/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / FrontPage / Spørgsmål
10  PARKENSS 1050
Serverfejl
Fra : enebaer3
Vist : 730 gange
208 point
Dato : 20-03-07 19:10

Hejsa
Er der nogen der kan hjælpe mig ?
Jeg bruger FrontPage til min hjemmeside, når jeg skal gemme siden, kommer følgende frem:

Serverudvidelserne kunne ikke få adgang til filen,,filens navn'' . Kontroller filtilladelserne.

Hvor kan jeg kontrollere det?

Har Windows Vista og Office XP pro.

p.f.tak

Venlig hilsen enebaer3

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-07 19:22

Er det når du gemmer på din egen computer skyldes det, at du ikke har installeret IIS serverudvidelser, men hvis det er år du udgiver på webserveren er det en serverfejl som din webhost skal rette.
Fejlen kan også komme hvis du ikke har oprettet din webside korrekt i FrontPage. Man kan ikke bare lave nogle websider, men skal først oprette et websted på egen computer - se hjælp i FrontPage, søg opret websted (hvis du ikke har oprettet et websted allerede).

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 20-03-07 20:37

Hej Bjarne D.

Tak for svaret, ja det er når jeg gemmer på min egen computer.

Venlig hilsen enebaer3

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-07 20:43

Har du brugt FP til at oprette websted først?
Citat
Peg på Ny i menuen Filer i Microsoft FrontPage, og klik derefter på Side eller Websted.
Klik på Webstedskabeloner under Ny ud fra skabelon i opgaveruden Ny.
Klik på Websted med én side, og angiv derefter en sti på harddisken i boksen Angiv adressen på det nye Websted.
Stien skal skrives i formatet C:\Websteder\Websted

Klik på OK.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 20-03-07 20:48

Men det er ikke alt du kan "køre" i webstedet på din egen comp, som BjarneD har været lidt inde på.

Kommentar
Fra : enebaer3

Dato : 20-03-07 21:15

Tak for svarene.
Problemet er løst.
Grunden var plads mangel på ekstern HD, har nu flyttet mappen til C.

Tak for hjælpen.

Venlig hilsen enebaer3

Slut

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-07 21:21

Citat
Slut
???

Det var ikke en FrontPage fejl, men en fejl 40.

Kommentar
Fra : BjarneD

Dato : 20-03-07 22:30

I dette spørgsmål viser du, at du ikke har oprettet dit websted korrekt idet det skal gemmes på et lokalt drev og ikke på et flytbart hvor Frontpage ikke kan kontrollere det. Der er ikke meget sjov ved at svare når du ikke reagerer på svarene.

og

Hvorfor annulerer du alle dine spørgsmål uanset om du har fået brugbart svar eller ej?
Hvorfor finder du nogle løsninger selv, som er noget tvivlsomme set i forhold til spørgsmålet.

Citat
1 10-12-06 300 XP sp2 (4) MS Windows

2 11-11-06 200 pop3. (3) E-Mail

3 05-02-05 350 Active X (5) FrontPage

4 18-08-04 300 Død Compaq deskpro (11) MS Windows

5 23-06-04 200 Newdot fil (9) MS Windows

6 18-01-04 200 Publisher 2000 (8) MS Windows

7 22-08-03 100 xp prof. fryser (9) MS Windows

Kommentar
Fra : e.c