/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
pludselig er jeg "GÆST"
Fra : yearhouse
Vist : 563 gange
500 point
Dato : 21-03-07 20:39

For filan....

Jeg er pludselig blevet gæstebruger på min EGEN pc....

Jeg har været inde og rode med....om jeg kunne undgå at skulle logge på efter at have tændt...
Jeg Gik ind i søgefunktionen og skrev "control userpassword2" og har vist lavet noget ged??

Resultatet er i hvert fald, at jeg nu er GÆST....og hvis jeg vil på som Administrator, skal jeg nu bruge et , forlængst, glemt password.

Nu kan jeg så ikke få lov at lave en dyt....Jeg kan ikke gå på MSN....og jeg kan heller ikke komme ind på det, de kalder net-paskonto...eller sådan noget..

Hjælp....jeg vil gerne ha´ min egen pc igen

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 21-03-07 20:42

Hvis du har xp, kan du så ikke bare systemgendanne, fra før du lavede ged i den???

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-03-07 20:48

Jeg husker en pc som en tidligere bruger gav en ven.
Alt var slettet undtagen operativsystemet.
Brugernavn og password fik den nye ejer.
Men øv, det fungerede ikke. Der var for meget visket ud.
Vi prøvede bare med - administrator - og ingenting i
password.
Det virkede, og gør det endnu.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-03-07 20:48

Jo det kan han................som administrator.

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-03-07 20:48

Det var osse min tanke, Olsen.......men det har jeg ikke rettigheder til.......som GÆST

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-03-07 20:55

Et eller andet sted her på kandu var der et trick til at komme ind.
Noget med to gange ctrl+alt+del..........

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-03-07 20:58
Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-03-07 20:58

Nu er pc´en født med XP...så jeg kan vel bare aktivere "genoprettelseskonsolen"?
Men så ryger hele møget vel ud?...altså div programmer..

Nu er det sådan, at jeg har to drev i maskinen...
Mon så jeg bare kan overføre alle mine ting til det andet drev...INKLUSIV diverse registreringer...til det andet drev?

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-03-07 21:06

Du kan føre filer over på det andet drev.
Og i genoprettelseskonsollen kan du vælge kun at genindstallere C:drev med de oprindelige programmer.
Men vent lidt der kommer måske en løsning.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-03-07 21:08

Prøv en SYSTEMGENDANNELSE.
START ALLE PROGRAMMER -TILBEHØR - SYSTEMVÆRKTØJER

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-07 21:13

ved logon skærm trykker du ctrl+alt+del 2 gange - skriver administrator ved bruger og lader kodeordsfeltet være tomt. Nu logger du på som default administrator og kan oprette en diskette til nulstilling af kodeord: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q305478

Citat fra Experten.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-07 21:19

Problemet med den slags tips er så bare at virker det på en maskine virker det på alle.....

Så nu kan jeg også logge ind som administrator på min nabos maskine

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-07 21:42

Hør nu: I fejlsikret tilstand kan man logge på som administrator

....også selvom man har lavet det 'lille trick' med: "control userpasswords2" ...i Start->Kør...

det er altså yearhouse

http://www.kellys-korner-xp.com/win_xp_passwords.htm

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 21-03-07 21:59

Jeg bliver stadig afkrævet passord til fejlsikret tilstand

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-07 22:51

Citat
Jeg bliver stadig afkrævet passord til fejlsikret tilstand

Så lad være med at gøre det der IKKE virker.....

Citat
ved logon skærm trykker du ctrl+alt+del 2 gange - skriver administrator ved bruger og lader kodeordsfeltet være tomt. Nu logger du på som default administrator og kan oprette en diskette til nulstilling af kodeord: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q305478

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 22-03-07 15:07

Alt er afprøvet..........

Nu vil jeg prøve at overfører de vigtigste ting til drev D...
Men hvad med alle programregisteringerne?....er der en bestemt mappe jeg skal ha´ med...eller er de "tabt" når jeg genopretter mit C-drev?

Annuller spørgsmålet
Fra : yearhouse

Dato : 22-03-07 16:42

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg vender frygteligt tilbage med mine fumlerier