/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
når en tagsten ødelægger bilen
Fra : thorkil1
Vist : 795 gange
100 point
Dato : 18-03-07 17:15

Når en toppladen på skorstenen river sig løs og smadrer taget på bilen.... øv - - er det så bilens forsikring eller huset forsikring der kommer i brug.... I andre sammenhænge er det altid bilens - menhvordan er det her... vi har begge forsikringer samme sted, men det har betydning for selvrisiko og evt bonustab...

thorkil

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-03-07 17:43

Det er bilens kaskoforsikring, der kommer til at dække skaden på bilen.

Men tal med forsikringsselskabet om det. Måske de er forhandlingsvenlige. Under alle omstændigheder er der vel en selvrisiko på begge forsikringer (huset og bilen)

Kommentar
Fra : ans

Dato : 18-03-07 17:46

Øvrige skader på indbo m.m.

Dækker Familiens Basisforsikring stormskader på mine havemøbler, cykler eller andre indbogenstande, der har befundet sig uden for mit hus?
Nej, Familiens Basisforsikring dækker ikke stormskader på genstande uden for bygning.

Dækker Familiens Basisforsikring skader på indbo, som har ligget i min bil, der er blevet stormskadet?
Nej, Familiens Basisforsikring undtager stormskader på genstande udenfor bygning.

Skader på bil

Dækker bilkaskoforsikringen skader som følge af, at tagsten eller træer er væltet ned i min bil ?
Ja, kaskoforsikringen dækker sådanne skader, men der kan blive tale om selvrisiko samt bonustab. Har du friskadedækning for skader, ved bl.a. nedstyrtende genstande, undgår du bonustab, men risikerer stadig at skulle betale selvrisiko.

http://www.forsikringsoplysningen.dk/Gode%20raad/Gode%20raad%20grupperet/Storm%20og%20uvejr/Stormspoergsmaal.aspx

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 18-03-07 17:53

det er altid bilens kaskoforsikring der dækker den slags. og har du ingen kasko, ja så er det bare ærgerligt

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 18-03-07 21:09

Er det din topplade og også din egen bil for så er det kaskoforsikringer der betaler.

Men er det derimod en andens topplade men din bil, dvs du er på besøg (helst uanmeldt) er det den anden familieforsikrings ansvar der betaler

Kommentar
Fra : thorkil1

Dato : 18-03-07 22:16

eget hus - ogen bil.....(½ år gammel) - så med kaskoforsikring ...

Kommentar
Fra : pirt03

Dato : 18-03-07 23:14

Det var da godt at den "kun" ramte bilen.