/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
Reservedel til Damixa vandhane
Fra : fk2001
Vist : 3287 gange
200 point
Dato : 19-03-07 12:55

Jeg har et Damixa termostat-blandingsbatteri der drypper. http://www.damixa.dk/FileExplorer/FetchFile.aspx?ID=26992 Vandet kommer ud af enden på del nummer 27968, der hvor plastichåndtaget skues på. Det er ikke lykkedes mig at skille den del ad så meget at jeg kunne reparere den.

Så resultatet må vel være at skifte den. (del nummer 27968).

Nogle der kender til firmaer, gerne online, der sælger reservedele til Damixa?

På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-03-07 13:04

Hva med Damixa, det er da det mest nærliggende, der står da også reservedele og kontakt

http://www.damixa.dk/

Kommentar
Fra : jej123

Dato : 19-03-07 13:05
Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 19-03-07 13:13

Hej
Du skal ,hvis batteriet er under 5 år gammelt ringe til Damixa: Tlf.: 63102210

Fortæl dem, hvad model det er og de sender dig formegentlig reservedelene uden beregning samt en udførlig monteringsvejledning.

mvh
mcloud blikkenslager

Kommentar
Fra : bennymanden

Dato : 19-03-07 13:14

Hej fk2001.

Hvis du har skilt det så meget ad, at du har (27968) skruet ud af selve hanen, så prøv at lægge hele mollevitten i eddike natten over - utætheden skyldes højst sandsynligt kalkaflejringer inde i selve hanens metaldele, der hvor keramikdelen skal lukke.
Jeg vil lige nævne, at du aldrig må bruge slibemidler / sandpapir ell. lignende, da du i så fald kan vinke farvel til muligheden for at få det tæt igen.
Du kan selvfølgelig også få den nævnte reservedel, enten hos Damixa eller ved at henvende dig til den lokale VVS-installatør.

fortsat god dag og mange hilsener
Bennymanden

Kommentar
Fra : joeson

Dato : 19-03-07 13:16

Tilslutter mig mcloud.
Men hvorfor ik smut omkring din lokale VVS..... De ligger for det meste inde med reservedele til Damixa.
Mvh
joeson (olie-og gas)

Kommentar
Fra : fk2001

Dato : 19-03-07 13:34

Dejligt at se hvordan svarene vælter ind

Jeg forventede ikke at Damixa solgte til private så derfor overvejede jeg ikke dette...

Den er faktisk under 5 år. Vi købte huset for to år siden og badværelset var renoveret et år forinden. Men jeg har ingen kvittering eller andre beviser, så jeg ved ikke hvad Damixa siger til dette, men jeg kan da prøve at ringe.

Stumpen (27968) har lagt i eddike natten over. Det blev den ganske pæn af og jeg var også i stand til at fjerne de keramiske skiver, samt et par dingenoter mere, men jeg kunne ikke skubbe den sidste del (akslen) ud (jeg har fjernet låseskiven på akslen) så jeg ved ikke om den er beregnet til at skille ad.

Accepteret svar
Fra : mcloud

Modtaget 210 point
Dato : 19-03-07 13:51

Hej fk2001

Damixa er lige glade , om du har kvittering,du siger bare til dem at du har et batteri, der er 3 år gammelt og det drypper ,enten sender de reservedele eller også sender de en montør ,normalt vederlagsfrit ,hvis han er i nærheden ,det er ihvertfald min erfaring med dem.
Har benyttet mig af den mulighed et par gange.

Jeg er ikke lige stærk i den model du nævner, men har i min tid repareret og serviceret mange hundrede Damixa batterier.

hilsenmcloud

Godkendelse af svar
Fra : fk2001

Dato : 19-03-07 14:27

Cool - har lige talt med Damixa. De ville dog gerne vide hvor og hvornår den var købt for at de kunne yde garantiservice. Men efter at have tilbudt at betale for en ny del, og oplysning af model- og partnummer, så kom venligheden op til overfladen - og en ny 27968 er nu på vej - for free. Det var en fin service, selv om den jo reel nok er inden for garantiperioden.

Dine 200 point er velfortjent mcloud :)

Kommentar
Fra : mcloud

Dato : 19-03-07 14:31

Tak for det
Glad for at kunne hjælpe
hilsen mcloud

Kommentar
Fra : Olesen-50

Dato : 19-03-07 15:22

Dejligt at se du kunne bruge min ide vedr det at henvende sig til Damixa