/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Amerikansk video til alm. dansk
Fra : Skydiver
Vist : 527 gange
100 point
Dato : 30-08-01 04:33

Efter at have boet i Californien i et år er der egentlig en hel del videobånd jeg gerne vil have konverteret til noget jeg kan bruge herhjemme. Kan det lade sig gøre???? Og hvad kræver/koster det???

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 05:37

Du købe Video maskiner der både kan afspille Pal og det der ntsc (kan ikke
huske hvordan det staves) :)
Og efter hvad jeg husker, så koster maskinerne ikke meget mere end en
almindelig maskine.

Tommy.

"Skydiver" <Skydiver.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:jyhj7.20693$3q.699379@news010.worldonline.dk...
> Efter at have boet i Californien i et år er der egentlig en hel del
> videobånd jeg gerne vil have konverteret til noget jeg kan bruge
> herhjemme. Kan det lade sig gøre???? Og hvad kræver/koster det???l......
Kender nogen prisen på et sæt tågelygter (foran)
>
> --
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : meyer

Dato : 30-08-01 06:53

Jeg ved at du kan få dem konverteret ved kodak ellers må du gå den tunge vej og købe en video der kan afspille begge systemer pal/ntsc

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 06:28

Thu, 30 Aug 2001 02:32:30 GMT, skrev "Skydiver"
<Skydiver.news@kandu.dk>:

>Efter at have boet i Californien i et år er der egentlig en hel del
>videobånd jeg gerne vil have konverteret til noget jeg kan bruge
>herhjemme. Kan det lade sig gøre????

Sagtens, men det kan næppe betale sig.

>Og hvad kræver/koster det???l......

Det hvide ud af øjene, hvis du skal have gjort det professionelt.

Langt de fleste videoer, selv i den billige ende kan afspille
NTSC-videoer uden problemer (men ikke indspille).

>Kender nogen prisen på et sæt tågelygter (foran)

Jeg ved egentlig ikke, hvorfor du poster dine spørgsmål i denne
her gruppe.

Dit videospørgsmål kan måske med meget god vilje siges, at have
lidt med grafik at gøre, det er da billeder begge dele, men
ellers....

Spørgsmålet burde have været postet i news:dk.teknik.tv+video.

Tågelygter er der sikkert nogen der prisen på også herinde, men
derfor hører spørgsmålet ikke til her, det har absolut intet med
grafik at gøre, prøv i news:dk.fritid.bil.

med venlig hilsen
Knud
--
Er du i tvivl om hvilken nyhedsgruppe, du skal bruge?
Du kan læse alt om de forskellige grupper på
http://www.usenet.dk/grupper.pl
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Accepteret svar
Fra : madmikk

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-01 16:00

Ikke alle er lige venlige her , og bruger en MASSE plads på at sige det ikke hører til her......Hmmmmmmmmmm

Alt efter hvor mange bånd det er så overvej at købe en video med begge tv standarter....Priser?
Du kan starte med at kigge på:

http://www.videocafeen.dk/ de konverterer en masse ink pal/ntsc

held og lykke

madmikk

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 30-08-01 16:36

> Du købe Video maskiner der både kan afspille Pal og det der ntsc (kan
ikke
> huske hvordan det staves) :)
Nogen gange bliver det i ret dårlige farver. En "proff" video koster ca 20
kKr.
Ntsc - jep huskes på Never The Same Color

> Og efter hvad jeg husker, så koster maskinerne ikke meget mere end en
> almindelig maskine.

Nej, men nogen er bedre end andre.
>
> Tommy.
>
--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk
>
> "Skydiver" <Skydiver.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:jyhj7.20693$3q.699379@news010.worldonline.dk...
> > Efter at have boet i Californien i et år er der egentlig en hel del
> > videobånd jeg gerne vil have konverteret til noget jeg kan bruge
> > herhjemme. Kan det lade sig gøre???? Og hvad kræver/koster det???l......
> Kender nogen prisen på et sæt tågelygter (foran)
> >
> > --
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : laurenzio

Dato : 01-09-01 01:08

Klart svar...køb dig en ny vidiomaskine. Konventering er alt for kostbart. En ny god VCR koster idag ikke ret mange kr. (for 2.000) for du en rigtig god maskine...

Kommentar
Fra : dmpersson

Dato : 02-09-01 21:45

Hejsa,

Nu har alle skrevet om en Video maskine der skal kunne kører NTSC og PAL, men det er ikke nok, dit fjernsyn skal OGSÅ kunne vise NTSC og PAL.

Mvh,

Dennis.

Godkendelse af svar
Fra : Skydiver

Dato : 03-09-01 06:03

Tak for det ....min debut på kandu blev venligt besvaret af dig...