/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
illustration af links i IE 6.0
Fra : svak
Vist : 409 gange
120 point
Dato : 14-01-03 21:26

Efter en opgradering til Microsoft Internet Explorer 6.0.2800.1106 illustreres links grafisk ved små ikoner, når de sendes per e-mail. Hvad gør jeg for at slå det fra og vende tilbage til de almindelige links med blå skrift og understregning? - modtagere, der ikke har opdateret deres browser, kan ikke åbne de grafisk illustrerede links.

Kommentar
Fra : catbody

Dato : 14-01-03 23:00

Funktioner ->Indstillinger ->Understreg hyperlinks Altid (markeres)

Ved ikke om det virker, men prøv, det kan der ikke ske noget ved

Kommentar
Fra : svak

Dato : 15-01-03 06:12

funktioner-> indstillinger -> understregt hyperlinks er markeret under altid, så det er altså ikke det.

Kommentar
Fra : kennybear

Dato : 16-01-03 02:24

>Efter en opgradering til Microsoft Internet Explorer 6.0.2800.1106 illustreres links grafisk ved små ikoner, når de >sendes per e-mail. Hvad gør jeg for at slå det fra og vende tilbage til de almindelige links med blå skrift og >understregning? - modtagere, der ikke har opdateret deres browser, kan ikke åbne de grafisk illustrerede links.

Hej

Jeg sidder med nøjagtig samme version på min XP Pro DK og jeg har aldrig oplevet det problem du nævner. Har du SP1 installeret på din maskine? hvilken Windows bruger du i øvrigt?

Kenneth

Kommentar
Fra : svak

Dato : 16-01-03 07:15

windows 98, og exploreren har følgende opgraderinger:

sp1
q313829
q328970
q324929

svak

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 120 point
Dato : 16-01-03 08:41

Office i XP understøtter ikke længere automatisk attachment af URL. Disse bliver blokeret af Outlook som sikkerhedrisiko i zone 1, således at det kun sendes som ikon med tekst af URLens navn. Riskoen ligger i, at en side man ser på i Explorer kan have skadelige elementer som modtageren ikke er beskyttet i mod.
man kan dog stadig sende et link til sit eget skrive bord.

Hvis man skal sende en webside eller et weblink er man nu nød til at aktivt klippe og klistre det ind i en mail, hvorved det så sendes som MIME (HTML) eller text (URL). Man kan også benytte "Indsæt" menuen i office mail editor og vælge enten "vedhæft fil" hvor man så vælger den URL-fil man sendte til sit skrivebord, eller som du efterlyser for at få "almindelige understreget links" i selve teksten af emailen, vælge "Insæt" -> "Hyperlink" som man så kan vælge fra den list af alle de seneste steder man har surfet eller skrive den selv.

Det er blevet besvægerligre men mer sikkert.

Mvh, Ke'Fir, m.a.