/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Andre interesser / Spørgsmål
10  KarlOveJe.. 2007
indfødsret prøven
Fra : rasha01
Vist : 2078 gange
50 point
Dato : 19-03-07 23:33

Hej,,

Nogen der vide om man skal selv tilmelde til indfødsret prøve eller.....??

TAAAKK

Kommentar
Fra : tedd

Dato : 20-03-07 00:50

Tjah?

Kommentar
Fra : A.C.Rosmon

Dato : 20-03-07 06:53

Gå hen til dit lokale politi, og snak med dem om det, det er dem der ved hvad der skal ske, og dem du skal tilmelde dig ved; sådan har det i hvertfald været..

pøj, pøj.
(Er faktisk:" at spytte efter en", og betyder held og lykke; men siger man held og lykke, er vi i nogle sammenhænge bange for at det kommer til at betyde ulykke, så derfor denne stilliserede form for at spytte efter folk).

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-03-07 07:49

Uha, jeg har selv prøvet testen i jyllands posten, selv for en gammel dansker var den ikke helt nem, mange ting havde jeg da mere eller mindre glemt

Også pøj pøj herfra

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 25 point
Dato : 20-03-07 09:54
Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-03-07 19:31

Der hører også en danskprøve til.
Og den klarer du ikke, før du lærer den specielle omvendte ordstilling i dansk i spørgsmål.
Vær ikke ked af det. Prins henrik kan det heller ikke, og ville ikke kunne bestå prøven.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-03-07 19:37

Nogen der vide om man skal selv tilmelde til indfødsret prøve eller.

Det hedder på dansk :

Er der nogen, som ved, om man selv skal tilmelde sig indfødsretsprøven.

Eller

Ved nogen om man selv skal ...........

Du havde temmelig mange fejl i din sætning. Den værste er at man i spørgsmål skal begynde med verbet .

Kommentar
Fra : transor

Dato : 20-03-07 19:42

Meld dig til et avanceret sprogkursus for udlændinge. Der ved de også, hvordan du tilmelder dig prøven. Men først når du har bestået sprogprøven, som ikke er let.
Når du ser hvordan folk skriver her i kan du , vil du se at mange danskere heller ikke ville bestå sprogprøven. Men din forkerte ordstilling afslører dig som udlænding.

Den anden klarer du ved bare at lære svaret på standardspørgsmålene udenad. Så kan du svare forkert på de få specialspørgsmål og bestå alligevel.

Godkendelse af svar
Fra : rasha01

Dato : 26-03-07 02:08

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 26-03-07 11:01

velbekomme - håber du finder ud af det hele