/ Forside/ Interesser / Dyr / Fugle / Spørgsmål
10  jakjoe 695
beostær
Fra : mazda929
Vist : 1831 gange
326 point
Dato : 18-03-07 17:11

Hej allesammen.

Vi har en beostær (mellem beo) på 20 somre. Det er en dejlig fugl, der altid er glad og venlig. Men nu synes vi, at den skal have en lille kammerat. Er der nogle der ved, hvor man kan henvende sig, evt. en fugleopdrætter. Vi ville jo helst have en unge på ca. ½ år. Man får mest glæde af en sådan ung fugl, som man selv kan præge.
M.v.h.
Susanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 18-03-07 18:27
Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-07 18:34

Prøv lige at spørg beostæren om den også synes det er en god ide

Beostære kan være utrolig agressive og territoriale over for artsfæller, når de har været alene i mange år.

Og hvis du vil gøre forsøget, så SKAL det være en af modsat køn, ellers går det slet ikke

Hvis du vil være sikker på at kunne præge sådan en fugl, er ½ år alt for gammel.....det skal være fra den er helt ny.

mvh dova

Kommentar
Fra : mazda929

Dato : 19-03-07 18:47

Det er meningen at de skal have hvert sit bur, så kan de sidde og råbe af hinanden, så kan de jo godt være af samme køn.
Vi ved endnu ikke hvilket køn Buller er, det er svært at se, men der er måske nogle kendetegn.
M.v.h. Susanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-07 18:59

Jeg tror da godt de kan få glæde af hinanden når de står ved siden af hinanden, men prøv at spørge en opdrætter først, det kan da være de kan stresse hinanden??

Hvis Buller ka snakke, så spørg lige om han er en dreng eller pige... ej prøv også at spørge opdrætteren om kendetegn

Kommentar
Fra : mazda929

Dato : 19-03-07 19:05

Buller snakker af H...... til, og den kan også grine fuldstændigt som et menneske, den griner af min mand hver gang han går ud af stuen, eller når den står i køkkenet og får øje på ham.
jeg kom ved en fejl til at bruge næsten alle mine point.
M.v.h. Susanne

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-03-07 19:37

Det lyder som en beostær med humor, ser din mand sjov ud

Ej undskyld, men jeg kunne ikke la' være

Dyr er bare pragtfulde