/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Omvendte bogstaver
Fra : scpoPro
Vist : 5997 gange
50 point
Dato : 20-03-07 16:45

Hvordan laver man omvendte bogstaver???

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-03-07 16:57

Spejlvendte?

Kommentar
Fra : sion

Dato : 20-03-07 17:09

Jeg går ud fra, du mener i Word...?

Du kan spejlvende tekst i WordArt, som indsættes i menuen Indsæt -> Billede -> WordArt...

Når teksten er kommet ud på "papiret" i en boks, kan du trække den venstre kan over til højre (eller omvendt) - så er teksten spejlvendt.

Der findes sikkert også spejlvendte skrifttyper, men der er vist ikke nogen med i Office-pakken.

Ellers kan du tage et screenshot, og spejlvende det i Paint.

Simon

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 20-03-07 17:52

Indsæt teksten med "indsæt objekt" + "wordart" og brug det lille ikon til spejlvendning.

Det varierer fra program til program, men du finder det under "hjælp"...!

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 20-03-07 18:41

De fleste printere kan udskrive spejlvendt. Så skriv din tekst og vælg Filer, Udskriv. I dialogboksen udskriv skal du vælge Egenskaber.
På en HP-printer kan man under fanebladet Generelt vælge spejlvendt.

Kommentar
Fra : scpoPro

Dato : 20-03-07 21:04

Jeg mener office 2003, hvis det hjælper.

Kommentar
Fra : clou

Dato : 21-03-07 13:33

Skriv det du vil have spejlvendt ind i Paint (ligger under Tilbehør), kopier det og sæt det derefter ind i Word. Find Værktøjslinien Tegning og klik derefter på Tegn, derefter på Rotér og spejlvend og Spejlvend så lodret.

Så skulle det fungere!

Clou

Kommentar
Fra : zakia1964

Dato : 22-03-07 15:21

Jeg har set lidt mere på dit problem. Der findes en skrifttype der hedder Sdrawkcab som skriver med spejlvendte bogstaver. Problemet er bare at den koster penge!
http://www.fonts.com/FindFonts/detail.htm?pid=407430 koster den 131 danske kroner. På http://www.paratype.com/mstore/fonts/Sdrawkcab.htm koster den $6 og på http://www.myfonts.com/fonts/ingrimayne/sdrawkcab/ koster den $9,95