/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Online mailprogram
Fra : LottaJ
Vist : 576 gange
100 point
Dato : 18-03-07 09:27

HEJ!

Jeg kunne godt tænke mig at finde et online program, hvor jeg kan bruge min nuværende mail og host. Jeg har min hjemmeside og tilhørende mail adresser hos www.one.com - men er ikke vildt imponeret over opsætningen og funktionerne i deres webmail.

Kan jeg finde noget i stil med ms outlook online, indtaste mine serveradr. m.m. fra one.com og derved have adgang fra hvilken som helst computer, til min mail med en mere fyldestgørende brugerflade?

Jeg håber der er nogen som kan hjælpe

Med venlig hilsen Lotta

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-03-07 09:36

jeg forstår ikke helt ?
jeg har domæne og mail hos one.com
mail er opsat efter one. com vejledning i support
på den bærbar, kan jeg gå på nettet alle steder hvor der er trådløs

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 18-03-07 09:39

Men jeg mener ikke mailopsætning i outlook på com, den virker fint.

Jeg står bare i den situation at jeg skifter mellem mange forskellige computere og har brug for at bruge en online mail klient - som ikke er afhænging af én enkelt computer.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-03-07 09:55

jeg har en Gmail
jeg har sat min one.com mail til at videresende alle mail til den
det betyder så at jeg kan læse mail begge steder
G mail er jo en web mail

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 18-03-07 09:57

Hej igen...

Men hvis man anvender gmail, hvilken afsender bliver der så?

Kan man bruge sin egen mailadr eller bliver det noget med ...@gmail.com

Mvh. Lotta

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 18-03-07 10:03

Som kunde hos One.com har du da adgang til webmail.

one.com -> kontrolpanel -> webmail

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 18-03-07 10:04

Ah, læs spørgsmålet korrekt

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 18-03-07 10:08

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 18-03-07 10:27

Nu har jeg forsøgt mig med at oprette en gmail, det er lykkedes at få afsenderen til at være min nuværende mailadresse. Men hvordan kan jeg få gmail til at hente min post fra one.com?

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 18-03-07 10:56

Okay... fandt en hjælpeguide, hvor der står:

Click Settings from the top of any Gmail page.
Click Accounts.
In the Get mail from other accounts section, click Add another mail account.

m.m.

MEN MEN MEN... på min gmail - indstillinger - konto - er der ikke noget lig med "Get mail from other..."

Hjælp!

Accepteret svar
Fra : ferik

Modtaget 100 point
Dato : 18-03-07 10:57

du skal i one.com og videresende til Gmail
så vidt jeg husher skal du ind som admistrator
hvis du kan finde det så læg en besked her

Godkendelse af svar
Fra : LottaJ

Dato : 18-03-07 11:08

Ferik, du har fuldstændig ret - det virker bare! Tusind tak for hjælpen!

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 18-03-07 11:17

OK

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 15:32

Og gmail kan samtidig bruges i Outlook / Express:

Citat
Først gøres gmail klar til at være en pop3 mail
Start gmail
Indstillinger(øverst oppe)
Fanen videresend og pop
Jeg har valgt "aktiver pop" for alle mails,
og du kan vælge at behold gmails i indbakken eller at arkivere dem
Gem ændringer
Nu bør den være klar

Start Outlook eller Outlook Express

Funktioner>konti>tilføj>post>skriv dit navn>næste>skriv din nye email-adresse>
næste>
serveren til indgående post er en >pop3<
server til indgående post (pop3 ell imap): [ pop.gmail.com ]
server til udgående post (smtp): [smtp.gmail.com]
næste>
kontonavn:[din nye emailadresse]
adgangskode [den kode du har skiftet til] (kan sættes på senere hvis du vil ha' den privat)
næste>
her vil den oprette forbindelse til nettet men jeg kører over lokalnet,
og kan ikke råde dig her.
næste>
Udfør. Men du er ikke færdig endnu>
under funktioner>konti>er din nye mail>egenskaber>
forbindelse........her kan du rette måden du får adgang til nettet
Avanceret:
udgående post.... [465]
[X] denne server.........
indgående post... [995]
[X] denne server.........

Servere:
der vil stå det hele men der mangler:
[X] min server kræver godkendelse

tryk anvend
OK

Tillykke med din gmail

Kommentar
Fra : LottaJ

Dato : 18-03-07 16:19

Hej E.C.

Men det var netop outlook på en enkelt computer jeg skulle udenom. Jeg bruger flere forskellige computere, og ville gerne have adgang til alle mails og kontakter uanset computer...

Men tak for dit svar alligevel - og gmail virker bare fint - jeg er meget imponeret over alle de sjove ting (kalender, personlig startside med valgfrie elementer osv.).

God tidsfordriv på en stormfuld søndag

Mvh. Lotta

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 18-03-07 16:32

Jeg bruger selv gmail som henter mails fra flere udbydere og gemmer på serveren.
Min gmail er samtidig koblet til Outlook Express og kan læses/skrives begge steder.