/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Blaupunkt TravelPilot E1
Fra : scrubber
Vist : 985 gange
100 point
Dato : 20-03-07 15:34

Har købt en Blaupunkt TravelPilot E1 brugt i tyskland men efter jeg har fået den installeret kan jeg ikke få GSP'en til at virke.
Når jeg vil lave en kalibering af system sker der ikke noget, hverken ved den manuelle eller automatiske. Når jeg så sætter CD'en i får jeg hele tiden at vide at : "Du er i en ikke digitaliseret zone. Er der nogen der har en ide om hvad fejlen kan være ??

Mvh scrubber

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-07 15:40

Ja, jeg kan forestille mig, at det er fordi den er fra Tyskland og ikke er kodet til at virke her i landet.

Når man f.eks. henter importbil i Tyskland, så skal man hen og have elektronikken i den kodet om....og det er dyrt.

mvh dova

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 20-03-07 15:44

er du sikker på, at din CD indeholder DK.
Jeg har dk, men skal købe en anden, hvis jeg vil køre andre steder end i skandinavien

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 20-03-07 16:48

Jeg har når jeg har været i tyskland prøvet at kilibere den dernede, men det har heller ikke virket. Og hvis jeg sætter en dansk CD'er i kan bilen, så kan radioen vel være ligeglad med hvor den "står" henne, eller er det mig der er galt på den. På selve radioen kan jeg se at GPS signalet lyser hele tiden, så dette må jo virke.

Men dova jeg forstår ikke dnne sætning "ikke er kodet til at virke her i landet" Vil det sige at en tysk bil ikke vil virke når den kører over den danske grænse.

I monterings testen står der f.eks ved GPS enten tallet 5, 6 eller 7 og hvad betyder det ?
mvh scrubber

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-03-07 19:14

Man kunne gætte på at 5, 6 eller 7 er antallet af satellitter den finder.

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-03-07 02:24

Jeg forstår ikke helt sætningen: "Og hvis jeg sætter en dansk CD'er i kan bilen, så kan radioen vel være ligeglad med hvor den "står" henne", men tolker det som om du tænker på musikCD eller lignende.

Blaupunkt TravelPilot E1 GPS virker kun, når den har en CD med kort over det område du befinder dig i isat. Det betyder, at den absolut ikke er ligeglad med, hvor bilen står.

Du kan altså kun bruge radioen, men ikke afspille musik CD, hvis du vil bruge GPS'en samtidig, med mindre du har en changer.

Kommentar
Fra : scrubber

Dato : 21-03-07 12:52

Længere oppe skrev jeg jo også at jeg har prøvet at kalibere i Tyskland med en Tysk CD'er og der virker det helle ikke den bliver aldrig færdig med at kalibere. Så om jeg nu valgte at låne en dansk Cd'er og den stadigvæk ikke vil kalibere så forstår jeg det ikke.

Det var egentlig denne sætning jeg hentydede til "Ja, jeg kan forestille mig, at det er fordi den er fra Tyskland og ikke er kodet til at virke her i landet."

Det ville jo betyde at den slet ikke ville virke i danmark, men den CD'er jeg har indeholder jo også Major roads til hele europa. Men jeg får bar hele tiden at vide at jeg er i et ikke digitaliseret område. Endda i tyskland med den tydke CD'er får jeg dette at vide !!
Har også prøvet at lave en manuel kalibering virker heller ikke (skal køre nøjagtig 500 meter)

mvh scrubber

Kommentar
Fra : hjkofoed

Dato : 21-03-07 18:12

beklager min udlægning.
Du har ret, det virker sært, bange for du må til en fagmand.