/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Min computer tænder igen efter slukning
Fra : hkrafn97
Vist : 355 gange
42 point
Dato : 14-01-03 22:34

Hver gang jeg lukker min computer ned via Startmenuen går der ca. 5-10 min så tænder den automatisk igen. Hvordan kan de være?
Endvidere har jeg købt en brugt bærbar computer men kender ikke password Hvordan kommer man forbi det og får givet computeren et nyt password? Der er ikke noget ulovligt omkring købet af computeren!

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 14-01-03 22:39

Ang password så kan du finde hjælp her http://www.kandu.dk/dk/tip/2872 Men ville det ikke være bedre at formatere, og installere forfra !!!

Ang. dine genstarter har du så opdateret http://windowsupdate.microsoft.com/ din windows

Accepteret svar
Fra : briani

Modtaget 52 point
Dato : 14-01-03 22:55

hvis du har forstand på at gå ind og rette i din bios så prøv følgende
prøv at se om din WOL (Wake-on-LAN) er slået til.den skal være slået fra.
det er et kendt proplem for mange,at deres computer genstarter,fordi den er sat til
Den der med password har Uffe kommet med en kommentar til
MVH Brian

Kommentar
Fra : BYTEbits

Dato : 15-01-03 07:16

Ang. password er det forholdsvist enkelt at komme forbi og det er formodentligt besvaret i ovennævnte links uden jeg dog har chekket dem.

Men - det lyder unægteligt en anelse suspekt, at du ikke kontakter sælgeren af computeren af for at få passwordet eller fik det ved købet!

Godkendelse af svar
Fra : hkrafn97

Dato : 15-01-03 10:55

Tak for svaret briani.