/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
afhængig af smertestillende
Fra : Rebekka90
Vist : 2412 gange
40 point
Dato : 16-03-07 23:26

Hej jeg er en pige på 15 år. Jeg har gennem et styk tid været en smugle afhængig af smertestillende piller som kodimagnyler sådan on og off dvs. jeg tager dem overhovedet ikke hver dag.. Jeg tager aller højst 10 på en gang og det værste der er sket ved det er at jeg er faldt om oppe i skolen. Jeg har ikke fortalt nogen om det, men da jeg faldt om i skolen har jeg været til læge og har fået lavet nogen undersøgelser, men de viser alle sammen, at der ikke er noget galt. Så jeg ville egentlig bare vide om man kan tage skade af de piller og, hvis man kan det, hvordan kan man så se om man har taget skade?
Hilsen Rebekka

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 17-03-07 00:02

Hold op nu! Jnden du tager skade. Du er jo blevet undersøgt, så du har nok ikke taget skade endnu.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 17-03-07 00:20

Endnu en af disse brugere der dukker op og stiller spørgsmål i den barske ende af skalaen, mit bud er at Rebekka90 ikke kommer med flere indlæg hverken i denne tråd eller andre

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 00:52

Kodyler _______________ÆDER DINE NYRER

Prøv PAMOL_________så dør du

Meget langsomt, og UDEN fortrydelses RET
Ny lever:::: ikker på min REGNING

ENDNU et FUK liv

Få en kat ___istedet for at pynte jer som noget i ===== IKKE ER

Går us fra du ikke vwed hvad en Codyl er ...............'

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 17-03-07 00:52

Citat
jeg tager dem overhovedet ikke hver dag
er du så afhængdig ? Og af hvad, at du tager 10 ad gangen er absolut ikke godt, lad være med det! Hvad får du ud af at tage så mange ? Jeg tror du har nogle personlige problemer, som du ikke kan sætte ord på, og så er dettte forum ikke et sted for dig, højst et springbrædt til at komme videre, er der noget du ikke kan snakke med venner eller forældre om ??? Prøv et besøg hos din læge og fortæl om dit problem, så du blive stillet om til mere professionel hjælp

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 00:53

Men du kan få en DÅSE Restenil af mig.

Men Tvivler på du er tilstede de 10 år

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 00:55

FUK, sidder og har ryste FEBER og _____________

Bare for at have taget op til 50 styk´s pr dag--------

Engang de var på Recept..............

HA det

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 00:57
Kommentar
Fra : kissan

Dato : 17-03-07 01:07

UHM DISK, må jeg spørge hvad det er for noget
KISSAN

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 01:13

Virker 6 timer

Tror du skulle have en tur der er værre
end du KAN drømme OM...............

Med eller uden ''kæledyr''

Hvad ville du sige til din FUK familie, HVIS du havde andet end en dukke...

Hårde ORD..vil du dø LANGSOMT gøt det.

Skal det gå hurtigt__________

Plejer selv at lege med en møgpistol__________
Eller bare en haglspreder_____________

Husk PÅ EN TING________________

Det er FAMILIEN ___ der rydder op efter DIG og DIT

Men så kommer der SIKKERT EN KLUMME--------
ham kan du sikkert få mange gode ordvekslinger med

Snak med DR + TV2

Her giver JEG OP

Har prøvet skidtet og det er ikke livet_____helbredet VÆRD.

tRO MIG ELLER LAD VÆRE.
Kan godt sige dig, lever du efter DETTE.

Så har du dårligt BEN AT kunne gå PÅ.

Katten/ hunden skal fodres på bordet,
du kan IKKE BUKKE dig ned

Har du en FUGL- håber du ikke har fået DÅRLIGE nerver
og tror det er SUPERMAND ___der lige KOM forbi

Håber du får det værre MED årene.

DU HAR DET FOR GODT I DAG

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 01:18

Og andre kan da komme med et link_________
Kan i IKKE:::::::

Jeg opgiver.-

Kan ikke MERE;;;;;;;da jeg er blvet LIDT ældrte end dig.

Men Kodyler ÆDER jeg IKKE mere,
nu kan man være heldig at have e NAT uden SMERTER

TÆNK dig om.

Nyreskader kommer IKKE på en NAT.............

Her står jeg VISt af for i dag

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 01:22

KISSAN_________DOOR´S
Musik
Har jeg smidt den engang før

SÅ BROK JER........
Jeg har ONDT og MAVESÅR af på _ DK = TREO

Håber det gør mindre ONDT_ linket
Og husk aldrig at GØRE NOGET I IKKE STÅR INDE for....

HA D

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 17-03-07 01:26

Og til dig Rebekka.
Jeg har en datter på 14 der for det første ikke fik lov til at komme ind
på KANDU endnu,og så vil jeg forslå dig at tale med nogen der kan hjælpe
dig med dit misbrug,inden det går helt galt.Tro mig,du vil få et bedre liv!!!!!
Held og lykke!!!!
Knus fra KISSAN

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 01:28

Tror TITlen var der,
Eller´s må nede om en NY aflægger

Men den bliver ikke OFFenmligt

Jeg ville ØNSKE, jeg ALDRIG havde taget
noget med Salesalsyre___
længere end jeg kan HUSKE
men det er værre end Alkokohol for mig
Sidaste gang fik jeg 1 ÅR at leve.
Det var 1½ år siden, så op et sted med at rets-forfølge mig...
UPSSSSSSSSSSSSSSSSSSS

G natttttttttt

Kommentar
Fra : kissan

Dato : 17-03-07 01:34

Kandu sove godt Disk??
Husk lige at også skinner på dig imorgen
Gonat til alle nattevandrer

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 01:51
Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 01:55

Der er storm og forBLÆSTE katte hvor jeg BOR

LIGE en MØG _ C/Killer

Næste gang, ryger jeg en smøg..

Dkidtet er VÆK når jeg fatter, hvad jeg HAR gjort..

http://www.sendspace.com/file/946tqx

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 01:56

UPS der kom katten----------
FARVEL KODYLER

Kommentar
Fra : dova

Dato : 17-03-07 01:57

Helt ærligt....nu vil jeg være rigtig grov over for dig:

Du er fandme ikke for klog.....ligesom alle de andre unge mennesker der forsøger at gøre opmærksom på sig selv og deres problemer ved at gå og æde piller

10 smertestillende piller på en gang, kan medføre uoprettelige skader på din lever og nyrer o.s.v. også skader der måske først viser sig senere (måske om flere år) og som ikke umiddelbart kan konstateres nu. og i værste fald kan det medføre at du dør af det....enten p.g.a. akut forgiftning, eller hvis du falder i søvn/bliver bevidstløs, kaster op og bliver kvalt i dit eget bræk.

Har du prøvet at finde ud af årsagen til, at du tager de piller.....for jeg kan nok regne ud, at det ikke bare er fordi du har lidt ondt i hovedet.......og selv om det måske var, kan for mange piller (f.eks. 3) være skyld i endnu mere hovedpine.

Så for din egen skyld...og for din families skyld, synes jeg sgu du hurtigst muligt bør tale med en eller anden voksen person om det du udsætter dig selv for og grunden til det...evt. en skolepsykolog, din læge eller noget.

mvh dova

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 02:24

dova_____________

Citat
Du er fandme ikke for klog.....

NEJ VEL.

Hvad Fanden, tror du jeg er blevet TOSSET af.

LÆGE-ordineret medicin.
Men hvem i alhverden ???? ville give mig det /den dosis
i dag.

Jeg forsøger at ''trippe'' mig selv ned.
selvom lægen siger DET GIVER BAG-SLAG.

Men nu er det altså ikke kodyler jeg snakker om.
Bare de skader der kan følge MED.

Ville da hellere skyde mig selv end have de smerter
jeg havde da jeg toh de piller.....

Om jeg/dig eller andre har ret, op til hvert enkelt manneske
Jeg har en MØGKAT der har dte bedre_
og ikke mere om det.

Den har det SIKKERT bedre end jeg nogen-sinde KAN få det

Og alt er ment i pæneste mening.
Ellers er der 1---3 der har misset MIG. ooo KATTEN

Men katten kan holde til det, hun er kun på P Piller
Og har det i-følge Dyrlægen det SGU alt-for godt....

Men dt må jeg osss lære at lev med

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Men at unge mennesker skal SAMME tur igennem,
så kan jeg DA høre, at i ikke selv har prøvet KODYLER....

Nyresvigt_ på lang sigt.
Mavesår - vil du se det
ligner en symaskine på maven.
Ikke da fordi det gjorde ondt
MEN DET GJORDE DET AT TAGE PILLERNE
_______________________

Håber spørger får det bedre.

Og jeg IKKE ved vad - vor- vem

At få 250 Kodyler udskrevet på en Recept pr uge

tror de trængte til et nærmere BESØG af ????

Kan i stadig HA d

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 02:39

Hvorfor KAN det overhovet købes UDEN recept.

Men det komner jo IKKE spørger ved.
Kan bare konstare_ det GØR ONDT
ikke i dag, men om 30 år MÅSKE
ikke alle får allergi, på kodylen,
På det sidste åd jeg 1 rulle TREO på 2 dage
Ikke godt fpr BOGET SOM HELST, men...???

Men tvivler PÅ, at ALT er pillernes skyld,
der ligger altid --- NOGET BAGVED....
Jeg tog Treo, fordi de kvikkede mig LIDT OP_ koffein,
blandet sammen med alt det andet.

Ellers er der IKKE et normalt menneske nu
omdage, der indtager GIFT frivilligt...ELLER

Mig kan i sg usige og skrive alt om, jeg er som jeg er
Og der er kun EN der kan få mig til at ændre adfærd...

Men meget undskylde, hvis jeg blev for fornæm/ et

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 02:59

En MØGKAT__der til ---dags dato stadig venter på mig.
Resten er min KATS mave-sovepude.
Og katten kunne ikke fatte det gjorde ONDT,
når hun fik neglen -i låsen??
http://www.mm.1mm.dk/home.html

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 03:01

Glemte at skrive, at katte de er ikke til at fange med en BlitZ

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 03:03

Trækker mig

HA_DET

Kommentar
Fra : hawaii7

Dato : 17-03-07 08:23

Ja disken, nu har du vel også prøvet at fortælle et hun ikke er rigtig klog.
Jeg kan kun bakke dig og I andre op. Mange af de unge mennesker er ikke rigtige kloge, bare se på Nørrebro.

hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 17-03-07 08:25

Nå, hvis ikke du er blevet skræmt nok af disken:
Så prøver jeg:
Du smadrer dine nyrer!!
Måske ikke ligenu og her, men indenfor de næste år. Og som disken skriver, det er et helvede.
Så.. stop nu, få hjælp af nogen kvalificerede mennesker.
Herinde kan vi ikke hjælpe dig for vi kan ikke tage dig i nakken og slæbe dig til psykolog eller læge.

Håber du får det bedre, lille pige

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 17-03-07 09:19

Fy for satan hvor kan folk være fæle!!!
Selvom pigen kun er 15 burde i respektere hende nok til at lade være med at "stjæle" hendes tråd med alle mulige indlæg jeg er sikker på hun ikke fatter en skid af. Mage til manglende respekt!!!

Rebekka - jeg har sendt dig en mail.
Og ja, det med at piller "æder" din lever langsomt er korrekt, og dette kan ikke kureres. Du kan også dø på stedet fordi hjertet vælger at sige stop!!! Jeg kender til episoder som disse og synes du skal tage dig selv og dit liv alvorligt. Læs lidt om pillemisbrug eller overspisning af piller på nettet evt. via google søgning, og læs lidt om bivirkningerne. Spørg dig selv hvorfor du egentlig spiser pillerne... for der er en grund og det kan næppe være fordi det er sjovt! Ring evt. til livslinien... for jeg kan forstå du ikke tør snakke med dine forældre om det...

knus WZ

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 17-03-07 09:23

P.S.
Jeg synes det er SUPER flot at du har stillet spørgsmålet, for det tyder på at du bekymrer dig og faktisk tror jeg at nu vi har fortalt dig konsekvensen af at spise for mange piller, at du sikkert vælger at stoppe.

Og som du jo nok kan se lader det til at flere hér på Kandu selv har spist for mange piller engang og sådan skulle du jo nødigt ende!!

Kommentar
Fra : WakinyanKiza

Dato : 17-03-07 09:24

PPS... ja både nyrer og lever tager skade og skaderne er uforbederlige.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-03-07 10:00

Uden at blande mig i Rebekka90 debat, vil jeg godt rette en misforståelse.
Jeg har været ude for en arbejdsskade, og fik i den forbindelse lægeordineret noget MEGET kraftigt smertestillende. Jeg fik medicinforgiftning af det. Mænds levertal skal normalt ligge på 20-40, mit havde passeret 700 inden lægerne fandt ud af hvad der var galt via blodprøver - og så kommer rettelsen til misforståelser:

Når levertallet går op, dør der leverceller, når tallet går ned, dør der færre leverceller, og når tallet er normaliseret, gendannes der nye leverceller, hvis man iøvrigt er rask, hvorfor man ikke nødvendigvis får ødelagt sin lever. Visse skader er således oprettelige!

Jeg taler i denne forbindelse, ikke om alkohold/stofmisbrug, skrumpelever o.l.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 17-03-07 11:06

Disken, måske du også skulle søge hjælp.

Kære Rebekka90, du skal søge professionel hjælp NU og ikke i morgen. Du er på vej den vej jeg selv har gået. Du ER allerede narkoman, for almendelige mennesker ekspermitere ikke med sådanne ting. Det du gør nu, vil udvikle sig og tilsidst bliver du total afhængig.
Kodimagnyl udvikler morfika, som gør din krop afhængig og det er et hælvede og være der. Tro mig, taler af erfaring.
Jeg var afhængig af benzoer i 5 år og det tog sin tid og komme ud af dem og nu 17 mdr. clean er der stadig eftervirkninger.

prøv dette link. www.alkonej.dk. det er et minisotasted, der behandler afhængige. Både for alkohol, piller, narkomani og ludomani. Der er håb for dig, hvis du selv griber chancen.

Prøv evt. og tage til møde i NA (anonyme narkomaner). Stærkt gået af dig og se i øjenene at du har et begyndne misbrug. Husk det er ikke flovt og være misbruger, men flovt ikke og gøre noget ved det.

De kærligste hilsner og tanker fra knh.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 17-03-07 11:20

http://www.alkonej.dk/

Det øverste link virker ikke, her er så et der virker.

Misbrug ER en arvelig sygdom, se dig om i din fam. så kan du nok få øje på andre. Alkoholiker, overeater, spiseforstyerrelser, piller, narko. ja nævn det, der findes så mange former for misbrug. Det eneste der ikke er arveligt, er brugen af Benzoer, men disse piller fører sikkert og roligt en ud i andre misbrug.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-07 11:34

Citat
Misbrug ER en arvelig sygdom

Hvor i himlens navn har du sådan en påstand fra

Til spørgeren...

Hvis du virkelig mener noget med dit spørgsmål - så deltager man

Dine forældre er åbenbart narkomaner eller "pisse" ligeglade....

Vil du have hjælp behøver du blot at gå på nærmeste skadestue og fortælle dit problem....

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 17-03-07 11:47

Det er ikke en påstand, refi

Jeg er selv misbruger og har været indlagt i 5 månerer og 5 dage og 4 timer, der efter efterbehandling i 9 mdr. I min behandling lærte jeg bla. at misbrug er en arvelig SYGDOM. Det står også på WHO.

I dag er jeg ædru og clean, men sygdomme vil altid eksistere i mig.

Jeg skal forøvrigt, i dag, om lidt, ud og fortælle min kemiske livshistorie. Netop for, at andre kan få gavn af mine erfaringer som misbruger.

Skadestuen er ofte ikke nok informeret om sygdommen og du resikere at få nogle piller for og komme videre og disse piller er ofte Benzoer.

Henvend dig direkte til et misbrugscenter. Der behøver du ikke og opgive nogle personlige dataer og de kan med få ord forstå hvad du siger og mener og hvor du er i dit misbrug.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-07 11:52

Citat
I min behandling lærte jeg bla. at misbrug er en arvelig SYGDOM

JA - socialt arveligt.....

Det er det eneste.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-07 11:58

Det er jo "logisk" at risikoen for at blive narkoman er størst hvis du vokser op i narkomiljø....

Det samme gælder alle andre former for misbrug.....

Men det er sgu ikke noget du er født med selvom dine forældre er drankere.....

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 17-03-07 12:02

Hvilke grundlag taler du ud fra.

Førsøg med adopterede børn viser, at det ikke kun er socialt. Se dig dog omkring og få en fornufigt indsigt.

Når du siger det er socialt, er forældrene ofte selv misbruger af en art, ja så kan det virke som om det er socialt, men bode de børn i en almendelig fam. (adopterede) ville de helt sikkert udvikle sygdommen, selv om deres liv var nok så stabilt, hvis de altså er bærer af genet.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 17-03-07 12:03

I stedet for og komme med sådanne udtaelser om noget i åbenbart ikke er nok inde i. Ville det måske være en ide og læse lidt om kemiske sygdomme.

Kommentar
Fra : serpyc

Dato : 17-03-07 13:15

Glem alt om de fjollede svar og søg professionel hjælp.
I første omgang din familielæge som måske kan give dig en henvisning til en speciallæge.

Kommentar
Fra : Ana17

Dato : 17-03-07 14:50

Har været afhængig i flere år. Af volteren og ipren... Tager 3 gange det tilladte.. OM DAGEN!!!
Er tit i tvivl om jeg vågner næste morgen. Det er ikke et liv...
Søg hjælp.. Nu!
Det gøt ondt af HELVEDS TIL når du først har taget skade...
Jeg er 20 nu. Først nu er jeg begyndt at få hjælp.

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-03-07 15:18

Jeg står af tråden.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 17-03-07 19:49

Rebekka

Du forhøjer, synes du der mangler klarhed??
Det du gør er farligt!!
Kodymagnyl er mest nyretoksisk, som jeg skrev tidligere.
At der er en begrænset mængde Kodein, der af kroppen bliver omsat til 5% morfin, er selvfølglig også en faktor.
Du er som du beskriver det psykisk afhængig og har brug for hjælp NU.
Find en voksen du har tillid til, en lærer, en læge, en træner, en vens far eller mor¨, en nabo.
Prøv nu , du har virkelig brug for hjælp!!!

Kommentar
Fra : Rebekka90

Dato : 17-03-07 21:46

Hej tak for alle jeres kommentar og svar, nogen var bedre end andre.

Jeg skrev, fordi jeg virkelig gerne vil vide hvor lang tid det tager før man har taget skade af Kodymagnyler og hvordan man ved om man har taget skade.

Hvis du ikke kan svare på det, så lad venligst værd med at skrive !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-07 22:13

Citat
Jeg skrev, fordi jeg virkelig gerne vil vide hvor lang tid det tager før man har taget skade af Kodymagnyler og hvordan man ved om man har taget skade.

Hvorfor spørger du ikke din læge....

Han/hun kan svare dit helt præcist.....

Kommentar
Fra : Rebekka90

Dato : 17-03-07 23:13

Fordi jeg ikke har lyst til at fortælle ham det !

Kommentar
Fra : refi

Dato : 17-03-07 23:24

SÅ FÅ LYST

Du lyder mere til at trænge til en tvangsindlæggelse.....

Hvad siger dine forældre......

Kommentar
Fra : Rebekka90

Dato : 17-03-07 23:57

mine forældre ved da ingenting !
seriøst hvsi du ikke kan svare på hvor lang tid det tager før man har taget skade og om hvordan man ved om man har taget skade så lad venligt værd med at skrive !!!!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 18-03-07 00:50

Citat
mine forældre ved da ingenting !
det skal du nu ikke være så sikker på, forældre ved mere end du tror, de ved sikkert ikke hvad dit problem er, men de føler helt sikkert at der er et eller andet galt.
Helt seriøs, der er ingen her i forummet som kan hjælpe dig med det du ønsker, du bliver nødt til at komme ud af skabet, du er på et skråplan, og det ved du sikkert inderst inde, du bliver nødt til at tage en snak med din læge eller skolesphykologen.
Jeg har en sød veninde, for 10-11 år siden var hun på din alder og havde store problemer, jeg kendte ikke til alle hendes udskejelser, men har da hentet hende på skadestuen et par gange, hendes forældre "viste ingenting" sagde hun, men det gjorde de nu, det holdt hårdt at få hende til at fortælle forældrene, hvad problemer var, de kom selvfølgelig helt op at køre, men var taget hul på sagen, og hun kom i behandling, hun har det godt nu, har kæreste og en lille baby.
du skal også i behandling, hvad har du ud af vide hvor længe du kan misbruge uden at tage skade ??? Fint at du stiller spørgsmålet, det viser at du har erkendt, at du har et problem! Næste skridt er at få gjort noget ved det, hvis jeg kunne nå dig, fik du et spark så du røg lige til lægen du ved at det du gør, ikke er rigtig få så gjort noget ved!!!!!!!!!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 18-03-07 10:36

Kære Rebecca. Alle misbrugscentre har en læge. En læge der er specialist på misbrugsområdet.

Det var der også der hvor jeg var indlagt, han var endda selv ædru alkoholiker/misbruger, så han vidste i den grad, hvad det handler om.

Sådan en læge kan du komme til og tale med, helt anonymt og det vil lette mange af dine bekymringer fra dine unge skuldre.

Jeg har ikke taget fysisk skade af mit misbrug, men forleden dag døde en ung kvinde på 32 år af sit misbrug, hun holdt ikke fast i det vi lærte i behandlingen. Jeg er selv 47 og har været misbruger i 10 år og drukket siden jeg var 12.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-03-07 12:03

Citat
Så jeg ville egentlig bare vide om man kan tage skade af de piller og, hvis man kan det, hvordan kan man så se om man har taget skade?

Jeg vil give de øvrige ret i, at det er et højest mærkværdigt spørgsmål du stiller!

Der findes IKKE et svar på det du spørger om, andet end hvad der allerede er skrevet til dig.

Mennesker er forskellige og optager/udskiller også medicin forskelligt. Ikke en gang din læge vil kunne fortælle dig, hvor lang tid det tager før du evt. tager skade af de mange kodymagnyler, med mindre du lader ham udføre diverse blodprøver på dig!

Citat
tager aller højst 10 på en gang

Det er jo fuldkommen hul i hovedet. Det du skal koncentrere dig om, er den anbefalede dosis, som ikke bør overskrides. Overskrider du anbefalet dosis, er der risiko for, at du kan få en livstruende forgiftning, som kan medføre leverskader, og i yderst konsekvens eventuelt nyresvigt og død.

1-2 tabletter x 4 dagligt er absolut max du bør indtage. Og gør du det dagligt i en længere periode har du STOR risiko for at udvikle gener fra maveslimhinden, da medicin med Acetylsalicylsyre har denne kedelige bivirkning. Generne vil du opleve som mavesmerter, kvalme, og evt. opkastninger, og hurra, du er et skridt tættere på et mavesår.

Derudover lyder du på ingen måde ikke motiveret for fornuft, så jeg kan kun sige held og lykke med dit skråplan

Og pssst knh15. Off topic - På trods af at adoptivstudier har peget på, at der kan være en genetisk arvelig faktor for at udvikle et alkoholmisbrug, så er disse studier ikke belyst tilstrækkeligt til, at man kan konkludere på dem.

Forskningen har indtil videre ikke dokumenteret en specifik arvelig biologisk faktor, der kan forårsage misbrugstendens.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 18-03-07 12:18

Der tager du fejl Cremagirl. alkoholisme/misbrug er registreret og godkendt som en sygdom i WHO

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 18-03-07 12:47

Kære Rebecca. I nedenståendne, kan du sætte alle former for misbrug ind. Piller (ikke benzoer), spiseforstyrrelser, overeating, visse former for narkomani, sex osv. Håber virkelig, at du vil give dig tid til og læse den og tænke over indholdet.

Myter om alkoholisme

Problemet med de forskellige vrangforestillinger er, at de kan forhindre et menneske i at søge den rette hjælp, selvom han eller hun i allerhøjeste grad har brug for den.

Her er nogen af de myter der florerer om alkoholisme og alkoholikere.

Myte: Alkohol er først og fremmest et bedøvende eller beroligende middel.

Virkelighed:Alkoholens farmalogiske virkninger ændrer sig med den indtagne mængde. I små mængder virker alkohol opkvikkende. I store mængder virker alkohol bedøvende. Men uanset hvilken mængde, der indtages, indeholder alkohol mange kalorier.
Myte: Alkohol har den samme kemiske og fysiologiske effekt på enhver, som drikker den.

Virkelighed: Som et hvilket som helst andet levnedsmiddel, vi indtager, påvirker alkoholen forskellige mennesker på forskellig måde.
Myte: Alkohol er et vanedannende stof, og enhver, der drikker længe nok og tæt nok, bliver afhængig.

Virkelighed: Alkohol er et selektivt vanedannende stof; det er vanedannende for en minoritet af brugere, nemlig de mennesker, der har en disposition for at udvikle en kemisk afhængighed. De fleste kan drikke af og til, dagligt eller endog meget uden at blive afhængige af alkohol. (dermed ufortalt, at det ikke er særlig sundt).
Myte: Alkohol er skadelig og gift for en alkoholafhængig.

Virkelighed: Alkohol er et normaliserende stof for en alkoholiker, og det er den mest effektive medicin mod den smerte, den skaber, idet den giver alkoholikeren energi og stimulans samtidig med, at den mildner abstinenssymptomer. Dens skadelige og giftige eftervirkninger ses tydeligt, når alkoholikeren holder op med at drikke.
Myte: Alkoholafhængighed er primært et psykologisk problem.

Virkelighed: Alkoholafhængighed er primært fysiologisk. Alkoholikerne bliver afhængige, fordi deres kroppe rent fysiologisk behandler alkohol anderledes.
Myte: Mennesker bliver alkoholikere, fordi de har psykologiske, følelsesmæssige eller sociale problemer, som de prøver at blive af med ved at drikke.

Virkelighed: Folk med en kemisk afhængighed har de samme psykologiske, følelsesmæssige og sociale problemer, som alle andre, før de begynder at drikke. Men disse problemer forværres, fordi de drikker eller tager stoffer. Et kemisk afhængigt menneske har svært ved at klare dagligdagens problemer. Samtidigt bliver alkoholikerens følelser forvrænget, både når han/hun drikker, og når han/hun ikke drikker med irritation, vrede, angst og depressioner til følge.
Myte: Alle sociale problemer, ægteskabelige problemer, dødsfald i familien, stress på arbejdet osv. kan føre til alkoholisme.

Virkelighed: Som det er tilfældet med psykologiske og følelsesmæssige problemer, føler alkoholikere det samme sociale pres, som alle andre, men deres evne til at klare disse problemer undergraves af deres sygdom, og problemerne forværres.
Myte: Når alkoholikeren drikker, afslører han/hun sin sande personlighed.

Virkelighed: Alkoholens virkning på hjernen medfører svære psykologiske og følelsesmæssige forvrængninger af den normale personlighed. Kun i ædrueligheden viser alkoholikeren sin sande personlighed.
Myte: Hvis folk bare ville drikke med omtanke, ville de ikke blive alkoholikere.

Virkelighed: Mange, der drikker med omtanke, bliver alkoholikere. Først derefter begynder de at drikke uansvarligt. Det er nemlig sygdommens og ikke personens natur.

Myte: Nogle alkoholikere kan lære at drikke normalt og socialt og fortsætte med at drikke, så længe de begrænser mængden.

Virkelighed: En kemisk afhængig kan aldrig med nogen grad af sikkerhed begynde at drikke eller tage afhængighedsskabende medicin igen. Enhver indtagelse – meget eller lidt – vil før eller senere aktivere sygdommen igen.
Myte: En person har ikke noget alkoholproblem, hvis han eller hun kun drikker øl eller vin.

Virkelighed: Det er fuldstændigt ligegyldigt, hvad "indpakningen" hedder (øl, vin, snaps, whisky osv.), det er alkoholen, det drejer sig om.
Myte: En person, som ikke drikker om morgenen, eller som ikke drikker hver dag, har ikke noget problem.

Virkelighed: Mennesker, der får en kemisk afhængighed, udvikler deres eget mønster, som kan være meget forskelligt fra person til person. Nogle drikker hver dag, andre episodisk. Nogle drikker kun om morgenen andre kun om aftenen.
Myte: Den person, der er afhængig af alkohol eller andre kemiske stoffer har en svag karakter eller en dårlig moral.

Virkelighed: Alkoholafhængighed er en sygdom, ikke en karakterbrist. Vedkommende er fysisk og psykisk afhængigt af "stoffet" Han eller hun kan ikke stoppe af egen kraft, uanset hvilken viljestyrke personen opviser.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-03-07 12:50

At alkoholisme/misbrug er registreret og godkendt som en sygdom er IKKE ensbetydende med, at forskningen har dokumenteret en specifik arvelig biologisk faktor!!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 18-03-07 13:04

http://www.soberspace.dk/sygdom.htm#THIQ

Prøv og læs dette link. Det handler om alkohol, men kunne være andre stoffer også.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-07 13:41

Hold nu op.......

Misbrug er IKKE arveligt - kun miljømæssigt.....

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-03-07 13:45

Måske du skal starte en anden tråd til din teori om alkohol, knh15?!

Fra dit eget link

Citat
Der er altså hverken nogen enkel eller entydig forklaring på, hvorfor nogle mennesker bliver alkoholikere. THIQ teorien tillægges ikke særlig betydning blandt forskere nu om dage, måske netop fordi der ikke er nogen "enkel" forklaring på alkoholisme.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 18-03-07 13:55

Kære Creamygirl, disse ting jeg startede med og skrive, var ene og alene for og dele mine erfaringer med Rebecca og ikke for og overbevise nogen om noget, de ikke selv har lyst til. Jeg var kun ude på og fortælle hende om hvordan jeg kom videre med mit liv efter misbrug. At du gør alt for og modbevise, det jeg har lært i min lange behandling, tror jeg ikke gavner Rebecca, tværtimod resikere vi at det stakkels pigebarn, der beder om hjælp, bliver skrup forvirret.

Du kan Creamygirl komme med dine påstande og refi også. Det jeg har lært, har jeg lært af eksperter og dem tror jeg ved mere om sygdommen end i gør, det er mennesker, der lige som mig, har prøvet misbrug af værste slags på deres egne kroppe. Jeg ved ikke om i har oplevet noget lignene, hvis ikke så lad være med og være så påstålige.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-03-07 14:04

Forskningen har endnu aldrig kunnet dokumenteret en specifik arvelig biologisk faktor!

Teorier og videnskabelig dokumentation er 2 forskellige ting! Hvor svært er det at forstå?!

Mit arbejdsfelt gør i øvrigt, at jeg ikke påstår noget som helst. Jeg er up to date med, hvad der sker og er sket indenfor forskningen.

Slut herfra

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 18-03-07 14:18

Ikke helt, min egen læge var det heller ikke, men har heldigvis været så fornuftig og opdatere sig.

Så ikke flere kommentarer fra mig til dig og det handler ikke om dårlig taber, det handler om Rebeccas fremtid, denne tråd. Hvis du ved så meget Creamygirl, burde du også vide hvordan man hjælper et menneske i nød. En pige på bare 15 år der beder om hjælp.

En misbruger er syg i sjælen og føelserne, hjælpen skal komme via selvhjælp, sammen med mennesker der har gået vejen før. Og ikke af en dum diskotion, som vores. Hvor vi hver især ikke vil give hinanden ret. Det er Rebeccas nødråb for alvorligt til.

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 18-03-07 14:28

Jamen så synes jeg da, at du skal skynde dig at linke til noget videnskabeligt dokumentation. Jeg er på barsel, og der kan jo være kommet noget, som jeg endnu ikke er blevet præsenteret for.

Opdater mig, please Ikke med teorier, men med videnskabeligt forskning!

Vedrørende Rebekkas spørgsmål, så synes jeg du fuldkommen overser de mange forsøg på at oplyse hende om det skråplan hun er ude på.

Kommentar
Fra : metteto

Dato : 18-03-07 17:55

Rebekka.
Dine nyrer har formodentlig allerede nu taget skade, men hvis du holder op nu vil de formodentlig kunne regenerere, således at du om et par år er "skadesfri".
Jeg er ikke sikker på om man vil kunne påvise skader ved undersøgelser på nuværende tidspunkt.

Umiddelbart er der intet belæg for leverskader, hvis dit misbrug var paracetamol ville det være leveren, der primært tog skade.

Så er der Kodeinen, der i sig selv er en forholdsvis non-toksisk ingrediens, men som kvantitativt bliver omdannet til 5% morfin, som påvirker dit centralnervesystem,OG gør dig afhængig.

Håber du nu har fået et svar, nu står jeg af tråden, for jeg magter ikke at se dig udstille din manglende lyst til at forstå de svar du har fået. Så vidt jeg kan se, ønsker du at få at vide, at det du gør er ufarligt. Og det svar vil du kun få at mennesker der ikke vil dig noget godt.

Jeg håber du søger hjælp.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 18-03-07 23:58

Citat
Jeg skrev, fordi jeg virkelig gerne vil vide hvor lang tid det tager før man har taget skade af Kodymagnyler og hvordan man ved om man har taget skade.

Jamen det er der ingen der kan fortælle dig helt nøjagtigt, og prøver vil sikkert ikke vise noget særligt nu, selv om der måske allerede er sket skader.

Hos nogen går der ikke længe og kræves ikke særlig mange piller før de tager skade, mens andre er mere robuste og kan bedre tåle pillerne i længere tid....ofte viser skader sig først efter meget lang tid.
Det er f.eks. sådan, at folk der har været misbrugere og evt. følgesygdomme fra det, som oftest ikke kan tegne en livsforsikring, netop fordi de ikke vil risikere at skulle betale for skader der dukker op længe efter.

Men når du bliver så dårlig, at du ligefrem falder omkuld/besvimer eller hvad det var, i skolen.....så har du det bestemt ikke godt, og noget kunne tyde på, at din krop allerede er påvirket af misbruget.

Nu skriver du lægen ikke skal vide noget......men hvor har du forresten fået taget de prøver så, ....for det kan han da ikke undgå, da det vil fremgå af dit personlige register/journal.

Men du er måske slet ikke undersøgt for evt. organskader hvis ikke du har fortalt hvad årsagen kunne være.

Du spiller hasard med dit liv og helbred.....søg nu hjælp og håb på det ikke allerede er for sent, det er ikke sjovt hvis dine nyrer på et tidspunkt svigter.

mvh dova

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 19-03-07 07:32

Rebecca, du har sikkert en grund, til du ikke vil gå til dine forældre. Men du kan ikke vide på forhånd hvad de vil gøre og sige. Problemer jeg tror jeg har, viser sig ofte og være ubegrundet. I en misbrugers hjerne bliver et problem 800 gange større, fordi vi tror vi kan forudsige hvad andre tænker og mener. Men sådan er det ikke, vi kan ikke vide hvad andre tænker og mener. Desto længere du går med det, jo mere kommer det til og fylde i din rygsæk.

Og lige til dig Creamygirl, er din stilling Videnskabspædagog. ??????

Kommentar
Fra : creamygirl

Dato : 20-03-07 13:38

Citat
Og lige til dig Creamygirl, er din stilling Videnskabspædagog. ??????

Nej, det er jeg ikke. Er du en frelst og bedrevidende ex alkoholikere?!

Jeg fornemmer du fuldkommen misforstår, og/eller overfortolker og overanalyserer mine indlæg. Måske gør du det endda bevidst?!

Det eneste jeg gør dig opmærksom på, er at der til dato IKKE er dokumenteret en specifik arvelig biologisk faktor, der kan forårsage misbrugstendens – og henviser til, hvad der står i dit eget link.

Citat
Der er altså hverken nogen enkel eller entydig forklaring på, hvorfor nogle mennesker bliver alkoholikere. THIQ teorien tillægges ikke særlig betydning blandt forskere nu om dage, måske netop fordi der ikke er nogen "enkel" forklaring på alkoholisme.

Bemærk: "THIQ teorien tillægges ikke særlig betydning blandt forskere nu om dage"

Det er IKKE mig, der påstår noget, det er DIG – og det er ikke mig der ævler om dårlige tabere, det er DIG.

Beklager du ikke evner at se forskellen på TEORIER og DOKUMENTERET videnskab.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 20-03-07 14:20

Citat
Jeg fornemmer du fuldkommen misforstår, og/eller overfortolker og overanalyserer mine indlæg. Måske gør du det endda bevidst?!

Det kan være du burde analyserer dette citat også Creamygirl

Citat
Men du kan ikke vide på forhånd hvad de vil gøre og sige. Problemer jeg tror jeg har, viser sig ofte og være ubegrundet. I en misbrugers hjerne bliver et problem 800 gange større, fordi vi tror vi kan forudsige hvad andre tænker

Jeg har lært så meget om mig selv, at hvis jeg begynder og blive sur og irreteret på et menneske, som jeg fornemmer, at du er nu, på mig. Så skal jeg prøve og se på mig selv og se om det menneske indeholder noget jeg gerne vil ha. eller jeg selv har noget, som jeg gerne vil påfører den anden person, som jeg ikke kan lide ved mig selv.

Jeg ser, at du hele tiden hiver citater frem, fra det skrevne. Så spørger jeg lige mig selv om, hvem er det der analyserer eller bliver ved, med noget vi aldrig bliver enige om uanset hvordan og hvor meget du analyserer.

Jeg bliver desværrer aldrig frelst fra min alkoholisme. Den forbliver en sygdom, der vil eksisterer i mig resten af mit liv. Men jeg kan leve et fornuftigt liv og passe på, at den ikke kommer i udbrud igen.

enten er man alkoholiker eller også er man ikke. Enten er man gravid eller også er man ikke. Man kan ikke kun være lidt alkoholiker eller lidt gravid.

Kommentar
Fra : dkwM327

Dato : 21-03-07 01:14

Hej Rebekka90

For en gang skyld er jeg lige inde for at se, om der er noget jeg kunne tænke mig at blande mig i, og så "falder" jeg lige over dit indlæg.

Rebekka, om det er farligt, og hvor farligt det er, det du laver, ved du sikkert godt en hel del om.

Og hvor længe kan du leve med den viden, inden du dør?
Det er er udelukkende spørgsmål et spørgsmål om hvilken "kurs" du vælger at "Sejle"!

Du kan dø i nat, - og du kan leve 100 år eller mere, det afhænger helt om hvad du vælger.

Om dit misbrug er arveligt eller kommet af dit miljø, er i og for sig uvæsentligt for dig,
hvis du vælger at stoppe misbruget.

Men er du i tvivl om hvad du vil, dø hurtigt eller leve et langt og lykkeligt liv, kan det godt være vigtigt for dig, at "grave" lidt i, hvorfor du er i den nuværende situation, for det er der jo en eller flere grunde til

Og spørger du en læge om hvor længe du kan fortsætte inden du dør af det,
kan vedkommende kun give dig et svar ud fra sit eget synspunkt.

Men da du har stillet spørgsmålet her, vælger jeg at gå ud fra, at du gerne vil hjælpes til
at stoppe, og såfremt dine forældre er nogle gode forældre, er de afgjort de bedste du
kan søge råd ved i første omgang. Det næste skridt på den rigtige "kurs" er sandsynligvis
en der selv har været i samme situation som dig, og som har arbejdet sig ud af den.

Jeg ser frem til at du får et godt liv, for du fortjener det.

Min kommentar til dig er udelukkende for at hjælpe dig til at hjælpe dig selv.
mvh
DkwM327

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 21-03-07 07:16

DkwM327