/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
nervøsitets problemer
Fra : wattamamma
Vist : 794 gange
40 point
Dato : 20-03-07 19:10

er der ikke nogle der har nogle tips mod nervøsitet

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-03-07 19:22

Når du kan mærke du er ved at blive nervøs, så tag nogle dybe indåndinger, sug luften helt ned i navlen, og pust langsomt ud... det hjælper

Er der nogle specielle situationer du tænker på??

Kommentar
Fra : wattamamma

Dato : 20-03-07 19:42

ja jeg skal snart konfirmeres.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-03-07 19:44

Et nervøst gemyt kan mange gange beroliges ved hjælp af planlægning - en struktureret hverdag hvor så lidt som muligt, vil overraske.

Er det f.eks. i forbindelse med at man skal afholde en større fest, som konfirmation og den slags, vil huskesedler og dermed planlægning, give den ro man behøver. Kort sagt - en følelse af at 'have styr på det hele'

Er det en specifik situation, kan lægen hjælpe, eller man kan evt. forsøge sig med Baldrian tabletter som er et naturprodukt der kan købes på apoteket eller hos Matas.

Mvh. Dorthe.

Accepteret svar
Fra : vil.du

Modtaget 50 point
Dato : 20-03-07 19:45

Hov - jamen der var det jo

Tro på det! Der ER styr på det hele og du skal bare koncentrere dig om at få en rigtig dejlig dag!

Husk at gå baglæns i seng aftenen før, for det skulle garantere godt vejr

Jeg vil ønske dig en rigtig god konfirmation!

Hjertelig tillykke fra Dorthe.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-03-07 19:48

Til sådan en stor dag hører der lidt nervøsitet med, det er helt naturligt, men er det måske fordi
du har planer om at holde tale til dine forældre??

Hvis det er det der gør dig nervøs, så tal med dine forældre om det, og aftal at du ikke holder nogen tale, måske du i stedet kan finde en sang, der siger netop det du ellers ville have sagt.

Ingen grund til at få mavepine over en tale, du skulle da meget gerne kunne glæde dig til dagen.

Dette var blot et gæt, men jeg har mødt flere der har fået spoleret glæden ved at skulle konfirmeres pga en tale

Godkendelse af svar
Fra : wattamamma

Dato : 20-03-07 19:57

Tak for svaret og de gode tanker

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-03-07 21:00

Jeg skriver mange konfirmationstaler og sange - MEN jeg siger altså osse til mange nervøse konfirmander at de kan snakke med en moster el. lignende og få hjælp til en lille (LILLE!) sang - ELLER skrive et lille brev til mor og far i stedet for. INGEN kan forlange at en ung på 13-14-15 år skal rejse sig og holde tale! Det skal man kun hvis man selv føler det er dét man vil!

Nyd det hele og slap af! Det er DIN dag og ingen andres!

Selv tak

Venlig hilsen fra Dorthe

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-03-07 23:21

Du ønskes også en rigtig rigtig dejlig konfirmationsdag af mig

Nyd den nu endelig, det vil være en dag du altid kan huske

Kommentar
Fra : stchrisdk

Dato : 21-03-07 11:30

Her er et link med masser af information og hjælp at hente, håber du kan bruge det til noget.
http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/angst.htm