/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
hjemmeside - hjæælp
Fra : aasenissum
Vist : 531 gange
100 point
Dato : 19-03-07 09:05

jeg har vovet mig ind på et totalt ukendt område - lav din egen hjemmeside.
synes det er skægt, men har de sorteste huller i min viden. alene de forskellige udtryk, hvor jeg kører frem og tilbage for at finde betydningen.
jeg er så kommet til bl.a. at tænke på, hvordan finder andre frem til sådan en hjemmeside når/hvis den bliver se-værdig ? uden at komme i "betalingskanalen".

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 19-03-07 09:07

Google finder vel frem til alle hjemmesider der indeholder det du søger på?? Så din hjemmeside, hvad den nu end indeholder, burde vel komme frem når der bliver søgt efter den...

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 19-03-07 09:09
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 19-03-07 09:38

se også www.metamaten.dk

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 19-03-07 09:48
Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 10:48
Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 10:49
Accepteret svar
Fra : molokyle

Modtaget 100 point
Dato : 19-03-07 15:06

Du tager såmen din hjemmeside fra en ende af ...her: http://www.hjemmesideskolen.dk/

Hvor svært ka' det vær' ?

Metamaten er en sted at begynde, når det kommer til at blive 'set' af søgemaskiner, men ikke alle 'ranker' meta tags/markører lige højt! En af de allervæsentligste parametre er: Hvor mange henvisninger/links findes der til din hjemme 'derude'? Jo, flere som linker til din side, jo større er sandsynlighed for, at 'søgemaskine robotterne' finder den interessant.

Du kan jo altid lægge et link til din side hér på kandu.dk. Kandu indexeres af f.eks. google.com hvorved DIN side (..og dermed 'linket'/URL'en til den) vil blive 'opdaget' og ryger så en tak op i indexerings listen hos Google.

Byt link med andre.. Du linker til dem ..og de linker til dig. Det 'betaler' sig for begge parter !

Tilmeld dig Google gratis: http://www.google.com/intl/da/add_url.html

..det samme kan du gøre på mange af de hundredevis af søgemaskiner der findes i alle lande:

http://www.searchenginecolossus.com/

Læs mere om 'fremtidige' søgemaskiner og deres virkemåde (Semantiske Web):

http://www.bitconomy.dk/Default.asp?articleid=3050

Spørg 'eksperterne': http://www.joyzone.dk/sw159.asp

..mig ...eller en af de andre kandu'er

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 19:22

Citat
Hvor svært ka' det vær' ?

Den skal vel lige på nettet først.

Mig bekendt, kan man ikke lede efter noget, der ikke er til stede.

Men en GOD ting, læg din URL / hjemmeside - på så mange sider du kan, så
er der GOD søgning.
Og lav dine meta-tags - overskrift o.s.v, med så mange søgeord du ønsker
der skal kunne søges på.

Du kan lave dem her http://www.steenmartinsen.dk/dex/html/metatagbuilder.html

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 19:24

Nu kom jeg på en maskine igen___

Godkendelse af svar
Fra : aasenissum

Dato : 19-03-07 23:04

Tak for svaret molokyle. for flest forslag, det må ku' løkks'
o

også tak til alle andre, hvor svært ka' det være? I sku' bare vide...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 23:54

Velkommen i klubben

Mange fejl og mangler OG
velkommen til 1000 ubesvarede og UTÆNKTE
spørgsmål.
Men dy finder sikkert GOD hjælp jerinde

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 20-03-07 08:08

Molokyles 1. computerlov: Rettelse af een kodefejl, fører øjeblikligt til oprettelsen af mindst ti nye! (..og rettelse af disse vil med garanti umuliggøre alle fremtidige forsøg på rettelser.)

Molokyles 2. computerlov: Hvis alt kører fejlfrit? ..er der kun 2½ sekund til systemet går ned!

Molokyles 3. computerlov: Hvis noget kan gå galt?
..så er der allerede opstået en uoprettelig diskfejl og du har mistet alle vigtige data.

Molokyles liste over dårlige undskyldninger:

1.) Det virkede lige før....
2.) Printeren løb tør for blæk....
3.) Systemadministratoren er syg....
4.) 'Nogen' har ændret mit password...

Molokyle har også samlet en liste over berømte sidste ord fra computerbrugere:

1.) Du kan godt slette filerne ..jeg har taget backup.
2.) Luk bare computeren ..jeg har gemt dokumentet.
3.) Jeg behøver ikke skrive det ned. Jeg kan godt huske mit password.
4.) Bare rolig: Der er ikke strøm på den ledning...................

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : aasenissum

Dato : 20-03-07 08:29

nøiii, flere svar. bliv endelig ved, I har nemlig fat i den fatsvage....