/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
8årsFødselsdagtema under havet
Fra : metteto
Vist : 2336 gange
100 point
Dato : 22-03-07 16:06

Hej
Så har jeg brug for nogle kreative mennesker med ideer til lege til min søns 8-års fødselsdag for klassen.
Vi bliver 23 børn, drenge og piger.
Der er indkøbt papservice med fisk og blæksprutter, Dekoration med eksotiske fisk.
Fødselsdagen skal afholdes efter skole, 18.april, så der må gerne være udendørs lege,men nødplaner til indendørs lege.
Der er et par Astmabørn, så ingen lege med mel eller andet støvende.
Og min søn HADER fodbold!!
Jeg har selv nogle ideér, men trænger virkelig til nogle friske ideer, istedet for dem der er prøvet til ukendelighed.
KH Mette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-07 17:57

I dette link er der flere muligheder for udendørslege

http://www.legepatruljen.dk/lege/index.shtml

Tillykke med sønnen

Kommentar
Fra : transor

Dato : 22-03-07 18:24

sådan nogle størrelser er jo naturlig kreative, så de voksne ødelægger nemt det sjove ved at ville dirigere legen.

Men pippis "ikke røre gulvet" er jo sjovt i en fremmed stue. Det er tagfat, hvor man kun må kravle rundt på møbler gynge i lysekronen og komme frem på tilsvarende kreative måder.
Det er skæggest hvis de voksne ikke kigger på.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-07 18:43

Indendørslege kunne være

Tampen brænder, der hvor en person gemmer en lille ting for de øvrige, når de så kommer ind i stuen, skal den person der har gemt tingen, fortælle om det er - fugl - fisk eller skildpadde, alt efter om tingen er gemt højt, midt imellem eller lavt sted, når en person nærmer sig tingen, skal ham der har gemt tingen fortælle at personen er tæt på, og hvor på kroppen det brænder (det sted der er nærmest tingen) var det til at finde ud af, ellers så spørger du

Eller sætte hale på grisen, du har en tegning af en gris på en stor blød plade, børnene får på skift bind for øjnene og har så en tegning af halen, påsat en tegnesstift, og skal så efter bedste evne prøve at ramme rumpen og sætte halen det rigtige sted.. det lyder nemt, men er det ikke

Ballondans

Kom vand i køkkenvasken, put et par æbler i, og børnene skal på skift prøve at tage en bid af et æble... heller ikke så nemt nok bedst de lige tager bluserne af først

Børnene er sammen to og to, man binder den enes højre hånd sammen med den andens venstre hånd, de skal så i fællesskab prøve at pakke en pakke ind med de ledige hænder

Kommentar
Fra : tinah

Dato : 22-03-07 19:08

Der er også www.festdoktoren.dk
Den bruger jeg når jeg skal finde på .....

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 23-03-07 11:29

Forhøjer for at få lidt fler input

Her er en del gode allerede, men vil gerne have lidt rigeligt at jonglere med.

Og Transor, hvis der IKKE er planlagt noget er det heller ikke sjovt. Hellere et pakket program, som man kan kaste i havet uden at bruge, end stå og skulle finde på nødløsninger, for det er godtnok kedeligt.

KH Mette

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 100 point
Dato : 23-03-07 11:58
Kommentar
Fra : metteto

Dato : 23-03-07 12:09

DEN havde jeg glemt!!!!

7lege når man søger på fisk skal liige kigges efter i sømmene.
KH Mette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-07 12:28

Jeg prøvede lige at kikke lidt på - fisk - der er oveni købet både inde og udendørslege i den kategori

Så også at tampen brænder er med, jeg læste kun overskriften, men det kan da være deres forklaring er bedre

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 23-03-07 17:23

Hej metteto

Når nu du nævner "8årsFødselsdagtema under havet", hvad så med at tage det bogstavligt og tage en tur til Kerteminde - ja der er jo godt nok lidt langt hvis du bor i Brøndby Strand ligesom mig.
Men så er der måske tilsvarende eller lignende steder i nærheden af din bopæl.
Af andre muligheder er:

1. Noget lignende Danmarks akvariet el. Nordsøakvariet i hver sin ende af landet
2. en dykkertur i havet eller svømmehal
3. Experimentariet i Tuborg Havn
4. En tur i skoven eller ved en sø, med passende fangstredskaber med, så kan ungerne måske samtidig bage snobrød over eget bål, så de lære at omgår ild og vand.

Jeg vil slutte med disse par småting, selvom jeg sikkert kan finde på meget mere.

mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-07 18:04

dkw.... dine ideer fejler skam ikke noget, men det gør priserne på sådan en udflugt

f.eks http://www.danmarksakvarium.dk/priser.html

Jeg ville heller ikke turde tage ansvaret ved vandet med så mange børn, det er jo gået meget tragisk for sig flere gange for daginstitutionerne

Men nu er det selvfølgelig heller ikke mig men metteto der skal holde fødselsdagen, og det kan jo godt være hun kan få en del voksne hjælpe med

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 23-03-07 18:34

Nu er d. 18. april en tirsdag og arrangementet ligger efter skoletid kl 14.00.
Så det har sin naturlige begrænsning. Specielt da jeg ikke skal ud og køre med 23 børn.
De kan snildt gå hjem til os, tager max. 20 minutter for selv de mest smølende,og såhar jeg gemalen og mormoderen, som eneste andre voksne. Så selvom det lyder fristende er det IKKE indenfor arrangementets rammer at tage på tur.
Men tak for forsøget.

KH Mette

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 23-03-07 18:40

Hej Nordsted1

Da jeg er " en lille smule" provokerende, synes jeg du også i dit første "udsagn" skulle skrive,
hvad du mener, i stedet for det modsatte - og så tilføje et "ikke", når du nu skriver:

dkw.... dine ideer fejler skam ikke noget, (Nr. 1)

men det gør priserne på sådan en udflugt ( Nr. 2)

Nå det er nu meget almindeligt sprogbrug, jeg mener bare at det vil være en fordel at lave om på denne "unode"!

mvh.
DkwM327

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 23-03-07 18:57

Dkw jeg syntes skam om dine ideer, som jeg skrev var det ikke ideerne der var noget galt med, og havde det været en fødselsdag for 4-5 børn ville det havde været en pris der var til at overkomme

Jeg har selv brugt at tage på Danmarks akarie eller en tur på havnen med børnene da jeg var dagplejer, og de elskede det, (bortset at de blev skræmt fra vid og sans, da en fisker slog en krabbe ihjel med en hammer, da den sad fast i nettet )men som sagt der var ikke SÅ mange børn

Godkendelse af svar
Fra : metteto

Dato : 24-03-07 20:23

Tak for svaret Nordsted1.

Dejligt med stædige inputtere
KH Mette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-03-07 19:07

Selv tak, og endnu engang tillykke med sønnen

Stædig ti hi, jeg syntes stadig de andre ider også var godt, hvis det ikke havde været fordi det drejede sig om så maaaange børn