/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Spørgsmål
10  g_h 4281
Fastnet telefon
Fra : pvlar
Vist : 449 gange
200 point
Dato : 14-01-03 18:41

Jeg har fastnet telefon via Tele2. Denne regning kommer hver måned, med en fin regningsspecifikation. Først til fastnet, derefter samtaleudgifter til mobil. I denne måned lyder regningen på. Førstnævnte bliver 68 kr. mobil bliver 66 kr. Billigt ikke ? Så kommer lige Tele2 Abonnement 86 kr, dernæst Tele2 Tryk- selv pakke 20 kr. Dernæst kommer der lige moms på hele beløbet 60 kr. Regning i alt 300 kr.
Dette er faktist billigt i forhold til hvad det plejer. Jeg har undersøgt ved flere teleselskaber, om det virkelig er det billigste, jeg kan ikke finde nogen.
Der skal så siges at jeg yderligere har bredbånd ved TDC, samt 2 mobiltelefoner ved Tiscali. Mine mobiltelefoner vil jeg gerne finde andre abonnementer til, da jeg er utilfreds med Tiscali.( Ikke på grund af prisen, da de er billige).
Mit spørgsmål er nu. Findes der evt. et teleselskab, der evt. samlet kan tilbyde mig en god pris på fastnet samt 2 stk. mobil abonnement ?
Der må være nogen af jer der har tumlet med samme problem, både have fastnet, bredbånd, samt en eller flere mobiltelefoner.

På forhånd tak
pvlar

Kommentar
Fra : Franksp

Dato : 14-01-03 18:53

Jeg har det samme som dig. Jeg bruger TDC - Duet med alle tre telefoner. For mit vedkommende er det vigtigt, at de samtaler der kommer til min fastnettelefon automatisk viderestilles til mobilen. De er måske ikke de billigste p.t., men til gengæld er jeg meget tilfreds med den service jeg får. Det vil jeg gerne betale noget for.
Iøvrigt synes jeg det er en jungle, at finde ud af hvilken udbyder der er billigst. Og hvilken service får man.

M.v.h. franksp

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 14-01-03 20:22

Kefir vær sød og svar på spørgsmålet i stedet for de der standardlinks....det kan alle og enhver.

Kommentar
Fra : pvlar

Dato : 14-01-03 20:37

Jeg har været inde på teleprisguiden, det bliver man bare endnu mere forvirret af.
mvh
pvlar

Accepteret svar
Fra : Master_of_KeFir

Modtaget 200 point
Dato : 17-01-03 03:48

zonker
Hvis du har forstået problematikken bag så ville du vide at det hele afhænger af ens forbrug, især hvor mange minuter tale tid man bruger.
Da disse ikke er oplyst og er væssentlige for om man skal vælge det ene eller det andet selskab og i givet fald vilket af deres abonnoments pakker, så er det næst bedste et svar med en henvisning til hvor man kan får en nøjagtig beregning basseret på ens forbrug.

Hej pvlar,

Selvfølgelig bliver man forvirret af det. markedet er fuldstændigt u overskueligt for selv den bedste telefon sælger. Men hvis man kender sit forbrug, baseret på ens gamle telefon regninger så vil teleprisguiden beregne alle mulige kombinationer af abonnoments former og vise hvilken er billigst lige netop for dit forbrug.

Alternativt er at ringe til dem alle og spørge hvad de skal have for det. Det første de så spørger en er garantere Hvad er dit forbrug ...

Jeg har lige brugt en halv time på siden med mine egne tal og fandt at jeg kan spare 58,-kr om måneden, ved at kombinere anderledes.

Mvh, Ke'Fir, m.a.

Kommentar
Fra : smorum

Dato : 22-01-03 13:28

hehe... standard links som www.teleprisguide.dk ...

well jeg vil give Mester-Kefir ret .... det er 100% afhængigt af dit forbrug ... og det er der kun en der ved noget om ... bortset fra din nuværende udbydere ... og det er dig, pvlar !!

Godkendelse af svar
Fra : pvlar

Dato : 22-01-03 19:42

Tak for svaret Master_of_KeFir.