/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
Nulstille Windows Live ID ????
Fra : o.v.n.
Vist : 881 gange
100 point
Dato : 16-03-07 03:41

Jeg har fået en mail fra Microsoft kundesupport, hvor der blandt andet står: Du har for nylig anmodet om at nulstille din Windows Live ID-adgangskode via e-mail.
For at gøre dette skal jeg klikke på et link, længere nede står der blandt andet: HVIS DU IKKE HAR ANMODET OM AT NULSTILLE DIN ADGANGSKODE:

1. Marker og kopier følgende internetadresse.
Hvad er det for noget? Jeg har ikke bedt om noget som helst!!! Nu sætter jeg linket ind, som jeg skal klikke på, hvis jeg ikke vil nulstille: https://accountservices.msn.com/EmailPage.srf?emailid=aea1d42e0ccb0262&ed=B5ZFOhdNjBkT%2BZCEuY9MsOvBBeyBLfHp2VgwqSKibbdPYuexy9MsFgGLaxv0&lc=1030&urlnum=1
Jeg har ikke klikket, er lidt nervøs for hvad det er for en side jeg kommer ind på, nogen som har hørt om noget lignende ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 16-03-07 08:11

Har det mon noget med MESSENGER at gøre.... ??????

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 16-03-07 09:14

har du skiftet password ???

Accepteret svar
Fra : disken

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-07 09:29

Fik den for et par uger siden, og IGNOREDE den.
Siden er den ikke kommet igen.
Jeg har ikke bedt om NOGET, og fulgte ikke linket.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 09:32

Det kan være din Firewall virker for GODT, så de muligvis
vil se om du stadig er i live, HVIS DE IKKE KAN LYTTE MED.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-07 11:36

Jeg har ikke skiftet kode eller noget som helst, jeg vil også bare lade være at gøre noget, undrer mig over hvorfor jeg får sådan en mail, når jeg ikke har rørt kontoen eller kontaktet MSN

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 16-03-07 11:38

der har netop været noget i medierne om at messingeren anvendes til kriminelle handlinger og at man netop skal passe på med den slags henvendelser - godt du er opmærksom og ignorerer hemvendelsen når du ikke selv har bedt om den.

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 11:39

En anden muligher kunne være du har en gammel mailkonto
der skal aktiveres, for ikke at blive sat i bero.

Godkendelse af svar
Fra : o.v.n.

Dato : 16-03-07 14:11

Tak for svaret disken. Jeg har heller ikke tænkt mig at gøre noget, har lige været inde på min hotmail, jeg kunne sagtens logge ind, der er længe imellem at jeg er derinde, modtager mine hotmail i Outlook Express

Kommentar
Fra : disken

Dato : 16-03-07 15:00

Takker.
Plejer også at besøge MSN engang imellem for at sikre mig at posten
ikke bliver slettet.
Og har heller ingen problemer, der.

Men stadig mærkeligt at der dukker mail op fra dem.
Især når man ikke har noget der skal aktiveres eller nulstilles.

Muligvis en fejl i den nye Messenger.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 16-03-07 20:46

Klik aldrig på et link i en mail som beder om det..................bluf.

Til at vedligeholde sine gamle mail-adresser kan man bruge epromter.
Den lægger sig nede ved uret og sættes til at snakke med bl.a. hotmail og kigge efter mails.
Samtidig holdes de gratis hotmail's i live.