/ Forside/ Interesser / Fritid / Motorcykler / Spørgsmål
10  3773 1345
En lille ''Kinasnak''
Fra : disken
Vist : 1109 gange
100 point
Dato : 16-03-07 16:37

Velkommen til en - gang MC / Kinasnak.

Overvejer at købe en af af disse ''rishakkere'' og ville gerne høre fra
ejere af disse.

Fordomme og andet er også VELKOMMEN, kender selv de fleste, men alligevel.

Den jeg selv har øje, på er den billige til 6000.-.

Men er det en´ der lever op til de hastigheder der loves o.s.v
Har hørt om hatigheder på 110, men det skal sikkert tages med et gram salt, eller 2.

Har for mange år siden, haft en tunet Honda CD 50 og den rendte hurtigt, dengang.

Men kunne selvfølgelig ikke holde til det i længden, og så tænker jeg på
max 500 Km, da ventiler og andet efterhånden gav op.
Sikkert fordi den blev kørt hårdt.

Mit kørsels forbrug er max 50 Km pr dag.

Men er TRÆT af at ''blive overset'' på en Scooter 45, som JO ikke må nærme sig de hastigheder.
Medmindre man piller ved den, og så syntes jeg ikke den er stabil mere.
Ved hastigheder over 80 Km

En side, der har det meste, af disse Mc´er

http://www.npmotor.dk/?site=produkter&id=motorcykel&ext25=true

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 16:39

Accepteret svar
Fra : Coliniiii

Modtaget 110 point
Dato : 16-03-07 17:05

Jeg Har en "Geely Grand Puma" 150 cc. Den køre godt det eeneste man skal pass på er at alle bolte og skruer er efterspændt. Det gøre ikke noget at man afmonter forskellige skruer og smør dem således at de er nemt at afmontere i fremtiden. Jeg køre også på en "Virago" der skal lidt arbejde klarøring til ny sæson...Puma startet medasamme uden at det har har for service i vinteren D.V.S tænd for benzin tryk på starten og så kørt den...

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 17:26

Var det dig der ''næsten'' tabte NR-pladen.

Så meget ryster de DA heller ikke.

Eller gør de, min gamle Honda CD kørte med nogle
hidsige omdrejninger, men aldrig en løs møtrik.
Nærmere knast-aksel, der stod stille at for for mange omdrejninger...VITTIGHED.

Har KUN kørt JAPSERE, men dengang, havde de samme RY,
som en Harlye-D i tomgang, den kunne sgu ryste.
Men klart, alt skal lige sætte sig...

Kan den ellers følge trafikken på landevejen...???

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 16-03-07 20:18

Min kun kører ca. 110 km/t Men der må siges at jeg vejer kun 149 kg. Det er std. jeg har ikke lavet noget om!!... Det bemærkes at jeg plejer at køre englander. D.V.S. BSA 350 GOLD STAR, Royal Enfield 500 Bullet. BSA B40.Ved hensyn til "Grand Puma" er det en tidliger Honda Som er en kopi af de engesk maskiner???....

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 20:34

Citat
Men der må siges at jeg vejer kun 149 kg

EGENVÆGT___

Så skal der sgi noget til at flytte dig.

Vejer selv lidt over de 100 så Scooteren havde trav OP AF bakke.
Men nu gider den IKKE mere, og vil ikke ofre 1/1500 for at få
den til det.
Og så kommer der garanteret mere.

Så alternativet må være en med GEAR.
Så kan den DA et eller andet, end STÅ stille.

Har engang sparket en BSA, igang - lidt af en fornøjelse
hvis den ikke står PERFEKT i tændingen.

Ville også ønske man havde havde en af disse ''oldtider''
stående, men man kan ikke købe skidtet for penge.

Men var mere til Triump ?uhfp.
Bonneville ?

Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 00:42
Kommentar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 00:45

VÆK om 6 timer

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-03-07 10:14

FDM har advaret mod Kinamaskiner, set ud fra et sikkerhedsmæssigt synspunkt. Dårlige bremser, lys, vægt beliggenhed osv. Efterfølgende kom så reservedel mm. Det er nok ikke timelønne alene, der medvirker til, at man fx kan købe en 250 kubik til 9000 kr. på "markeder". Transport, avance osv. så konstruktion og materialer må nødvendigvis nok ligge på et beskedent niveau, men det er da billigt!

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 17-03-07 10:34

alka:
prøve at kik her...http://www.dmcn.dk/mcanm/vis_mc_anm_detail.asp?maerke=Geely&model=Grand%20Puma%20JL%20150-9&aargang=2004

"Grand PUMA" er nok det mest driftsikkert af kinisk m/c.

Det er en billige maskin og skal tages som sådan...

Kommentar
Fra : alka

Dato : 17-03-07 10:44

Ja Coliniiii det ser da spændende ud. Nu om dage, skal man ikke tilkøre mere, det var den gang. Kan man selv lave det hele er det nok enbillig hobby, men har man 10 tommelfingre, tror jeg ikke rigtigt på projektet.

Jeg har en PGO T-Rex 45, fra 2001, med godt 18000 på tælderen, den godt nok ikke kører så hurtigt (lovlig) og har kostet 50% mere, men foreløbig har jeg kun fyldt olie og benzin på.

Godkendelse af svar
Fra : disken

Dato : 17-03-07 20:01

Tak for svaret Coliniiii.

Kommentar
Fra : Coliniiii

Dato : 17-03-07 22:59

Tak for point....

Colin