/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Vista igen, igen......
Fra : 20Kroner
Vist : 2505 gange
50 point
Dato : 16-03-07 15:51

Efter opgradering fra XP til Vista er ulykkerne væltet ned over min stakkels PC (Medion 8818). En del af problemer er klaret ved hjælp af dygtige og venlige folk på Kandu.
Problemet i øjeblikket er:
Når jeg vil brænde en CD-R, bliver skiven omgående skubbet ud, med meddelensen om, at der skal indsættet en -rw disk i drevet. Jeg har brændt mange CD-R da XP var i PC'en, men nu er det ganske umuligt at få drevet til at tage en CD-R. Support hos Medion gav ikke noget resultat. Kan nogen mon hjælpe?
Venlig hilsen 2oKroner

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-03-07 16:27

Prøv og lægge dit brænderprogram ind igen og be det om at repererer i første omgang

dr.dem

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 16:34

Gå til COMPUTER og klik på drevet, der kommer flere valg.
Men det har du sikkert prøvet.

Sidste gang jeg prøvede, var der 2 muligheder.
Enten at lægge/ trække det over i drevet - til udskrivning
eller formatere CD/ DVDén og den med at formatere virkede ikke.
Derefter opgav jeg.

OG SMED MIN XP PRO PÅ IGEN.

Men Held og Lykke.

NB - fik dog Nero 7 til at virke, med enkelte undtagelser.

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 16-03-07 17:16

Tak til dr.-dem og disken,,,

Hvor finder jeg mirt brænderprogram?

Til disken: Hvordan fik du Nero på PC' en igen--jeg har prøvet mange gange uden held, og hvordan fik du XP tilbage på din PC?
20Kroner

Kommentar
Fra : and_uden_tand

Dato : 16-03-07 17:31

Troede ikke Nero 7 virkede med Vista

Kommentar
Fra : dr_dem

Dato : 16-03-07 19:13

Ja det VISTA L....

dr.dem

Ps. gå tilbage til den gamle XP

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 19:26

Sagde jeg ALLE funktioner__________VISTA
Nero______________
Funktionernen ??? KOPIEÈR disk/ SYSTEM,
husker ikke så godt mere, men skal da gerne installere SKIFTET IGEN

er det ikke sådan den hedder, men den kan IKKE bruge genskrivelige diske,
Og da jeg er/var blevet skuffet over de andre VISTA udskrivnings-muligheder
Og ville ikke ofre de par diske, da det er nemmre at indstallere
HASTA_LA_ Bill Gates

Og det er sikkert KUN min mening om DEN udgave, af
en forvokset XP, der STADIG INTET KAN__________

Skidtet KOSTER og virker IKKE,
tror mange herinde TÆNKER ddet samme.

Hvilken udgave har du, kørte ULTIMA, som
skulle være den bedste.

Men det kunn jo være man bare skulle have HOLDT sig til en HOME

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 19:29

Citat
Til disken: Hvordan fik du Nero på PC' en igen--jeg har prøvet mange gange uden held, og hvordan fik du XP tilbage på din PC?
20Kroner

Bortset fra det, tror du, at du skal ned i burger___DITTO
efter min læderstol:::::::::::::::::::::::::::

ALTSÅ 20.-

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 19:31

Ser er sikkert OGSÅ mere SERVICE på klatten

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 19:32

Går ud fra JEG tænker på McDonald's

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 16-03-07 19:37

velkomen til VISTA

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 20:58

Værste fis - siden den sidste.......
Og det første der slog MIG___ sidste ÅR
Har stadig skidtet.
Var at, DER VAR 20 = MB NYE opdateringer,
Og der er INTET gjort ved sikkerheden...

e.c. kom med en meget god + lang GENUDSENDELSE
af HAM og hans og til tider bedre-virkende produkter.

En ting der slår MIG , er at du ikke kan gå i NETBANK.
Uden at stå I KARTOTEKET OVER OPDATERINGER.

Ingen Jave eller Flash.

Men JO ingen NYHED

Holder mig stadig til en VEL FUNGERENDE xp pro....
Ville bare smide MIN mening__IGEN, om VISTA...

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 17-03-07 07:35

disken, hentyder du ikke generelt til Windows?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 17-03-07 07:47

der er rigtig mange programmer der ikke kører under vista - eller der kan være store vanskeligheder med at køre ældre udgaver af visse programmer.

Nero version 7.7.5.1 fungerer upåklageligt med vista - hvor i mod ældre versioner enten ikke fungerer eller kun installeres med besvær.

Såååh måske en ide at skifte til nyeste version ??

Kommentar
Fra : amoko

Dato : 17-03-07 16:11

Hi 20Kroner,

Jeg går ud fra at du købte din maskine i Aldi den 29. november 2006.

Først et surt opstød:
Hvis Medion siger de ikke kan hjælpe dig, så din maskine kan det de har lovet, har du ret til at ophæve købet. Den Vista opgradering du har fået sendt, fulgte ”gratis” med maskinen; du har kun betalt porto og håndteringsgebyr.
Så den SKAL blive ved med at virke som da du fik den!

Nå spøg til side og hofter fat som man siger:
Da du opgraderede blev du vel tvunget til at lave en ”Clean” installation, så du selv skulle lægge alle programmer ind igen?

Prøv følgende:
Genetablér XP MCE

Vær opmærksom på at ALT hvad du har på dit C–Drev BLIVER SLETTET; men du har jo sikkert en Backup af alt hvad du ikke kan genskabe, ikke?

Det der sker nu er, at de seks filer i RECOVER bliver lagt ud på (spredt ud over) dit C–drev, så maskinen er fuldstændig som da du fik den fra Aldi.

Undtagen det du måtte have lagt ekstra på dit D-drev.

Afinstallér Nero. ( tip fra ferik: )

Når du nu installerer Vista (opgradere fra XP MCE) skulle det gerne virke. Nu skal alle dine øvrige programmer forblive urørte, OG gerne virke. Geninstallér Nero.

De mennesker, der har klargjort Medions Vista disc, har jo ikke kendt de finurligheder Microsoft med deres ”Automatiske Opdatering”, har fundet på at lægge på maskinen i mellemtiden, vel?

Jeg tror det er problemet, hvis ikke, ja så har Medion virkelig et MEGA problem.

Amoko
PS Jeg er ny i det her game, så hvis jeg gør noget upassende så vær venlig at fortælle mig det.

Kommentar
Fra : amoko

Dato : 17-03-07 20:26

Hi 20Kroner,
Jeg glemte at skrive,at hvis du ikke ved hvordan man reetablerer XP MCE er der en anvisning på side 84 i Manualen. Ellers er du velkommen til at kontakte mig, jeg har lavet en lille nem beskrivelse, jeg kan lægge ud til dig her.
Amoko

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 18-03-07 09:22

Hej Amoko
Tak for dit meget udførlige svar.
Du har ret det er en Aldi maskine fra 29. nov. - men om jeg har lavet en Clean installation er jeg ikke helt klar over - jeg har bare lagt Vista ind, og derefter fået et hav af problemer, så jeg hver dag drømmer mig tilbage til min velfungerende XP.!
Du skriver om at lægge programmerne ind igen - men jeg har jo ikke discs med de gamle programmer, der var præinstalleret på maskinen. De ligger i en mappe "Old wista, og derfra kan de ikke genskabes i Vista.; Den lille nemme beskrivelse, du taler om,vil jeg meget gerne have.
Gør noget upassende? Jeg vil snarere sige tvært imod!
Venligst 20 Kroner

Kommentar
Fra : amoko

Dato : 18-03-07 14:29

Hi 20 Kroner,
Her er en vejledning til System Recovery:

1.   Sikre dig at du har en mappe, der hedder RECOVER på dit RECOVER-drev (D:) og at de filer du fik leveret med maskinen ligger i det. (FACTORY.GHO, FACTO001.GHS, FACTO002.GHS, FACTO003.GHS, FACTO004.GHS, FACTO005.GHS)
2.   Sæt ”Application & Support-Disc” i dit DVD-Drev, man holder venstre ? (”store bogstaver tasten”) nedtrykket, så starter DVD’en ikke, gør den alligevel så vælg ”EXIT”
3.   Genstart nu maskinen.
4.   Vælg ”Boot fra CD-Rom”
5.   Nu starter ”Medion System Recovery Powered by Symantec”.
6.   Vælg: 2. Dansk.
7.   Følg anvisningerne nøje!

Dine programmer befinder sig i D:\Tools. Partitionen D: hedder RECOVER ligesom mappen med Ghost-filerne "Fact*.*". Ikke særlig pædagogisk.
Udskriv dette og det "lange" indlæg fra mig, så har du nemmere ved at følge "slagets gang".
God arbejdslyst
Amoko

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 19-03-07 08:18

Hej Amoko
Mange tak!
Inden jeg lukker lige et par spørgsmål:
1.Er det kun discen "Application mv." jeg skal bruge. For der medfulgte jo også en disc ""Recovery Disc".
2.På C-drevet behøver jeg kun gemme, hvad jegselv har lagt ind + dokumenter mv.?
3.Skal jeg efter dit punkt 7. lægge Vista ind igen? Og får jeg så ikke de samme problemer igen?
4.Hvis jeg ikke lægger Vista ind - har jeg så min gamle XP tilbage i brugbar stand?
5.Hvis jeg sletter Nero, hvordan får jeg så programmet ind igen?
Hilsen 20Kroner

Accepteret svar
Fra : amoko

Modtaget 50 point
Dato : 19-03-07 10:31

Hi 20Kroner,
"Et par er højst 3 "
Nå:
1. Ja, ”Application & Support-Disc”
2. Ja, men det har du vel allerede gjort inden du lagde Vista på?!?
3. Ja hvis du vil køre Vista. Jeg ved ikke om du får samme problemer igen, men jeg tror det ikke. Ellers vent til der er andre der har fået mere erfaring med MD8818
4. Ja, det har du; helt som fra "Fabrikken"
5. D:\Tools\Nero 7 (7.2.3.2a)\setup.exe
5a. Hvis du ikke vil installere Vista er der ingen grund til at slette Nero
Amoko

Godkendelse af svar
Fra : 20Kroner

Dato : 19-03-07 13:39

Tak for svaret amoko.
Jeg forsøger......med bævende hjerte...
Du har været til meget,meget stor hjælp
20Kroner

Kommentar
Fra : amoko

Dato : 19-03-07 15:20

Hi 20 Kroner,
Du er velkommen, men kun hvis du giver mig et praj om hvordan det er gået AMOKO

Kommentar
Fra : 20Kroner

Dato : 24-03-07 06:52

Hej Amoko.

Det er gået meget fint. og jeg har min gode gamle XP tilbage på maskinen. Det eneste jeg har lidt besvær med, er at hente de sikkerhedskopierne af de gemte filer tilbage - men jeg har da fået næsten alt tilbage - men der må sikkert være en lettere måde, at hente de gemte filer tilbage på, end detjeg har siddet og rodet med?
Venlig hilsen
20Kroner