/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Sidespejl vw passat 95
Fra : egoland
Vist : 667 gange
100 point
Dato : 18-03-07 12:53

Der er kommet lidt rust bag sidespejlet i min passat fra 95. Er der nogen af jer, der ved hvordan man afmonterer det, så det kan repareres?

Accepteret svar
Fra : muldvarp1

Modtaget 100 point
Dato : 18-03-07 15:05

Hej
Du kan ikke reparere spejlet,men du må udskifte det.
Tag en stor skruetrækker/fladmejsel/stemmejern og stik det ind mellem spejlhuset og spejlet,vip/bræk spejlet af,det sidder fast med 4 små plastikkroge som nok går istykker når du får det af,men det er jo ligemeget da der er kroge på det nye og du kan let se hvordan det monteres igen når det gamle er væk.
PS. Læg en klud eller et stykke pap mellem spejlhuset og værktøjet så du ikke ridser lakken.
Mvh. muldvarp1

Kommentar
Fra : hejhejdikal

Dato : 18-03-07 15:31

her er et rep sæt til spejle man bare klister uden på det orginale spejl
http://www.thansen.dk/product.asp?c=838525577&n=1226675558&pn=1226674140

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 18-03-07 17:32

Glarmestre laver bare et nyt, som klistres ovenpå, det koster ca 200kr.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : muldvarp1

Dato : 18-03-07 17:51

http://www.howdiaudi.dk/product/default.asp
Prøv at se her,der findes en org.løsning som er billigere end glarmesteren og bedre end T.hansen.
Mvh.muldvarp1

Godkendelse af svar
Fra : egoland

Dato : 18-03-07 19:11

Tak for svaret muldvarp1.
Hvis jeg kunne dele pointene ville jeg gøre det, for sammen med svaret med howdiaudi.dk er det løsningen, jeg ledte efter.