/ Forside/ Teknologi / Internet / Udbyder (ISP'er) / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 510
Pro@ccess - opsætning og MS Zone
Fra : Tumlehund
Vist : 437 gange
100 point
Dato : 23-02-01 08:45

Jeg har lige fået "opgraderet" mit NetExpres til Pro@ccess 256/256, og mangler lidt hjælp til opsætningen.

For det første er der jo lukket for næsten alle porte i routeren, men det har jeg tænkt mig at få ændret, så der bliver åbnet for alt. Dermed kan jeg "nøjes med" at betale TDC 950,- kr. excl. moms én gang...

Her er, hvad jeg har brug for:
1. En FTP-, web- og database-server.
2. x-antal maskiner, som alle skal have mulighed for at kunne surfe, spille, gå på ICQ osv.
3. En firewall (routeren er jo piv-åben).

Hvordan skal det hele sættes sammen? Jeg forestiller mig følgende 2 løsninger:
A. Fra routeren ind i serveren (192.168.1.2), som har 2 netkort. Fra serveren ud til en switch, hvor alle andre maskiner på netværket er sat på.

B. Fra routeren ind i en switch. I denne switch sidder alle maskinerne (incl. serveren).

Hvad er fordele ulemper ved ovenstående to løsningsmuligheder? Er der andre muligheder? Og hvad med Internetdeling?

Et andet problem er, at spille f.eks. AoK:TC på www.zone.com. Kan det overhovedet fungere, eller skal hver maskine have et globalt IP#? En af mine kammerater har sat et netværk op, hvor han (og de andre på hans lokale netværk) via internetdeling kunne spille med andre på Zone. Nogen erfaringer med det?

Håber I hajer kan hjælpe - jeg er ved at få grå hår af portmapping, NAT, porte, IP#, firewalls osv., osv....

P.S. Der ER en grund til, at jeg har TDC...
PPS. Min server er W2K advanced server, og klienterne er 95/98/2000.

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 23-02-01 09:32

"Tumlehund" <Tumlehund.news@kandu.dk> wrote in message
news:cxol6.33235$2w6.586397@twister.sunsite.dk...
> Jeg har lige fået "opgraderet" mit NetExpres til Pro@ccess 256/256, og
mangler lidt hjælp til opsætningen.
>
> For det første er der jo lukket for næsten alle porte i routeren, men det
har jeg tænkt mig at få ændret, så der bliver åbnet for alt. Dermed kan jeg
"nøjes med" at betale TDC 950,- kr. excl. moms én gang...
>
> Her er, hvad jeg har brug for:
> 1. En FTP-, web- og database-server.
> 2. x-antal maskiner, som alle skal have mulighed for at kunne surfe,
spille, gå på ICQ osv.
> 3. En firewall (routeren er jo piv-åben).
>
> Hvordan skal det hele sættes sammen? Jeg forestiller mig følgende 2
løsninger:
> A. Fra routeren ind i serveren (192.168.1.2), som har 2 netkort. Fra
serveren ud til en switch, hvor alle andre maskiner på netværket er sat på.
>
> B. Fra routeren ind i en switch. I denne switch sidder alle maskinerne
(incl. serveren).
>
> Hvad er fordele ulemper ved ovenstående to løsningsmuligheder? Er der
andre muligheder? Og hvad med Internetdeling?
>
> Et andet problem er, at spille f.eks. AoK:TC på www.zone.com. Kan det
overhovedet fungere, eller skal hver maskine have et globalt IP#? En af mine
kammerater har sat et netværk op, hvor han (og de andre på hans lokale
netværk) via internetdeling kunne spille med andre på Zone. Nogen erfaringer
med det?
>
> Håber I hajer kan hjælpe - jeg er ved at få grå hår af portmapping, NAT,
porte, IP#, firewalls osv., osv....

Jeg ville vælge løsning A. Simpelthen af den årsag at du med løsning 2 er
nødt til at planlægge hvordan portmapninger for dit netværk skal se ud og så
betale de 950,-. Hvis du så lige pludselig ønsker noget ændret, ja så er det
950,- igen.

Med løsning af, kan du installere en Internet sharing program, med indbygget
NAT funktion, og selv styre og konfigurere som du lyster. Dette betyder at
din router skal ændres til at have åben for al trafik til den ene
ip-adresse.

--
Bjarke Andersen
Wanna reply by email? Remove the spammer in address

Kommentar
Fra : Tumlehund

Dato : 23-02-01 11:48

OK, hvis jeg går efter løsning A, hvordan skal serveren så konfigureres? Jeg har hørt om WinRoute, som i mit tilfælde ville overtage routerens funktion - dvs. sørge for at sende trafik på bestemte porte videre til bestemte maskiner (incl. den maskine WinRoute er installeret på). Ville det være en god ide at bruge dette program?

Hvad med ICS (Internet Connection Sharing), kan det bruges som alternativ til WinRoute? Eller kan man slet ikke bruge det i min (LAN-) opsætning?

Kommentar
Fra : Tumlehund

Dato : 23-02-01 11:49

OK, hvis jeg går efter løsning A, hvordan skal serveren så konfigureres? Jeg har hørt om WinRoute, som i mit tilfælde ville overtage routerens funktion - dvs. sørge for at sende trafik på bestemte porte videre til bestemte maskiner (incl. den maskine WinRoute er installeret på). Ville det være en god ide at bruge dette program?

Hvad med ICS (Internet Connection Sharing), kan det bruges som alternativ til WinRoute? Eller kan man slet ikke bruge det i min (LAN-) opsætning?

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-02-01 21:16

Jeg har med stor glæde brugt Sygates internetdelings program. Det er meget
nemt at bruge, og uhørt stabilt.

Du kan hente det på min ftp

"Tumlehund" <Tumlehund.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:Ddrl6.33771$2w6.601593@twister.sunsite.dk...
> OK, hvis jeg går efter løsning A, hvordan skal serveren så konfigureres?
Jeg har hørt om WinRoute, som i mit tilfælde ville overtage routerens
funktion - dvs. sørge for at sende trafik på bestemte porte videre til
bestemte maskiner (incl. den maskine WinRoute er installeret på). Ville det
være en god ide at bruge dette program?
>
> Hvad med ICS (Internet Connection Sharing), kan det bruges som alternativ
til WinRoute? Eller kan man slet ikke bruge det i min (LAN-) opsætning?
>
> Leveret af:
> http://www.kandu.dk/
> "Vejen til en hurtig løsning"
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 25-02-01 23:50

Lækkert! Hvad er URL'en?

"Plazu" <plazu@mail1.stofanet.dk> wrote in message
news:RKdm6.2251$aJ.73751@news101.telia.com...
> Jeg har med stor glæde brugt Sygates internetdelings program. Det er meget
> nemt at bruge, og uhørt stabilt.
>
> Du kan hente det på min ftp
>
> "Tumlehund" <Tumlehund.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:Ddrl6.33771$2w6.601593@twister.sunsite.dk...
> > OK, hvis jeg går efter løsning A, hvordan skal serveren så konfigureres?
> Jeg har hørt om WinRoute, som i mit tilfælde ville overtage routerens
> funktion - dvs. sørge for at sende trafik på bestemte porte videre til
> bestemte maskiner (incl. den maskine WinRoute er installeret på). Ville
det
> være en god ide at bruge dette program?
> >
> > Hvad med ICS (Internet Connection Sharing), kan det bruges som
alternativ
> til WinRoute? Eller kan man slet ikke bruge det i min (LAN-) opsætning?
> >
> > Leveret af:
> > http://www.kandu.dk/
> > "Vejen til en hurtig løsning"
> >
>

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 26-02-01 05:43

Sun, 25 Feb 2001 23:49:57 +0100, skrev "Jeppe Høiby"
<jeppe@awake.dk>:

>Lækkert! Hvad er URL'en?

http://www.usenet.dk/netikette/quote.html

med venlig hilsen
Knud
--
Når der svares på et indlæg, svar venligst under det citerede
og skær venligst det væk, du ikke svarer på.
Du kan læse mere om de danske nyhedsgrupper på http://www.usenet.dk
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 31.01.2001

Kommentar
Fra : tonnybrandt

Dato : 12-03-01 23:03

Du kan desværre ikke få "åbnet for alt". Vi prøvede på vores 15 ADSL hjemmearbejdspladser og fik at vide at hvis de skulle lave sådanne ændringer skulle vi købe alle 15 routere til ca 4-5.000,-dkk stykket, og derefter betale de ca. 1000,-dkk pr stk. for at få konfigurationen ændret.
Jeg kører på en pro@ccess i øjeblikket og den kommer konfigureret til at der kan være mailserver, ftpserver og webserver på den indvendige side. Al trafik på de specifikke porte bliver routed til specifikke ipaddresser. Tillige er den konfigureret med NAT så der er plads til 248 klienter på den indvendige side, hvilket skulle være nok til de fleste. Er du sikker på at din ikke også er konfigureret på denne måde ?.
Min er en speedstream router.

Kommentar
Fra : supervaca

Dato : 14-05-01 12:31

Synd at i fyre har TDC, jeg har selv Cybercity, og de hjælper gerne med at sætte NAT tabeller op, det er bare at ringe til deres support...
Hvis man har TDC får man så passwordet til sin router udleveret eller hvad, for hvis man har passwordene er det for nemt at sætte op, hvis i har dem kan i bare spørge. Cybercity har også en fin vejledning på deres hjemmeside.

Supervaca

Kommentar
Fra : Tumlehund

Dato : 18-07-01 14:42

Desværre, gibson, jeg har allerede checket der...

Kommentar
Fra : tonnybrandt

Dato : 19-07-01 00:16

Til supervaca: Nej det gør man desværre ikke. (

Kommentar
Fra : Tumlehund

Dato : 20-07-01 15:59

gibson>> det er Netexpress links du kommer med - ikke lige just hvad jeg har brug for...

Desuden var det opsætning af server/klienter jeg var ude efter - jeg har dog fået løst mit problem (ja, jeg har ikke siddet her og ventet i 5 måneder... LOL)

Kommentar
Fra : Tumlehund

Dato : 17-07-02 10:20

Flot svar! Dine nisse!