/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hvem skal klippe naboens hæk ?
Fra : stig54
Vist : 1408 gange
100 point
Dato : 16-03-07 01:59

Jeg har et lille stykke privat vej, og op tl den har naboen et hegn / hæk. Han mener jeg skal klippe ud mod min private vej, men jeg mener han skal klippe da hegnet/hækken jo står på hans. Det er ikke højden vi snakker om og vi er ikke uvenner.

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 100 point
Dato : 16-03-07 03:25

Hvis hækken står inde på naboens grund, skal han selv klippe den.

Men hvis den står i skel og deler jeres grunde, så er I fælles om den, og skal hver især klippe jeres "egen side"

mvh dova

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-03-07 06:14

Der er dog en lille "kringle". Hvis vejen er pålagt hævdvunden brugsret til andre, er den at betragte som alm. vej, og så "hænger" naboen på klipperiet af hæk i skel.
Hvis - som dova skriver - hækken står på naboens grund. er der ikke så meget at "rafle" om.

Kommentar
Fra : stig54

Dato : 16-03-07 09:14

Mente jeg nok. Den skal skæres kraftigt ind nu her og det hjælper vi hinanden med, s må han jo holde den inde på sin grund, ingen problemer i dt, det er bedt at have et godt naboskab, vi låner også bukke af hinanden når vi klipper. (den slags bukke man lægger en plade på :)

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-03-07 10:36

Godt naboskab er guld værd - og lidt klipperi og en enkelt pils over hækken kan ende med at blive helt hyggeligt. - Men skynd jer det bliver snevejr på mandag - siger de

Godkendelse af svar
Fra : stig54

Dato : 16-03-07 10:39

Tak for svaret dova.