/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Kan man fjerne sang, fra et nr
Fra : gilmer_gris
Vist : 2609 gange
100 point
Dato : 19-03-07 18:30

Hej.

kan man fjerne sangen, fra et musiknummer, ved hjælp af et musik redigerings program? evt. cool edit pro eller sony vegas?
eller kender i et andet program der kan gøre det? evt et gratis

M.V.H
Gilmer_gris

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 18:42

Windows Movie Maker.

Men ellers findes der sikkert mange andre programmer,
DER KAN DET SAMME

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 18:43
Kommentar
Fra : jqb

Dato : 19-03-07 18:45

Dette spørgsmål kommer jævnligt op, og jeg mener at svaret altid er at det ikke rigtig kan lade sig gøre på nogen tilfredsstillende måde (du kan selv søge i tidligere spørgsmål og se hvad der tidligere er skrevet).

Der findes forskellige programmer og plug-ins til musikafspillere der kan dæmpe de frekvensområder hvor sangen befinder sig. Problemet er at denne software også fjerner den del af musikken der ligger i det samme område. Jeg har i tidens løb afprøvet et par stykker, og jeg har ikke prøvet at opnå et godt resultat.

Der findes nogle programmer du kan prøve, på:

http://www.hitsquad.com/smm/win95/VOCAL_REMOVERS/

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 19:01

Citat
evt. cool edit pro eller sony vegas?

Er de gratis, kender dem kun af ''udtale'' herinde,
og mener ikke de er til fri afbenyttelse...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-07 19:09

Du finder ikke noget ordentligt brugbart.....

Det vil kræve du har de "originale" optagelser som er fordelt på forskellige spor.....

Alternativt kan du være heldig her at finde den melodi du søger..

http://www.vanbasco.com/en/midisearch.html

Samme steds kan downloades playeren....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-07 19:11

PS....

Den viser teksten samtidig med den spiller melodien - så det er bare at synge med....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-07 19:15

hvis du kan lave om til midi og vil vil fjerne det track hvor sangen er kan du gøre det med anvil studio

http://www.anvilstudio.com/

nemt program med mange funktioner

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 19-03-07 19:25

Det kan ikke lade sig gøre at fjerne sang fra musikken. Sang indeholde de samme frekvenser som musikinstrumenter gør. Skal der fjernes sang forsvinder også noget af lyden.
Så enkelt er det.
KAN IKKE LADE SIG GØRE og dermed hverken program der er gratis eller betalbar.

Hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : refi

Dato : 19-03-07 19:43

Citat
fjerne det track

Det er lige netop det du ikke kan.....

Du kan ikke lægge sangen på sit eget "track"

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 20-03-07 08:49

Du kan minimere sangen ved at fjerne det rene monosignal, men det bliver tamt at høre på. Ved samme lejlighed forsvinder bassen, så det er ikke rigtig anvendeligt til noget som helst. Hvis musikken er tilgængelig på midi kan man der fjerne melodistemmen og derefter indspille play-backen for sig selv. Ellers findes masser af karaoke plader og der kan du måske finde din melodi.

Kommentar
Fra : Gibson01

Dato : 06-04-07 22:38

Køb en karioky dvd.

Jens