/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fejl i opstart
Fra : maxhankat
Vist : 518 gange
200 point
Dato : 18-03-07 21:06

Da jeg åbnede min maskine første gang i dag, startede den med sort skærm og en masse hvid tekst, hvor der bl.a. stod, at computeren var blevet lukket på en forkert måde, og jeg skulle med piletasterne ”op/ned” vælge at åbne med et af flere forslag, og jeg valgte det punkt der hed: ”Sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede normalt”.

Derefter vistes den blå skærm med kontrol af hardisken, som jeg bar lød køre, og der kunne jeg stil slut læse. at intet unormalt var fundet.

Da jeg endelig var på skrivebordet og alt så ud, som det plejer, og min sikkerhedspakke fra TDC F-secure havde hentet sidste opateringer, åbnedes et vindue fra Microsoft Windows, som sagde:
”Systemet genoprettet efter en alvorlig fejl”.
Fejlrapporten sagde:

Fejlsignatur
BCcode: C0000218 Bcp1: E 1527528 Bcp2: 00000000 Bcp3: 0000000
Bcp4: 00000000
OSVer: 5_1_2600
SP: 2_0 Product: 768_1

Fejlrapport i flg. filer

C:\DOCUME~JOANJØ~1\lokale~1\Temp\ WER7eOf.dir00\Mini 03807-01.dmp

C:\DOCUE~JOANJØ~1\lokale~1\Temp\WER7eOf.dir00\sysdata.XML
-------------------------------------------------------------------------------------

Jeg kører WIN XP/sp2

mvh

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 21:16

Du må have lukket Windows/computeren med et kørende program.

Accepteret svar
Fra : Snacky77

Modtaget 200 point
Dato : 18-03-07 22:23

Enig.. Medmindre problemet bliver ved med at opstå er der ingen is på koen.. God fornøjelse med den!!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-03-07 23:54

Tak for svar til e.c og snacky77.

Jeg mener 99,99999 % at jeg havde lukket alle programmer, hvis jeg lukker uden at gøre det, plejer der at komme et lille vindue på min skærm, hvor der står´:"lukker program".

Hvis fejlmeddelelsen vises igen , hvor meget is er der så evt. på koen?

Jeg har haft lukket maskinen og åbnet siden fejlmeddelelsen, og da skete intet unormalt, men jeg synes, den åbner en smule langsommere, fra jeg har skrevet password til jeg er på skrivebordet.

Jeg kigger ind efter evt. svar i morgen tidl., fordi jeg er meget trær lige nu.
God nat!

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 18-03-07 23:56

Der skal stå:
Citat
meget træt
(Jeg er ikke ude i skoven)

Sov godt!

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 00:31

START- HØJREKLIK PÅ DENNE KOMPUTER - ADMINISTRER - LOGBOG.

Find fejlen og dobbelklik på den, og send den til Microsoft.
Det er muligt de kender svaret, men regn ikke med det.

Samme sted kan du se ubder programmer der ikke kører ordentligt.

Kommentar
Fra : maxhankat

Dato : 19-03-07 08:13

Disken: Tak for dit råd, men se lige:

Citat
START- HØJREKLIK PÅ DENNE KOMPUTER - ADMINISTRER - LOGBOG.

Så langt kan jeg godt komme, men under logbog er der 4 muligheder: Program - Internet Explorer - sikkerhed - System Her valgte jeg System !
Citat
Find fejlen og dobbelklik på den, og send den til Microsoft.

Jeg har forsøgt at sende flere fejl under System fra datoen i går til Microsoft, men der bliver hvergang sagt: "Sorry, there is no additional information in this issue etc etc"

Citat
Det er muligt de kender svaret, men regn ikke med det.

Nej, det lader det ikke til de gør.

Citat
Samme sted kan du se ubder programmer, der ikke kører ordentligt.

Det sidste kan jeg ikke finde ud af

mvh

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 19-03-07 09:12

du valgte at køre
Citat
”Sidst kendte konfiguration hvor systemet virkede normalt”.
så du har formentlig rettet problemet der. (efter en systemfejl)

Ved at vælge systemgenoprettelse til sidstkendte konfiguration og det lykkedes ville jeg i hvertfald ikke bekymre mig yderligere

Mikrobløds veje er af og til uransagelige og kører du godt igen tror jeg du blot skal scanne godt og grundigt og køre almindelig vedligeholdelse. (sådan en dejlig beskæftigelse ikke ?? )

Håber du er sluppet uden fortsatte fejl af den slags

Godkendelse af svar
Fra : maxhankat

Dato : 19-03-07 11:12

Tak for svaret Snacky77.
Der var ganske vist flere informative svar, men du skriver ligesom mirit, at hvis der ikke har været noget unormalt siden fejlmeddelelsen, skal jeg ikke bekymre mig mere om det.
Men du kom med det første beroligende svar, og jeg kan kun acceptere et desværre.

Tak til dig og tak til mirit m.fl.
Mvh
maxhankat

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 11:15

Citat
Samme sted kan du se ubder programmer, der ikke kører ordentligt.
Det sidste kan jeg ikke finde ud af

Der er 3 muligheder i din logbog - hvis du har XP
System
Sikkerhed
Programmer
Som jeg skrev, MS har ikke svaret på alt. ENDNU.

Men hvis det kører som det skal, kan det så ikke være lige meget.

Prøv at rydde op på din maskine, med en RegCleaner og
lav en grundig diskoprydning.

Grunden til der kommer sort skærm, med valg muligheder er SOM regel altid
at din puter er blevet slukket før den nåede at gemme dine data.

Ellers prøv START - DENNE KOMPUTER - HØJREKLIK PÅ DIT C: DREV
EGENSKABER - FUNKTIONER - UNDERSØG NU.
Den kræver sikkert at du genstarter, gør det.
Og lad den scanne din puter, uden at afbryde....ellers får du sikkert en sort skærm mere...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 19-03-07 11:16

UPS der var kommet svar.