/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Utæt motorblok - eller. ?
Fra : disken
Vist : 1546 gange
100 point
Dato : 19-03-07 18:55

Har i et par dage, forsøgt at få en Cylinder af en PGO B-MAX
Og det lykkedes omsider, MEN

eneste måde at få den til at bevæge sig,
var at BANKE en skruetrækker ned mellem Cylinder og
motorblokken.

Hvilket virkede efter flere dage.

Nu er spørgsmålet.

Der er kommet en lille ''fordybning'' af denne fremgangs-metode,
i motor blokken.
Kan man fylde den ud med engang syrefri lim / pasta.

Da der mig bekendt, ikke er det helt store pres
på pakningerne ''der'' de er trods alt lavet af oliepapir.

mvh

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-07 19:15

Citat
de er trods alt lavet af oliepapir

Fordi de er HELT plane fra start

Kan være du kan være heldig med en tykkere pakning....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 19:28

Der må være en´ der har prøvet det.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 19:29

Bare et spørgsmål, før jeg køber ny cyllinder o.s.v

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-07 19:48

Det hjælper jo ikke at købe ny cylinder hvis "hakket" er i motorblokken

Hvis ikke den er for dyb - giv den et ordentlig lag flydende pakning sammen med en NY pakning...

Som du selv siger - der er jo ikke det store tryk nederst....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 20:12

Citat
Det hjælper jo ikke at købe ny cylinder hvis "hakket" er i motorblokken

Derfor spørgsmålet

Citat
Kan man fylde den ud med engang syrefri lim / pasta.

Var spørgsmålet.

Flydende pakning, har jeg dårlig erfaring med, da
det ''krystalleres'' og bliver MEGET skørt.

Men som ? lyder, når der ikke er det helt STORE tryk
i krumtap-huset....
Har du selv afprøvet det. ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 20:13

Hader, hvis den smider olie, det tager længere tid at skille
skjoldene, en motoren.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-03-07 20:15

Med karborundum-pasta kan man slibe plane flader på en glasplade. (farvel glasplade)
Autoreservedelsforhandlere har noget der hedder "cyril" som er flydende pakning ..........men det limer også så den kommer til at sidde fast igen.

Kommentar
Fra : vendhalm

Dato : 19-03-07 20:45

Med den hak i blokken, vil den suge falsk luft, og det vil komme til at køre ringe . Jeg ville ta at fylde hullet med flydende pakning, og lade være med at bruge papirpakningen . Altså os bruge det flydende hele vejen om det nye cyllinder.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-03-07 20:51

Det er nok svært at få varme nok på - for ellers kunne du fylde op med tin.
Der findes også noget metalfiller men jeg kan ikke huske hvad det hedder.

Accepteret svar
Fra : pallebhansen

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-07 20:55

Krumtaphuset skal repareres med 2-komponents materiale, feks. araldit, eller:
http://thansen.dk/product.asp?c=839409727&n=1227180036&pn=1227204749
Skal det være helt prof. så:
http://www.veteranknallert.dk/0200/Durafix.htm
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 21:24

Citat
Det er nok svært at få varme nok på - for ellers kunne du fylde op med tin.

Min tanke, men Aluminium ? øh
Plus en UTÆT benzin tank::::

Citat
Krumtaphuset skal repareres med 2-komponents materiale, feks. araldit, eller:
http://thansen.dk/product.asp?c=839409727&n=1227180036&pn=1227204749
Skal det være helt prof. så:
http://www.veteranknallert.dk/0200/Durafix.htm
VH Palle Hansen

Lige MIN tanke.
Har du selv prøvet det, IKKE fordi jeg
ikke tror på DIG...
når først det er
repareret og HÆRDET, mener jeg, at der
skal en borehammer til ar flytte den KLAT LIM.
Har en fyldning andet-steds, og den er IKKE
til at banke væk...

Men den skal selvfølgelig være SYREFAST
Og planslibes, med resten af blokken.

Men HAR jeg ellers ret i, at der ikke er
meget TRYK på, i krumtaphuset.
Eller´s kunne simmerringe JO ikke være der.

Indtil vide5re TAk.

Næste er så et godt TUN__________

SE NÆRMERE

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 21:28

Hader at sætte ILD - i kattens ARV

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-03-07 21:42

Der er en gang i mellem vacum i krumtaphuset.

Duskal da ikke skovle araldit ned over, men sørge for at skrabe glat med det samme, inden det hærder.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 23:10

Citat
Der er en gang i mellem vacum i krumtaphuset.

Ved det, men ikke som TOPPEN

Men hvorfor Fand___ kan man så ikke sparke en 4 takter igang
med samme fejl, mens en 2 hakker KAN STÅ OG FISE lidt af det hele.
Orker ikke at tænke på det idag, men ....

Se her___kan NÆSTEN bruges som undervisning....
http://library.thinkquest.org/C006011/german/sites/2_taktmotor.php3?v=2
http://www.k-wz.de/vmotor/z_omotor.html

Orker ikke at finde en 4 takter..........

Men en af siderne, kom men en 6 TAKTER
Skal gerne vende tilbage med et LINK,
IKKE i dag....

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 23:16

Beklager ALLE ikke får disse unævnelige points.

Men som skrevet gik jeg selv ind for 2 komponent lim
og IKKE alt det andet, jeg ikke , kan huske nu, det smuldrer væk
Har prøvet det, men sikkert på en Honda___Amigo 4 Takter

Men du får høre HVIS IKKE, det virker.

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 19-03-07 23:39

Der er jo skiftevis lidt tryk og vaccum i krumtaphuset, men aldrig mere end + - 1 ATM, men alligevel skal der jo være tæthed, for at få fuld udnyttelse af poweren.
Og er der kommet lidt for meget araldit på, kan det jo files væk. Og er der for lidt, kan et hul op til 1 mm klares med flydende pakning.
Jeg bruger altid et meget tyndt lag flydende ovenpå eller under en ny pakning.
Men aldrig så meget at det drypper ned (Fik engang en knallert hvor en knægt havde dryppet et par dråber for meget lige ned i krumtapskyllekanalen over hullet, som smurte det ene hovedleje) Det leje var brændt sammen.
VH Palle Hansen