/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
Fotopapir
Fra : lars.llp
Vist : 555 gange
155 point
Dato : 18-03-07 11:01

Hvad er det beste fotopapir man kan købe til HP Photosmart Pro B9180?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 18-03-07 11:03
Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-03-07 11:26

Som udgangspunkt bruger jeg selv HP´s eget papir, som findes i flere udgaver, alt efter behov og behag.
Kan man lide mat, halvblankt eller blankt papir ???
Det vigtigste er at det kan opsuge printerblækket så hurtigt som muligt og uden at flyde ud, så billedet bliver sløret.
Til almindelige fotos (10x15) kan man ofte få 3 pakker á 100 ark for en "hund", og skal det være noget specielt kan man da altid have en pakke af bedre kvalitet liggende!

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 15:52

Det er jo lige så vigtigt at indstille printeren efter det papir som bruges.
Når Merlin ikke printer mine feriebilleder bruger jeg:
HP photo paper inkjet glooy ............ til min Hp deskjet 3820

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-03-07 17:44

Rigtigt e.c
Jeg har selv to HP fotoprintere, og de spørger efter hvilken papirtype der skal skrives på.
Men umiddelbart kan jeg ikke rigtigt se forskellen, med det papir jeg bruger, men skal have noget med at gøre omkring blækdoseringen.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 20:53

Severino - prøv at sætte den til glossy og kom alm. papir ind, så vil du se et printsvineri.
Men det er mest feriebilleder som bliver printet ude i byen billigere end jeg selv kan gøre det.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-03-07 23:18

Ja med de priser man kan få lavet billeder af digitale data, som oftest er på tilbud, der kan blækket ikke rigtigt være med.
Men det er rart at kunne knalde et kopi ud, hvis man lige står og skal efterlyse svigermor!

Ja ok almindeligt papir skal have en anden mængde sminke. Nu tænkte jeg mest på de forskellige typer fotopapir som jeg har på lager.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-03-07 23:21

Bilka har somme tider haft tilbud på 100 stk fotopapir og 2 farvepatroner til HP for omkring 150 kr.
Patronerne er kun ca. halvt fyldt, men nok til 100 foto i 10x15.
Det er 1,50 kr pr. billed, og det kan man få lavet i byen meget billigere, ofte ned til 75 øre pr. stk.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 19-03-07 16:57

Ok - men jeg har kun glossy som jeg købte på tilbud.
Jeg tror det var 10 stk A4 og 20 stk 10x15 og en CD med noget program fra HP. (pris ukendt)
Her i området printes plakater af svigermor kun i sort/hvid for ikke at forskrække børnene.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 19-03-07 23:43

I Sort/Hvid ?? - Det er squ da skummelt !!!