/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Formatere Hvordan ?
Fra : valdera
Vist : 613 gange
100 point
Dato : 21-03-07 10:46

Jeg ønsker at rense min pc efter ca. 3 års brug og har tænkt på at afinstallere det hele
for derefter at geninstalere det på ny, da jeg mener den kan komme til at gå lidt mere kvikt
Hvordan gør jeg ? Det er Windows XP
MVH Valdera

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-03-07 10:50

Det gør du under indstallationen, ved at trykke L på partitionen, hvor windows er indstalleret.
http://www.hcma.dk/tips1to10.htm#no4

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-03-07 11:03

Men hvad har du til at gøre det med.
XP CD
Recovery CD

Eller hvad.

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 21-03-07 11:12

Til e.c.
Jeg har
WindoWs XP Pro Corp
MVH .Valdera

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 21-03-07 11:25

Husk at demontere internettet fra maskinen, inden du formaterer.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-03-07 11:34

Så har du også en CD med drivere (utility / motherboard)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 21-03-07 13:19

Hvis du vil af med alt gammelt så brug dette, sletter al gammel data,
så det ikke kan hentes igen
http://www.thefreecountry.com/security/securedelete.shtml

Kommentar
Fra : valdera

Dato : 21-03-07 13:51

??? Så har du også en CD med drivere (utility / motherboard)

Ja det har jeg
MVH Valdera

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-07 14:23

Så sætter du bare Win CDen i - så kører det automatisk.....

Kommentar
Fra : astrup30

Dato : 21-03-07 14:23

prøv dog først at køre en diskdefragmentering 3-4 gange lige efter hinanden - så skal du bare se hvor himlen åbner sig

Accepteret svar
Fra : e.c

Modtaget 100 point
Dato : 21-03-07 14:39

OK
Start comp med CD'en i.
Nu ruller den lige nogle filer ind.
Fortsæt med ENTER
Nu kan du se din harddisk og hvilke partitioner der er.
Slet først det hele. (med mindre du har et D: drev du vil gemme)
Marker en partition og tryk L og så E
Opret en partition ved at trykke O og skriv størrelsen på dit nye C. drev
Du kan evt levne plads til senere lagerbrug
ENTER
Nu skal der stå:
C: Partition [Ny (uformateret med størrelse i MB og at den er ledig
.........plads der ikke er partitioneret, som laves inde i XP
Marker C: og tryk ENTER
Vælg filsystemet FAT 32 eller NTFS (bedst) ..........(ej hurtig)
ENTER
Nu burde den køre.............
Marker

Godkendelse af svar
Fra : valdera

Dato : 21-03-07 15:12

Tak for svaret e.c. og til i andre der svarede
nu skal det prøves ellers vender jeg frygtelig tilbagejeg håber det er iorden

MVH Valder