/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Flytning
Fra : nullerbullerpige
Vist : 436 gange
100 point
Dato : 20-03-07 15:45

Hej!
Jeg har en kastereret hankat. Jeg skal flytte 3 km væk fra hvor jeg bor nu og skal selvfølgelig have min kat med.
Har hørt om katte som er løbet hjem, efter de er blevet flyttet.
Er der noget jeg kan gøre for at undgå dette??

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-03-07 15:55

Vi holdt vores hankat inde en dags tid da vi var flyttet, men de kloge siger man bør holde den inde i 14 dage til den lærer sit nye sted at kende.

Herefter lukkede vi ham udenfor og så gik jeg ud og kaldte på ham ind imellem til han kom tilbage og så var der ikke flere problemer i det - vi flyttede 4,5 km væk.

Så satte vi en kattelem i og så fik han ellers lov at løbe ind og ud som han ville og det gik fint.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-03-07 15:56

grunden til vi måtte lukke ham ud efter 1 dag var at han ikke ville gå i kattebakken herinde med bare holdt sig.

Kommentar
Fra : vil.du

Dato : 20-03-07 16:57

Vi valgte at 'begynde forfra' da vi flyttede for ca. 2 år siden. Vi har to pigemisser og vi holdt dem inde i en uges tid, netop fordi vi også kun flyttede ganske kort vej 'hjemmefra' - der er vel ca. 1 km.

Vi har overhovedet ikke haft problemer med misserne, de bor her nu og vandrer glade ud og ind som det passer dem.

Køb noget spændende legetøj til ham og hold ham inde en uges tid, så tror jeg han vil finde sit nye hjem meget mere interessant, end at begynde at søge efter sit forrige.

Held og lykke til både dig og missen og tillykke med din nye bolig

Venlig hilsen Dorthe

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-03-07 20:02

Ja, du skal først lukke ham ud når han er blevet tryg og føler sig hjemme det nye sted.

Jeg er selv lige flyttet med en hunkat og efter 1 uge tog jeg hende ud i sele for at se hvordan hun reagerede......og for at vise hende hvor døren var henne, så jeg gik lidt frem og tilbage med hende og det gik så fint, så efter 10 min slap jeg hende og siden har hun selv fundet ud af at komme hjem når hun har været ude.

the1best

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 20-03-07 20:18

ja vores han gik jeg nu også bare rundt med i haven, men uden sele. (han er en vildkat vi i sin tid har taget til os) og han kom pænt hjem siden. Men som sagt da jeg lukkede ham ud gik jeg ud og kaldte på ham ind imellem så jeg var sikker på han kom hjem, og så kom der en kattelem i så han selv kunne bestemme.

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 30-03-07 22:52

Hvis en kat er sammen med de mennesker den kender, og får sin mad hos, føler den ingen trang til
at søge andre steder hen, medmindre der er særlige forstyrrende elementer f.eks. en aggresiv hund
i nabohaven o.l. M.v.h. K.