/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
PGO CYLINDER-KIT/ TUN
Fra : disken
Vist : 1255 gange
100 point
Dato : 19-03-07 23:28

Under denne gruppe af TUN, faldt jeg for nedestående__ mig BILLIGT.
Men er det pengene værd, eller skal man bare sætte en
ORIGINAL fra T_Hansen på

http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2075&v=l&mID=1950
Dette har tænkt mig at købe dette,
sikkert billigere end Originalt, MEN HØRER GERNE NÆRMERE
http://www.scooter-dele.dk/piz.asp?id=2075&aID=8393&mId=1950

Skal lige sige, at den kun skal kunne trække,
men RART med lidt EXTRA i håndtaget.

Der IKKE pillet ved andet, og den løb 70/80
I-følge speedometeret, hvilket svare til at jeg fulgte
en Rutebil, UPS___kører de så LANGSOMT...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 23:30

Skal lige sige, at det ikke er fordi, jeg skal ud at BLÆRE mig
BARE følge traffikken, der RÆSER mig ned, grundet mangel på FART

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-03-07 23:53

Det er et af de hurtigere cylindresæt, og jeg er bange for at du ikke kører ret langt med alm. karburator før stempelet sætter sig, desuden skal det justeres ved at lægge flere eller tage nogle af bundpakningerne af, for at få optimal kompression, som jo også belaster lejerne.
Har du masser af tid til at lege og indstille og ofre karburator og udstødning, tja, så er sættet fint nok.
Men vil du bare køre som før, driftsikker, og "lovlig", så er det thansen.

PS: Men du bør også med thansens give den en lidt størrer dyse i karburatoren, ca 5-10 numre størrer, da: En ny cyl/stempel skal smøres/køles godt, og du får bedre trækkraft, da knallerten allerede har fået fjernet skiven/ringen i variatoren, som giver størrer "gearing", som kræver mere benzin.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 20-03-07 00:11

Citat
Har du masser af tid til at lege og indstille og ofre karburator og udstødning, tja, så er sættet fint nok.
Men vil du bare køre som før, driftsikker, og "lovlig", så er det thansen.

Men bortset fra DET,
Så burde en vel kunne k'øre med skidtet.

Om den skal dyses om eller__??
bare den kan KØRE, men er jeg HELT ude i
det exstreme. HK o.s.v
FOR BILLIGT ER DET DA::::
Og der er endda flere ''bundpakninger'' MED

Har før prøvet skidtet på en Yamaha__Keine Probelem

Men den LØB SGU varm...
Efter 3 KM med fuld gas på.
Fik at vide, den IKKE skulle tikøres

Men første gang

Kommer lieg IGEN

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 100 point
Dato : 20-03-07 12:26

http://synonym.dk/mall/shop_varer.asp?action=show_item&cat_id=95249&shop_id=2831&vare_id=384256

Jeg kan varmt anbefale denne cylinder.
Den skal ikke køres ret meget til og den køler meget meget bedre end din nuværende jerncylinder, da dette er en aluminiumscylinder.
Den giver dig lidt flere HK. måske 1-2 men du vil ihvertfald kunne mærke det.
Da cylinderen ikke er større end den du har nu, så kan du bruge samme topstykke og kompressionen ændre sig ikke, så din motor lider ikke stor overlast.
Der er en større port ved udstødningen og så den skal nok op i flere omdrejninger, som betyder nye ruller som vejer mindre. Måske skal den dyses lidt op, men det er ikke meget.

Anyway, jeg prøvede den på en Piaggio Zip og det kørte skide godt.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 20-03-07 12:27

ps. den cylinder som jeg satte på Zippen, var selvfølgelig en cylinder til Zip.
Den cylinder som jeg linkede til er til PGO, Yamaha og Aprilia.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 20-03-07 18:28

Tak for svaret NoShyGuy.
Det ender nok med en sådan...
Har ikke lyst til at rode for meget med scoteren.

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 21-03-07 11:53

Så er den også et godt valg.
Hvis din scooter efter montering af den ny cylinder, trækker dårligere ved 30 kmt end den gør ved 50 kmt, så skal du gå 0,5 eller 1 gram ned i vægt på rullerne i variomatik.

Held og lykke.