/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Systemgendannelse duer ikke
Fra : Jerrik
Vist : 714 gange
300 point
Dato : 20-03-07 07:13

Hej!

På et tidspunkt gik det rigtigt dårligt med min bærbare (ThinkPad x31 - windows XP pro, ver. 2002, servicepack 2, IntelPentium 1400Mhz 1.4 Ghz 1,25 GB RAM), så jeg valgte systemgendannelse, hvilket tidligere har hjulpet mig fint. Det gjorde det i og for sig også denne gang, men efter genstart fremkom følgende fejlmeddelelse:

"Systemgendannelse kunne ikke omvende følgende gendannelse -
Der er ikke udført nogen ændringer på computeren.
Fortrydelsen blev ikke fuldført"

og den fremkommer nu ved hver genstart (med den dags dato, som det er når jeg genstarter).
Har selvfølgelig prøvet at køre systemgendannelse til et andet tidspunkt, men det ændrer ikke ved fejlmeldingen - den kommer nu bare hvergang, og jeg kan så vælge om jeg vil sige OK eller gå til Startside for systemgendannelse.
Nu vælger jeg bare OK – og derefter kører den godt nok, men det irriterer mig næste gang jeg genstarter
Håber der er nogen, der har en rigtig og let løsning
- Jerrik -

Kommentar
Fra : Peterfilstrup

Dato : 20-03-07 08:27

Hej Jerrik

Du skal starte maskinen i fejlsikker tilstand og derefter køre systemgendannelse. Genstart maskinen og derefter burde denne fejlmeddelelse være forsvundet. Gør den ikke det, er der ingen vej uden om at geninstallere windows eller leve med denne meddelelse.
Håber det lykkes for dig. God Fornøjelse
Peterfilstrup

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-07 08:32

hold øje med om der ikke er for mange punkter på en markeret dato - for så virker den bare ikke

Kommentar
Fra : smik

Dato : 20-03-07 08:34

Du kan prøve og lave en reparation af din Windows XP installation.
http://www.helgec.dk/xp-repair.html

mvh smik

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-07 11:17

microsoft har en løsning på problemet her:

http://support.microsoft.com/default.aspx?kbid=302796&product=winxp

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-07 11:17

..eller 'satse' og i fejlsiket tilstand (Tryk [F8] ved opstart ..efter BIOS oplysninger vises på skærmen, men før Windows startes) vælge:

Start->Programmer->Tilbehør->Systemvæktøjer->Diskoprydning

..så vælger du fanen; 'Flere indstillinger' ..og nederst under punktet: Systemgendannelse ..klikker du [Ryd op...]

Til sidst vælger du [Ok]

..og genstarter, når oprydningen er færdig.

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-03-07 11:50

eller: deaktiver systemgendannelse - genstart - og aktiver systemgendannelse igen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 20-03-07 12:07

hcma ... hvis bruger har problemer består problemet jo så forresten - hmm

Kommentar
Fra : hcma

Dato : 20-03-07 12:20

ja - det ved jeg godt, men så kommer man i det mindste ud over sygendannelses-problemet og må så arbejde ud derfra med fejlfinding.

Kommentar
Fra : Jerrik

Dato : 07-04-07 08:47

Jeg har prøvet alle jeres forslag i kronologisk rækkefølge - intet hjalp, til sidst måtte jeg bruge IBM's rescue & Recovery (jeg har 17 CD'er) og så så den ud som da jeg lavede dem i 2005! - men det virker!
Desværre ingen point til nogen - i denne omgang
- Jerrik -

Annuller spørgsmålet
Fra : Jerrik

Dato : 07-04-07 08:48

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål