/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Hvilken bil?
Fra : GreytViking
Vist : 807 gange
40 point
Dato : 20-03-07 03:23

Har nogle et forslag til en brugt bil til mig?

Krav:

DIESEL
Årgang 2003 eller nyere
Benzinforbrug: min. 18 km per liter (vigtig)
Motor: min. 1,6 (ikke så vigtigt, bilen skal bare ikke være for lille)
Max km-stand: 125.000-150.000
Pris max. 200.000-210.000

Evt.:
5 dørs m. træk
Stort bagagerum

Jeg kører over 30.000 km om året og overvejer derfor nu at skifte min gamle benzin-bil ud. Benzinøkonomien er derfor vigtig.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 20-03-07 07:38

Jeg synes du skal KRAFTIGT overveje at købe den nye KIA cee'd med dieselmotor på 115 HK og over 20 km/l.
Den har 7 års fabriksgaranti (150000 km) og koster 230000 SOM NY!!!

Den har Danmarkspremiere her næste weekend

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 20-03-07 07:49

Du skriver DIESEL og samtidig benzinforbrug, hvordan det???????????????

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : bønnespiren

Dato : 20-03-07 08:40

fiat dublo fra ny kunne være et godt bud, benzin udgaven koster ca 170000, den minder lidt om de gamle postbiler har 5 søæder og et stort bagage rum og kan fås med 7 sæder hvis det er, jeg ved ikke hvad den koster i disel

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-07 10:06

Den med de 18 km/literen er svær, såfremt det skal være en bil af rimelig komfortabel størrelse og en der kan holde til mange kilometers kørsel.

Den eneste der umiddelbart falder mig ind, der overholder det med 18 km/l er Toyota Avensis 2,0 diesel.

Den går så langt på literen og koster 4500/årligt i grøn ejeafgift.

Eller en anden i ca samme størrelse VW Passat 1,9 tdi....men den går ikke så langt på literen....16-17 stykker max.

Begge opfylder dit ønske om 5 døre og stort bagagerum.

Er gode driftsikre biler.

mvh dova

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-03-07 10:08

Ikke Peugeot deres HDI overholder ikke deres egen tal for dieseløkonomi.

Seat Toledo - de laver nogle rigtig gode dieselbiler
Opel Vectra B

Prøv gå ind på www.bilzonen.dk og vælg - diesel, årgang, pris osv. så kan du selv vælge imellem de bilder du synes passer til dig.

Hvis du spørger på nettet "hvilken bil" får du lige så mange svar som der er mennesker

Accepteret svar
Fra : thulin

Modtaget 40 point
Dato : 20-03-07 10:12
Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-03-07 10:16

Ud far dit krav til km/l så er der faktisk ikke andet "Seat Altea 2,0 TDI", "Skoda Octavia 1,9 TDi", "Volvo V40 1,9 TDi"

Kommentar
Fra : dova

Dato : 20-03-07 12:37

Citat
Ud far dit krav til km/l så er der faktisk ikke andet "Seat Altea 2,0 TDI", "Skoda Octavia 1,9 TDi", "Volvo V40 1,9 TDi"

Ikke rigtigt

En Avensis går i gennemsnit 18,9 km/l

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 20-03-07 12:58

@dova det var de biler som var til salg på bilzonen, inden for hans km og pris krav.

Kommentar
Fra : EnvyMe

Dato : 20-03-07 15:31

Skoda Octavia 1,9 TDi

Kommentar
Fra : GreytViking

Dato : 21-03-07 04:04

TAK FOR HJÆLPEN.

Jeg har nu indkredset det lidt:

SKODA FABIA 1,9 TDI
eller måske den her som outsider:
PEUGEOT 307 2,0 HDI

(SEAT TOLEDO var også en mulighed, men den har jeg droppet)

Jeg har været ude at køre i alle 3, men er lidt i tvivl med de to øverste.

Umiddelbart er der mere plads (bagagerum), fart og økonomi i Skodaen. Omvendt var Peugeoten noget mere lydsvag at køre i.

Nu vil folk sikkert fortælle mig hvor dårlige de franske biler er og der er en tysk motori Skoda. Er det ikke alt sammen efterhånden overvurderet og en skrøne? Er der evt. links til nogle tests på nettet der er gratis at læse om disse biler?

Godkendelse af svar
Fra : GreytViking

Dato : 21-03-07 04:11

Tak for svaret thulin.

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 21-03-07 09:55

Det jo en afgørelse kun du kan tage.

Personligt ville jeg aldrig købe i en Skoda. Og det er bestemt ikke fordi at jeg ikke tror Skoda er en god bil osv. men bare fordi at jeg ikke har lyst til at blive "set" i en Skoda. Så der er jo også følelser med i spillet når man skal vælge en bil.

Håber du finder den rigtige.