/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
ipod,bilstereo,noget nyt??
Fra : vixen
Vist : 423 gange
300 point
Dato : 19-03-07 11:59

Hej, til sommer skal jeg på bil tur i evt egen eller evt lejet bil, derfor ville det jo være oplagt at kunne lytte til min ipod i bilen.

Hvad er den smarteste måde at gøre det på?

Jeg har selv søgt på nettet men jeg er i tvivl om hvilke måde der er den bedste og om der evt er kommet nogle nye på det sidste??

Tak for hjælpen al hjælp vil være velkommen

Vixen

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 310 point
Dato : 19-03-07 12:11

Du kan sætte øretelefoner på selv om du er i bilen

Du kan købe en separat forstærker med højtaler , der ikke har nogrt med bilradioen at gøre.

Endelig kan man til ipod få små radiosendere, som sender i fm området, som du modtager på bilradioen. I praksis er det ikke godt, for senderen er svag og radioen er afskærmet fra alt andet end den udvendige antenne, som er et stykke fra din ipod. Fm båndet er også overfyldt med lokale stationer så du, når du tror du har fundet en ledig plads alligevel bliver overdøvet af en station, når du kører rundt i landet.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-07 12:14

Ellers kan du anvende et mini jack -> phono stik ifald din radio har en linie indgang. Det er optimalt. I "gamle dage" kunne man få en "dummy cassette" hvortil man kunne tilslutte sin discman. Men ret godt lød det ikke.

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 19-03-07 12:39

Nu ved jeg jo ikke hvilket anlæg du har, men hvis du som jeg har et Pioneer af nyere model har de en Ipod adapter, der gør at den kan sættes direkte til anlægget og derefter fungerer som en harddisk mere eller mindre.. Altså al din musik fra Ipod'en direkte på anlægget.. Se DET fungerer optimalt..

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-07 12:48

Der er en ny Sony i avisen. Med stik til tilkobling til alt muligt OG indbygget blå-tand. Vistnok 1500 bananer.

Kommentar
Fra : 3773

Dato : 19-03-07 13:00

se mit tip

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-03-07 13:54

Er ikke helt enig med transor. Har selv en FM sender og det virker udemærket. Jeg er dog enig med transor i at du til tider skal skifte kanal når der "dukker" en radiostation op på den frekvens du har valgt til din Ipod. Jeg syntes dog ikke det er det store problem, men har tilgengæld heller ikke prøvet den i udlandet endnu.

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 19-03-07 14:54

De der FM sendere, er det ikke dem som man ikke må/kan købe i dk, som fek itrip?? Kan man købe dem andre steder i eu?? Hvordan fik i dem??

Vixen

Kommentar
Fra : pve

Dato : 19-03-07 14:58

Fik min som en gave. Mener den er købt i Mac forretningen på Gl. Mønt 12 i København K.

Kommentar
Fra : vixen

Dato : 19-03-07 14:59

Citat fra Transor: "Du kan sætte øretelefoner på selv om du er i bilen"
Ja-----den var jeg jo selv uden om !!!!!

Faktisk noget som er lige så dumt at jeg næsten ikke tør indrømme det offentligt, men gør det alligevel: jeg HAR faktisk sådanne et par højtalere, jeg har SLET IKKE tænkt på at tage dem med i bilen. Hvor dum har man lov til at være???

Vixen

Godkendelse af svar
Fra : vixen

Dato : 19-03-07 15:02

Du for hermed point for at huske mig på mine højtalere...
og du skulle have haft extra point for at huske mig på min dumhed!!!

Vixen