/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
kan du hjælpe med drivere...
Fra : gozimza
Vist : 951 gange
100 point
Dato : 16-03-07 14:18

Hej

Jeg har købt en gammel bærbar som jeg gerne vil have slettet totalt og så ligge en ny installation af xp ind på igen, MEN problemet er at jeg ikke har nogle cder med de drivere der skal bruges eller nogen ide om hvordan jeg finder og henter dem ned på en cd....er der en der kan hjælpe mig...
Her er et udklip fra Everest håber det er til hjælp men er der brug for yderlige informationer så spørg endelig....

Motherboard:
CPU Type Mobile Intel Pentium M 718, 600 MHz (6 x 100)
Motherboard Navn Dell Latitude D500
Motherboard Chipset Intel Montara-GM i855GM
System Hukommelse 256 MB (DDR SDRAM)
BIOS Type Phoenix (05/30/03)
Kommunikations Port Kommunikationsport (COM1)
Kommunikations Port ECP-printerport (LPT1)

Grafikkort:
Grafikkort Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller (64 MB)
3D Acclerator Intel Extreme Graphics 2
Skærm Plug and Play-skærm [NoDB]

Multimedie:
Lyd Kort Intel 82801DB(M) ICH4(-M) - AC'97 Audio Controller [A-1]

Lager:
IDE Kontroller Intel(R) 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA
Disk Drev IC25N020ATCS04-0 (20 GB, 4200 RPM, Ultra-ATA/100)
Optisk Drev MATSHITA CDRW/DVD UJDA740 (DVD:8x, CD:24x/10x/24x DVD-ROM/CD-RW)
SMART Harddisk Status OK

Partitioner:
C: (NTFS) 19077 MB (8843 MB fri)

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 16-03-07 14:27

Den er lidt lille til at give en god udnyttelse med XP

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-07 15:06

Citat
kan du hjælpe med drivere

Du har jo alle drivere......

Bare gem dem inden du formaterer.....

Men også lige - den er Liiiige lille nok til XP.....

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 16-03-07 16:29

som tidligere sagt af 2 ingen xp max w2k

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-03-07 17:29

Jeg har en Compaq Armada E500 / 600 Mhz .................. kører XP uden problemer.

Drivere kan du evt. hente hos Dell.
http://support.dell.com/support/downloads/driverslist.aspx?c=us&cs=19&l=en&s=dhs&ServiceTag=&SystemID=LAT_PNT_CEL_D500&os=WW1&osl=EN&catid=&impid=

Kommentar
Fra : CiviC

Dato : 17-03-07 00:50

Du finder masser af drivere her:
http://www.driverguide.com/

Du kan godt registrerer dig gratis, men så kan du vidst kun dwonloade 1 eller 2 drivere om dagen, pr email

Mvh
CiViC

Kommentar
Fra : rootyphp

Dato : 17-03-07 06:44

Jeg anbefaler at du booter den op med Ubuntu -> http://www.ubuntu.com/

Det er OpenSource, Gratis, Gratis & Gratis.

(Og din lap kan med garanti køre det.)

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 17-03-07 15:12

Tillykke med det e.c må være en meget tålmodig mand til afvikling af div, progammer

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 18-03-07 00:00

Hej igen...
Jeg vil nu også sige at den kører faktisk ret fint med XP, jeg vil godt nok smide et par større ramblokke i som jeg får af en kammerat, men ellers kører den sku ok....ja ok det kan godt tage en lille smule længere tid for at åbne div. programmer men dem jeg så bruger kører den helt fint.....

Nå men tilbage til de der drivere, HVORDAN gemmer jeg dem jeg har?gerne trin for trin da jeg ikke er nogen haj til det med pc`r....

Håber i har tålmodighed og bærer over med mig!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-03-07 08:06

Citat
Jeg vil nu også sige at den kører faktisk ret fint med XP

Har du da allerede XP installeret ????

Hvad er det så for drivere du mangler......

Kommentar
Fra : gozimza

Dato : 18-03-07 10:04

Hej refi...

ja der er XP på nu men engang i fremtiden vil jeg have maskinen formatteret og have lagt en "ren" XP ind, MEN jeg har ikke driverene til bundkort og div. andre ting, DERFOR var der en der foreslog at jeg kunne gemme dem der nu er på maskinen og mit spørgsmål er så HVORDAN gør jeg dette?
Forstår du nu hvad det er jeg vil?
På forhånd tak...

Accepteret svar
Fra : frostys

Modtaget 100 point
Dato : 18-03-07 18:58
Godkendelse af svar
Fra : gozimza

Dato : 18-03-07 21:55

Tak for svaret frostys.

Jeg har fundet ud af hvordan jeg gemmer dem der er på maskinen, men den side du sendte et link på var heller ikke tosset, så værsgo, lidt point til dig....

TAK FOR HJÆLPEN...