/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Problemer efter ny firewall
Fra : mej4
Vist : 512 gange
100 point
Dato : 18-03-07 08:46

Jeg har lige fået installeret Avast antivurus og Goldtach firewall..
Men har nu problemer med at komme på internet gennem internet explorer.
Jeg kan komme på nettet via msn. programmet.
Hvad kan jeg gøre?
Vh mej4

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-07 08:53

Kender ikke din firewall men du skal give adgang for IE til nettet,der må være et sted i firewalle hvor du kan give programmer adgang til nettet,kommer der ikke en dialog boks frem og giver dig nogle mulighedder f.eks. tillad/tillad ikke??>ok
msn har åbenbart fået tilladelse.

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 18-03-07 08:57

Åben for port 80

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 18-03-07 09:01

Har indtil nu givet tilladelse til alle dialogboxe det er dukket op.
Men kan ikke finde ud hvordan jeg giver tilladelse til programmer i selve Goldtach firewall program...min trådløse printer virker heller ikke.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-07 09:02

http://www.goldtach.com/index.htm

http://www.goldtach.com/faq.htm
Why can not I open some webpages when GoldTach running?
GoldTach's Webpage Content Filtration function may cause this.
To avoid this,please play down the control level to "Normal" ,or Check out all the Webpage Content Filtration options
when "Custom" control level. We suggest you dont't do that for security

Jeg ville ikke eje en firewall fra et firma der ikke har en privat politik.
det virker meget uprofessionelt.

Brug Zone Alarm gratis versionen den er let at
administrer

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 18-03-07 09:05

til rootypph
Hvor og hvordan åbner jeg for port 80?

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-07 09:06

Den er vist kinesisk,endnu en årsag til at være mistænkelig,flaget oppe i toppen.

http://www.goldtach.com/chs/index.htm

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-07 09:10

Det er en personlig beslutning.

Manse paranoia 9933

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 09:11

naaaaaah manse ikke skælde ud på goldtach ... den lille brandmur er faktisk ualmindelig god

mej4 - højreklik på ikonet til goldtach og vælg kontrolcenter - du vil med garanti nu opdage at du er kommet til at blokere for internet explorer - højreklik og vælg ret og giv den tilladelse - husk at gå op foroven og klikke på ikonet gem

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 18-03-07 09:11

til manse9933
Havde i første omgagn fået anbefalet Zonealarm, men fik en opfattelse af den sløver pc eren....og at goldtach var mere enkel og ligetil at bruge med dansk menu osv...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 09:12

absolut ingen grund til paranoia over den manse

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-07 09:23

Det har jeg altså,der er for lidt info og ingen privat politik/adresse o.s.v>
http://img83.imageshack.us/my.php?image=goldtachkf7.jpg

Mystikken breder sig

Domænet er ikke engang registreret.
Jeg ville aldrig bruge en firewall med det info grundlag.
Nå, nok om det,videre i dagens dont.

Manse9933

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-07 09:26

ned skaleret billede=udtværet billede/txt

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 18-03-07 09:28

Til meritdk
Hvis jeg går ind "åben alle" i "proces port flow" er internet explorer ikke i oversigten??? er det det forkerte sted jeg kigger?? (Hvis jeg klikker her på en given fil kommer der åban - folder - eller afslut processen frem)

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-07 09:29

klik på billedet.

mej4>
Sikkerheds indstillingen er mulig vis for høj>
Custom" control level>sæt den til normal

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 09:37

du skal blot åbne control center som jeg skrev -

hvis du lige derpå går i view og vælger language - klik så på danish - så er goldtach på dansk og det fremmer måske forståelsen

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 09:38

manse manse manse - tror du på stl_s ville anbefale goldtach uden videre ????

du HAR sq da paranoia

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 18-03-07 09:43

jeg hopper af her

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 09:44

pas nu på du ikke falder manse

Kommentar
Fra : Sunnyman

Dato : 18-03-07 10:01

Æv, den duer jo ikke på 64 bit !!!!

Hvilken er bedst til 64 Bit Vista ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 10:09

sunnyman du kører gratisløb her

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 100 point
Dato : 18-03-07 10:51

mej4 - hvis du højreklikke på ikonet i proceslinjen kan du vælge kontrol center - der åbner den i indstillinger (application regler) - hvis du kigger efter finder du

C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe (sikkert under dem der er blokerede)

her højreklikke du og vælger ret - og tillader - og klikke på den gule diskette foroven der gemmer dine indstillinger.

kig godt efter om der er andet vitalt du har fået blokeret for og gør det samme - og samtidig - sørg for at blokere for det der absolut ikke skal på nettet (dit valg)

sæt den til dans (hvis du stadig har den på engelsk så er det under view og vælg language)

under kontrol sæt den til gæst

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 18-03-07 11:04

Hej meritdk
Det lyder helt logisk og enkelt det du skriver...

Men når jeg kommer ind via kontrolcenter..er der ikke noget der hedder applicationregler eller indstillinger..(jeg har på dansk).

Der er noget der hedder Application Log og det eneste der står her er ind- og udgående msn..internet
Under blokerede IP-adresser er der ingen sider??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 11:10

åbn så du kan se siden i fuld skærm og kig i venstre side - klik så på indstillinger så har du oversigten over det

Hvis du intet blokeret har er det ikke problemet - hvad sker der når du åbner din startside ??? (får du en fejlmeddelelse ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 11:11

ps - kender ikke avast godt nok selv til at råde hvad den angår - men er det muligt at den måske blokerer ???

Hjælp med avast - anybody ???

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 11:45

Citat
Men når jeg kommer ind via kontrolcenter..er der ikke noget der hedder applicationregler eller indstillinger..(jeg har på dansk).

jo - men det kan være du ikke umiddelbart ser den af en eller anden grund - prøv at kigge forneden og klik så på indstillnger - derunder finder du appikations regler

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 18-03-07 12:19

Tusind tak meritdk for din tålmodighed, nu har jeg fundet indstillinger, og ja internet var blokeret...

Kan se jeg har blokeret fælles filer Mikrosoft
Samt filer Quick time...mon ikke jeg skal tillade disse også?

Kommentar
Fra : mej4

Dato : 18-03-07 12:21

Til meriitdk...Hvor skal jeg instille til "dans" og hvad betyder dette.??

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 12:31

ups - dans skulle være dansk - sorry

umiddelbart er det rimeligt med dine indstillinger - men hvad sker der hvis du åbner internet explorer og går online ???

Godkendelse af svar
Fra : mej4

Dato : 18-03-07 18:13

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 18-03-07 20:58

velbekomme