Tror selv lille mig, har fået en forgiftning, I DAG..
HA - D

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-03-07 19:08

Citat
Er svigermor for besværlig?

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 22-03-07 19:08

Mnaa... jeg tror heller ikke på, at man kan undgå at mærke et stik uanset, hvad en sprøjte indeholder. Men til gengæld skulle cyanid være så giftig, at det er nok at få det på huden. Og med en relativ hurtig død til følge.

Jeg ved ikke lige, hvor man kan få det... men næppe i håndkøb.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-03-07 22:22

Citat
Jeg synes jeg husker engang at have læst noget om en gift der var så hurtigtvirkende, at hvis man f.eks. fik sprøjtet den ind med en kanyle, ville man være død hurtigere end smerteimpulsen fra stikket kunne nå at blive registreret i hjernen

Din hukommelse må være svækket

INTET er så hurtig.....

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 22-03-07 22:52

Hvad fanden skal man bruge det til,
jeg syntes ikke det er noget at beskæftige sig med uden en grim bagtanke
drop det det lyder sygt

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 22-03-07 23:23

Koncentreret bly med en 7,65 mm stålkappe omkring. Hastighed op til 800 m/s. Det ses en del på film og TV. I øvrigt kan en del læger og sygeplejersker det med at gi indsprøjtninger, så du ikke mærker det. Cyanid på huden: Glem det! Så ville guldmineejerne forlængst være gået fallit på at grave grave til de ansatte og køre nye frem til produktionsstedet. Ren skrøne.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 22-03-07 23:44

[CITATHvad fanden skal man bruge det til,
jeg syntes ikke det er noget at beskæftige sig med uden en grim bagtanke
drop det det lyder sygt [/CITAT]

Kender DU også en BAGHYLER

Kommentar
Fra : heyckendorff

Dato : 23-03-07 02:17

Ingen overbevisende svar indtil videre.
Der må vel findes en her der har speciale i gifte?

Disken....du burde sgu have nogle trøstepoint for at være 100% uforståelig

Valdera....totalt idiotisk holdning du der disker op med.

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-03-07 07:39

måske hvis sprøjten/kanylen er monteret foran på en lastbil som rammer dig med over 25m/s... men så er det jo ikke giften som slår ihjel + det skal være noget af en lastbil for at opnå den hastighed
Sæt dig på en tønde krudt og ryg en cigar... det går hurtigt
Go' weekend...
Søren

NB: Mere inspiration på http://uncut.dk/show_review.php?review_id=593

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 23-03-07 08:24

Citat
The two fastest acting poisons in the world:
1. Curare- a preparation made from the toxic skin of the Poison Dart Frogs by natives of America. It's preparation was observed by Sir Walter Raleigh and several others around 1807 and earlier. The problem is, it doesn't work ingested, though it takes only a small amount. I'd say that a small amount applied to a small barb/hook hidden in food would work adequately to inject the poison. Physical effects would be immediate, but actual death wouldn't take place for about 9 minutes. (death by asphixiation)

2. Tobacco (nicotine) Tabacco leaves can be soaked in the sun for several days, then the concoction is allowed to evaporate, leaving a thick black tar. The tar tastes VERY strong, but it only takes a small amount, preferably in coffee (to cover up the taste). The victim would become very hot, very stimulated, pass out very quickly, and die (most likely of heart failure) in as little as 1 minute. I say that its a little slower than curare because a person with a strong constitution might actually take 10 or 15 minutes to be "legally dead". A frail old woman or child would take only moments.

As with any poison, the amount ingested would largely affect how quickly the poison set in. Either of THESE poisons would DEBILITATE almost instantly, but wouldn't kill for several minutes. They were known, but rarely used (or hard to obtain, in the case of curare).

Kilde: http://www.hatrack.com/forums/writers/forum/Forum1/HTML/001268.html

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 08:47

Citat
Ingen overbevisende svar indtil videre

Er det fordi det ikke passer til dine teorier du siger det....

Der findes INGEN gifte der er så hurtige.....

Længere er den ikke.....

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 23-03-07 08:59

Det er dog utroligt som en hjerne kan produksere spild.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 23-03-07 08:59

flyvende bly ER hurtigt!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-03-07 09:22

Citat
flyvende bly ER hurtigt

Den sprøjtes IKKE med en kanyle

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 23-03-07 09:55
Kommentar
Fra : metteto

Dato : 23-03-07 11:39

Citat
I øvrigt kan en del læger og sygeplejersker det med at gi indsprøjtninger, så du ikke mærker det.

Så dygtige er vi godt nok ikke, du kan have en lav sensibilitet i det område, der stikkes i, men ellers vil alle kunne mærke når de bliver stukket.

Curare er det hurtigst indsættende giftstof i verden, og da opdager man desværre at man er holdt op med at trække vejret inden man dør. Da det lammer respirationsorganerne, og resten af kroppen.
Det er da ihvertfald det der står i lærebøgerne.
Blev du klogere, ellers er jeg ikke sikker på andet end at du husker fejl.
Sker for os alle ind imellem, og jo mere viden vi slæber rundt med, jo, mere kan der huskes galt på.
KH Mette