/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Jeg troede lige
Fra : creamygirl
Vist : 665 gange
300 point
Dato : 20-03-07 13:13

at jeg havde været slem *LOL*

Da jeg gik online idag fik jeg nemlig pludselig en popup, som fortalte at mit system var fyldt med skjult porno, og at det kunne påvirke både mit ægteskab, arbejde og diverse kontoer

Hvor nederen, hvad fanden havde jeg nu lavet, som i den grad kunne ødelægge hele mit liv?!

Nu er jeg af natur ganske skeptisk, så da jeg havde sundet mig lidt, og kiggede på hvad de havde af forslag til en løsning på mit lille "problem" - smaskede jeg popuppen en på låget og søgte på det program, som de anbefalede mig at downloade. (Drive Cleaner)

Og surprise surprise, se hvad jeg fandt: http://www.bentbay.dk/errorsafe.htm

Skide platugler

Kommentar
Fra : Junkboxs

Dato : 20-03-07 13:21

Ja - de gør det kun for et tjene penge på at man køber deres program.
en af mine venner, hun havde lige købt en ny computer og første gang hun går på nettet kom denne pop-up også.

snyd og humbug det hele.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 20-03-07 13:44

Jeg troede først at det var microsoftprogram så jeg installerede og det fandt en hel røvfuld af fejl....heldigvis var den nem at afinstallere igen

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-03-07 13:46

Citat
Jeg troede først at det var microsoftprogram så jeg installerede og det fandt en hel røvfuld af fejl....

Du reddede dit ægteskab

Kommentar
Fra : pve

Dato : 20-03-07 13:56

Der er simpelthen nogle forpulede aber der laver sådan noget. De skulle simpelthen meldes til nogle personer der kunne give dem et lag tørre tæsk.

Men men men, de får jo nok desværre franarret nogle personer deres surt optjente skillinger uden at de nogensinde kommer til at bøde for det

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 20-03-07 14:01

creamy - den er nu ikke helt sikker så få kigget din maskine efter og fjernet skidtet , den familie at møg fører mere med sig.

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=16 hjælp til at fjerne den

http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=17 hjælp til at forebygge

bare så du ikke lader alt muligt følge i rumpetten på den

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-03-07 14:06

Jeg er ikke helt med, hvad er det der ikke er sikkert Mirit?!

Jeg reagerede ikke på "advarslen", men lavede i stedet en full Scan med AVG og en scan med Ad Aware. Der blev ikke fundet noget mistænkeligt!

Jeg er en ren engel tror jeg..

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-07 14:07

creamy det er ikke nok - læs anvisningen på hvordan du fjerner skidtet

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-03-07 14:09

Hvad for noget skidt?!

Jeg downloadede jo netop ikke Drive Cleaner. Taler vi forbi hinanden?!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-07 14:10

hvis du så meget som har krydset den ud - så ER den inde- er du så med ???

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-03-07 14:14

Hmmm

Fra dit link Mirit

Citat
mange går i panik - eller forsøger at klikke væk - det er ikke nok !!!!! - Det er slet ikke godt !!!!! - og det er det værste du kan gøre !!

Det var det jeg gjorde, gik i panik og skyndte mig at klikke væk...øv!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-07 14:15

så følg vejledningen eller smid en hijackthis log ud skal den nok komme

ps - du KAN have været heldig - men det er sjældent !

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-03-07 14:17

Foreløbig tak, Mirit.. Skal lige have tjek på baby, og vender tilbage.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-07 14:20

se der var til gengæld tale om en (måske) ren engel hygge med jer to

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 20-03-07 21:21

Den har jeg også haft

Men har da heldigvis fået styr på det. Troede slet ikke den var i omløb mere

Held og lykke med maskinen

Og miritdk - du er en persom jeg helt sikkert ved der har styr på at fjerne den slags skidt

- Anden

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 20-03-07 23:08

SUPER info.

Har lige overbevidst manden om, at der er nyttige oplysninger/hjælp at hente her hos kandu.

Fortalte lige kort om denne tråd og vupti ... denne popup havde han da også trykket på og har til og med også fået et icon nede i højre hjørne på værktøjslinien.

he he fjols - nå men linket er videresendt og han er i fuld sving med at læse omkring fjernelse af spywaren.

TUSIND TAK FOR INFO.

Godkendelse af svar
Fra : creamygirl

Dato : 02-04-07 20:56

Tak for svaret miritdk.

Beklager mit fravær, men kandu har skylden. Jeg kan sjældent logge på - og har efterhånden opgivet stedet..

Min pc var for øvrigt "ren" - men dit svar var fint og kan sikkert bruges af andre uheldige

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-04-07 08:12

godt du var heldig det er noget skidt at få ind. Er man MEGET heldig med det snavs og når at komme væk i en fart er det med at rense internet explorer i en fart og køre en scanning - desværre ikke altid nok.

god påske