/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Tyveri eller?
Fra : Kortoververden
Vist : 549 gange
100 point
Dato : 20-03-07 20:33

http://www.kandu.dk/tip15755.aspx

Hvad er holdningen?

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-03-07 20:41

Bestemt ikke.

Ikke mere tyveri end at tage 20,- kr for en eller anden latterlig ringetone.

TDC, har lavet deres musiknumre som man man lytte til i en dårlig kvalitet, så de ikke er værd at optage/ eller finde frem fra cache.

Det finder det pågældende firma sikkert ogås snart ud af.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-03-07 20:44

Egentlig er det vel sådan at når nogen producerer en vare, så ka ndu vælge at købe den eller lade være, tyveri berettiges vel ikke af at du synes varen er for dyr?

Det kan jo aldrig være tyveri at tage 20 kroner (eller 20.000 kroner for den sags skyld) for en ringetone, sålænge du ikke tvinger nogen til at købe den, jeg ved ikke hvordan det er for andre, men alle de mobiltelefoner jeg har købt i mit liv, har faktisk været i stand til at ringe hørbart uden, at jeg har været nødt til at lade mig plyndre

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-03-07 20:49

Jeg har aldrig betalt for en lyd eller ringe tone til min telefon..

Jeg synes ikke det er at stjæle, men måske ikke moralsk helt fin i kanten

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-03-07 20:51

Hvad er forskellen?

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 20-03-07 20:55

Det er vel ikke tyveri at bruge noget der ligger på ens egen PC

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-03-07 21:12

altså - vil det sige at hvis min etellerandet glemmer sin pung her hos mig, måske endda med mange penge i, så kan jeg bare nappe den og købe lakridser for pengene?
Jeg mener - den ligger jo lige hér, på mit bord...

hmm...

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 20-03-07 21:14

Det er jo slet ikke en samligning der holder..

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 20-03-07 21:22

SÅ må jeg altså også kopiere alle mine programmer og sælge dem?? De ligger jo på min egen pc

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-03-07 21:28

---> Kortoververden, se nu hvad du har sat gang i........

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 20-03-07 21:42

Eller??? hvordan skulle det kunne kategoriseres som tyveri og fra hvem...den som har ophavsretten...næppe...fra den den der uden ophavsret sælger den hehe Vær glad for det frie initiativ og måden at gennemføre den på.

Ziggy9

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-03-07 23:30

Mn kan da se på dette på mange måder

Men altså, det stykke lyd de ligger ind på ens computer, i midlertidige internet filer, eller hva det var, det har de ikke forlangt penge for, så nej.. Jeg kan ikke se noget moralsk forkert i det, hehe..

Men bruger da selv denne side hvis jeg får lyst til ny ringetone
www.zedge.net
Det er gratis

Godnat allesammen

- Anden

Kommentar
Fra : alka

Dato : 21-03-07 11:02

At købe/bestille en vare frivilligt fordi man ikke lige kan "leve uden at eje netop den", og betale for den, er ikke tyveri, det er varekøb!
Tyveri, er at tager andres "ejendom" uden tilladelse. En brugs eller berigelsesforbrydelse.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-03-07 13:43

Citat
SÅ må jeg altså også kopiere alle mine programmer og sælge dem?? De ligger jo på min egen pc

Ja - hvis originalCDerne følger med....

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 21-03-07 13:57

Det var jo bare hvad Envyme sagde:

Citat
Det er vel ikke tyveri at bruge noget der ligger på ens egen PC