/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Noder til Kathinka og...
Fra : yourgod
Vist : 21164 gange
100 point
Dato : 21-03-07 20:00

søges
noder til Kathinka og vi skal gå hånd i hånd og er du dus med himlens fugle..
på forhånd tak

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-07 20:28

Katinka Katinka
Sigfred Pedersen/Niels Clemmesen

G C G
Katinka Katinka, luk vinduet op
D7 G
Nu vil jeg spendere en vise
G C G
Et forår har kærtegnet pigernes krop
D7 G
Og nu er du li' til at spise.
C G
Men først skal vi ha' os en sang eller to
A7 D7
Og så skal Katinka og Søren til ro
G C G
Katinka Katinka luk vinduet op
D D7 G D7 G
Og hør min harmonika vi - se.

Jeg mindes den aften jeg mødte dig først
Jeg sag i Cap Horn med en bajer
Jeg var s'gu så glad for mig selv og min tørst
Og Brøndums de små akkelejer.
Men så kom du ind med et kedeligt drys
og han fik en skalle og du fik et kys
Og så, ja og så ble' du et med min tørst
Og noled min eneste bajer.

Men skidt med en bajer, blot pigen er glad
for janterne de skal jo trille.
Og hvergang vi savner lidt flydende mad
Har jeg mit talent for at spille.
Så gi'r jeg en sang i den gjalende gård
Mens slanter og sølvtøj i stenbroen slår.
Så sla'r vi til Søren, til Søren bli'r flad
Ja så ska' vi sør'me ha gilde.

En vinter sled sålen af strømper og sko
Men foråret lapper det hele.
Lad tæerne toppes og træerne gro
Med dig vil min rigdom jeg dele.
Nu genlyder Nyhavn af sang og af spil
Jeg presser citronen, så tit du det vil
Jeg ved, du er varm g jeg tror du er tro
Og så'er det en smal sag at dele.

Katinka Katinka, smæk vinduet i
Og spar dine små bommelommer.
Gør stuen lidt pæn mens jeg tæller til ti
Og ærbart ad gangdøren kommer.
Du gi'r mig din seng og jeg gi'r dig min sang
Så fejrer vi foråret endnu engang.
Katinka, Katinka luk øjnene i,
For nu er det Søren der kommer.
herfra http://www.avz.dk/fileadmin/tabs/_Blandet/Siegfred_Pedersen_-_Katiknka_Katinka.crd

Kommentar
Fra : yourgod

Dato : 21-03-07 20:39

jeg bad om noder :D ikk tabs :(....

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-03-07 20:39
Kommentar
Fra : akle

Dato : 21-03-07 21:01

Jeg har noder til de to første liggende. Den sidste (er du dus...) er jeg ikke sikker på om jeg har.
Hvis du er interesseret, så sig til, så finder jeg dem frem. Kan scanne og sende dem, men det bliver ikke i aften.
MVH Akle

Kommentar
Fra : Yatowi

Dato : 21-03-07 23:07

Prøv engang på følgende link:

http://bibliotek.dk/musik.php

Jeg tror der er hjælp at hente.....selvfølgelig afhængigt af hvor travlt du har

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 100 point
Dato : 22-03-07 00:31

Hej.

Du kan gå en tur på dit bibliotek, der kan du låne 'Politikens Lystige Viser' - der er en masse noder og osse dem du efterlyser.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 22-03-07 16:03

SE på biblioteket i [B]Imudicos Melodibog[/B] I den sidste ny er der en oversigt over alle sange, der er i hele serien. Det er noder med becifringer og det er tilladt at kopiere til eget brug. (Bruger du læsebriller skal du nok have dem med, for det står godt nok småt !)
hilsen sønder

Godkendelse af svar
Fra : yourgod

Dato : 22-03-07 16:27

Tak for svaret vil.du.

lånte bøgerne på biblioteket...

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-03-07 19:40

selvfølgelig gjorde du det

Biblioteket har nemlig rigtig mange gode noder/sangbøger m. noder, jeg låner selv en masse dér

Nu fik du sikkert kigget godt på hylderne og jeg tror du fik mere med i posen hjemad - det er så nemt og så er det gratis - vi har det bare, desværre, med at glemme vores velassorterede biblioteker.

Held og lykke med det.

Venlig hilsen Dorthe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-03-07 19:44

Ja det var godt yourgod kom afsted, han blev jo da også opfordret så rigeligt men det er faktisk ikke mange der låner musikbøger - jeg har været ansat på et bibliotek - underligt nok, nu det heldigvis er gratis

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 22-03-07 21:51

Jeg ved godt at det er få der bruger biblioteket til noder og sange men hvis man har interessen, så er det et helt vildt godt udvalg vi har dér, at vælge og vrage imellem

I det hele taget er bibliotekerne efterhånden så velassorterede at man næsten mister pusten når man besøger dem - dte er dejligt og det bliver jo bestemt ikke mindre dejligt af at det er gratis....endnu

Kram fra Dorthe