/ Forside/ Teknologi / Hardware / Printer / Spørgsmål
10  Bille1948 1885
printer ip4000
Fra : tovelizzie
Vist : 699 gange
300 point
Dato : 17-03-07 15:26

hejsa alle
måske kan nogen hjælpe mig - jeg har en Canon ip4000 som jeg indtil nu har været utrolig glad for , men nu printer den bare grønne billeder ud - ps. jeg bruger originale patroner .
har prøvet at afstall. og igen install. den men uden held . håber nogen kan hjælpe mig
på forhånd tak. tove

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-03-07 15:29

Det lyder da som om at patronerne er ved at løbe tør for farve
eller også er de indtørrede. Tag dem ud og dup dem med en fugtig klud og kør evt renseprogrammet der er indbygget i driveren.

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 17-03-07 15:34

ok det vil jeg prøve - det er godt nok nye patroner jeg har sat i
hilsen tove

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 17-03-07 15:39

Ikke for at virke klog eller belærende ,men du har vel fjernet det stykke tape der sidder for enden af dyserne Det lyder da som om at patronerne er ved at løbe tør for farv Jeg har faktisk selv prøvet at sætte patroner i engang hvor de heller ikke virkede pga tapen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-03-07 15:41

nnnnn, du må have indstillet noget forkert...

Jeg har selv en magen til...
Du skriver, at det er nye patroner, du har i........... Mon ikke, du har glemt et lille stykke tape der hvor farven skal ud?

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 17-03-07 16:18

nej desværre , jeg har ikke glemt nogen tape ,
kan jeg ha kommet ind i et forkert farverum ell, lignende
mvh tove

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-03-07 16:56

Har du lige skiftet ALLE patronerne?

Du kan sagtens sætte patronerne forkert i, men det er så tydeligt at se, for der er det samme mærke på computeren som på patronen, der hvor den skal sidde.

Kik efter, om patronerne sidder rigtigt.

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 17-03-07 17:58

efter 5 nye patroner ( de sidder rigtigt ) og uden tape , den bliver ved at printe grønt ,
må bare finde ud af , hvad der er galt - har også prøve flere slags papir - uden held .
men tak for alle gode råd , hilsen tove

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-03-07 18:04

Hvad er det, du printer ud? Er det billeder eller tekst?

Har du prøvet at printe en test-side ud?

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 17-03-07 19:46

det er billeder, teksten er ok , uden farver
hilsen tove

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-07 21:14

En tekstside er IKKE det samme som en TESTside....

Prøv lige at lave en sådan......

Kommentar
Fra : jannicolai

Dato : 17-03-07 21:49

Hej prøv at trykke på start, så går du til printer og faxenheder, højreklikker på din printer, trykker på udskriftindstillinger, også veligeholdelse. der står noget med at rense det gør du, så skulle den gerne virke igen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-03-07 22:29

jaha... det skal være en TEST-side...

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 18-03-07 00:49

jeg takker jer alle , men desværre bliver den ved at printe grønt - jeg har både renset med alt , flere gange og også lave test, og den siger at alt er ok ,
måske det er en patron ( original ) som der er noget galt med , ha en god søndag -
MVH. Tove

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-07 07:57

Citat
og også lave test, og den siger at alt er ok

Den SIGER ikke noget, men skulle gerne VISE på et stykke papir hvilke farver der er problemer med.....

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 18-03-07 11:00

testen viser ikke det fjerneste om en evt. dårlig patron , aner simpelthen ikke hvad årsagen er ,
men igen tak for rådet , fortsat god dag , Hilsen Tove

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 18-03-07 12:57

Citat
testen viser ikke det fjerneste om en evt. dårlig patron

Vil det sige at ALLE farver bliver udskrevet korrekt på en testside..???????

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-03-07 13:19

Tove. Fortæl mig lige, hvad det er for en testside, du har udskrevet?
Og hvordan den ser ud?

Jeg har lige udskrevet en dysekontrol på min printer, og den ville helt klart vise, hvis der var et problem med en patron...
Faktisk viser den (hvad jeg godt vidste) at den ene af mine sorte patroner er næsten tom..

Har du fulgt manualen til din printer? For den anbefaler også udskrivning af dysekontrol.

Allerførst anbefales der, at du åbner dækslet over farvepatronerne og trykker på hver patron på det sted, hvor der står "Push"... ---Det har jeg egentlig aldrig gjort selv.... Men jeg har heller aldrig haft problemer.. --Tænk hvis det løste dit problem..

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 18-03-07 14:01

hej birgitta
den starter med , tillykke
og så står der det samme , som min anden printer skriver hele vejen ned , den anden er en Multiprinter Canon MP800 , jeg bruger blot Canon ip4000 mest .
Jo jeg har trykket på alle 5 patroner , der er vist snart ikke det , jeg IKKE har prøvet , men takker dig og alle de andre for gode oplysninger , Hilsen Tove

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-03-07 14:14

Næ, du skal finde ud af at printe en "dysetest":

Tryk på "start". -Derefter på "printere og faxenheder" -derefter på "Canon Pixma ip4000".

I det nye vindue klikker du på "Printer" og vælger "Egenskaber".
Og så vælger du fanen "Vedligeholdelse". Der har du muligheden "Dysetest"

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 18-03-07 14:25

hej igen
det har jeg gjort op til flere gange , uden held
må forhøre mig hos forhandleren eller Cannon , fortsat god dag til dig
MVH Tove

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 18-03-07 14:29

Jammen altså!!! På en dysetest står der da IKKE noget med "tillykke"....

Prøv nu lige, som jeg har skrevet...

Kommentar
Fra : tovelizzie

Dato : 18-03-07 16:03

altså Birgitta
jeg har prøvet det hele inde i denne printer, alle rense programmerne dysse test og hvad det hedder , alt sammen uden virkning , har gjort som du skriver , endda flere gange , men men men den printer stadig grønt ( håbets farve ) bare ikke lige med printeren .
men tak endnu engang for din hjælpsomhed .
Tove

Godkendelse af svar
Fra : tovelizzie

Dato : 18-03-07 16:05

Tak for svaret refi.