/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
om tipset "Undgå Big Brother"
Fra : bjarnebr
Vist : 559 gange
200 point
Dato : 21-03-07 07:31

Citat
Polippix
Polippix er en CD som man kan putte i sin computer så man kan surfe annonymt og snakke på internettet via krypteret IP-telefoni. CD'en er en protest over Terrorpakken som der kan læses mere om længere nede på siden. Vi har sammensat Polippix CD'en af mange forskellige open source programmer og linux distributionen Knoppix, hvilket betyder at den er fuldt lovlig og kan frit distribueres til venner og bekendte. Senest er CD'en i marts 2007 udkommet i 12.000 kopier sammen med Prosabladet.
Download CD'en her http://itpol.dk/

H J Æ L P
Når jeg prøver at installere eller køre disse programmer, får jeg en meddelelse om at det ikke er et ægte win32 aplikation, eller også kommer jeg til en blank side, hvad gør jeg forkert?

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 200 point
Dato : 21-03-07 09:30

Citat
så man kan surfe annonymt og snakke på internettet via krypteret IP-telefoni

INTET er anonymt på nettet....

Tro ikke på alt hvad du læser....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-03-07 09:31

Citat
den er baseret på Linux og open source-programmer.

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-07 09:44

Køre eller installere. Har du ikke læst:
Citat
Polippix er en CD som man kan putte i sin computer så man kan surfe annonymt og snakke på internettet via krypteret IP-telefoni (man skal state computeren fra CD'en).

http://itpol.dk/

Altså skal din computer boote op fra CD'en, hvilket kræver at du i BIOS har sat dit CD-drev op som 1.st boot device.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-07 09:46

Ps. ..og du skal altså brænde ISO filen over på CD først

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 21-03-07 09:47

Hej molokyle
Jeg kan ikke boote fra denne diskdet vil min maskine ikke.
Jeg kører win XP og open office.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-03-07 09:49
Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-03-07 09:50
Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-07 10:28

bjarnebr -> Du skal huske at brænde den som (data) bootdisk

Jeg ved ikke hvilket brænderprogram du bruger, men muligheden findes i dette gratis brænderprogram:

http://www.cdburnerxp.se/

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-07 10:30

Ps. Læs evt. http://www.helgec.dk/bootcd.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-03-07 10:31

Skal brændes som en almindelig image,ligesom en almindelig linux distru.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-03-07 10:33

Den er boot bar som standart

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-07 10:33

Pps. Det skal liiiiige nævnes, at jeg ikke har prøvet selv

Dels har jeg intet at skjule mht. min identitet, dels foretager jeg ingen ulovlige download eller deltager i fildeling og dels mener jeg ikke 'skidtet' er besværet værd ...som du også vil kunne se af min bedømmelse af tippet

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : bjarnebr

Dato : 21-03-07 10:45

Jeg bruger Nero, og jeg har prøvet at brænde den på en CD som en imagedisk og jeg har også brændt den som en datadisk, men min maskine vil ikke boote på nogen af dem kan .
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-03-07 10:57

Du har ret Molo den er for omstændig at bruge,alt for besværlig,jeg forsger at finde en lettere løsning,kun for
at sparke den danske stats røv,jeg har heller ikke noget at skjule,men her går man at kæmper for at forsvare sit privat liv mod spyware og så og så gør staten det lovligt med et enkelt pennestrøg,de fanger sku ikke nogle terrorister på den måde,jo måske et par af de dummere men de ville også være for dumme til at udfører
deres ugerning,terrorloven handler bare om at befolgningen skal se ar politikerne gør noget og
derved høste stemmer,politiet er glad for den men det er også fordi vi er på vej mod en politistat,og terror loven
(overvågning af befolkningen)vil i fremtiden blive brugt
til alt andet end at finde terrorister,bare vent
og se,som jeg ser det er den danske befolkning på røven,
privatlivet fred vil blive en nedbrændt landsby i russland,jeg forstår ikke at befolkningen finder sig i det,helt uden forbehold,så pas på i den digitale verden
skriv endelig ikke i en e-mail noget som panserne kan misforstå og var dig for hvad du siger/skriver i tlf'en
det vil altsammen ende i en logfil,på en forhåbentlig
sikker server,så vis de får øje på dig i fremtiden så går de bare ind og roder dine log filer igennem og
så må vi håbe at de ikke misforstår hvad du har foretaget
dig i din fortid,og ender i varetægtsfængelse i et halvt år
før de finder ud af du er uskyldig

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-03-07 11:08

redigering følger ikke

Min booter uden problemer,brændt på er RW disk med X4
hastighed for at minimere fejl i brændningen,brændt
som image i nero,har du prøvet at sætte den i inde i sytemet eller kørt/sat flueben i data verifekation i
nero så den tester brændningen eter den er brændt,din ISO fil kan være ødelagt.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 21-03-07 11:19

Ens surfning på nettet bliver osgå logget,så pas på ikke
at ende på en arabisk side med foreslag/opskrift på/om hvordan man
laver sprængt and

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 21-03-07 14:20

Helt enig Manse9933

Jeg vil trygt overlade den tekniske del af sagen til dig

Her er et endnu et eksempel på, hvor let 'befolkiningen' lader sig narre!

http://www.kandu.dk/spg102132.aspx (..koster 14-15 påængår !)

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 21-03-07 17:29

Jeg tror min fil er ødelagt for Nero meldte fejl............menjeg gider ikke prøve igen ( ca. 1½ time)

Godkendelse af svar
Fra : bjarnebr

Dato : 24-03-07 09:19

Tak for svaret refi.
Du får pointene fordi der ikke er nogen af de andre løsningsforslag der virker.
mvh
Bjarnebr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-03-07 09:42

Selv tak....