/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
hijackthis logfile hjælp!!!
Fra : RuneBadune
Vist : 537 gange
200 point
Dato : 16-03-07 00:18

Jeg har haft problemer med spyware på min pc i lang tid.. Hver gang jeg scannede og fjernede threads (med defender, AVG, Adaware, etc, etc), kom der bare nye op efterfølgende dag.. men nu skal det væk!

Jeg har fulgt opskriften fra www.arlet.dk og fået lavet en logfile med hijackthis... Håber der er en ekspert derude der kan fortælle mig hvad jeg skal gøre, så min pc blir rask igen!

/Rune

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:13:12, on 15-03-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfsem.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\PPRT\bin\ITMRTSVC.exe
C:\Programmer\Autodesk\3dsMax8\mentalray\satellite\raysat_3dsmax8server.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spam\QSP-5.0.419.0\QOELoader.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfaem.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spyware\CAPPActiveProtection.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\Skype\Plugin Manager\SkypePM.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {7EFAA470-6CCD-3517-B9EA-30A6735BCD9F} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\en-us\msntb.dll
O2 - BHO: (no name) - {D44B9C1F-5FF6-0F7C-DB4C-5A9090D338C9} - C:\WINDOWS\system32\hki.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\en-us\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CplBCL50] C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Version Cue CS2] C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\ControlPanel\VersionCueCS2Tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [cctray] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QOELOADER] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spam\QSP-5.0.419.0\QOELoader.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [cafwc] C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\cafw.exe -cl
O4 - HKLM\..\Run: [capfaem] C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfaem.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=48835
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/4,0,0,101/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by135fd.bay135.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase9602.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1139072745216
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/1,0,0,26/mcgdmgr.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{0E0E15BD-CAF6-48AB-B76F-5753BDC70C2D}: NameServer = 194.25.0.60,194.25.0.68
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{0E0E15BD-CAF6-48AB-B76F-5753BDC70C2D}: NameServer = 194.25.0.60,194.25.0.68
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: PFW - C:\WINDOWS\SYSTEM32\UmxWnp.Dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Adobe Version Cue CS2 - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\bin\VersionCueCS2.exe" -win32service (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: CA Pest Patrol Realtime Protection Service (ITMRTSVC) - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\SharedComponents\PPRT\bin\ITMRTSVC.exe
O23 - Service: RaySat_3dsmax8 Server (mi-raysat_3dsmax8) - Unknown owner - C:\Programmer\Autodesk\3dsMax8\mentalray\satellite\raysat_3dsmax8server.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: HIPS Event Manager (UmxAgent) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
O23 - Service: HIPS Configuration Interpreter (UmxCfg) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
O23 - Service: HIPS Firewall Helper (UmxFwHlp) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
O23 - Service: HIPS Policy Manager (UmxPol) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 16-03-07 00:58

Det ser nu ikke så galt ud, men kør alle 6 trin her http://www.malwarecheck.dk/forum/viewtopic.php?t=11

Genstart, og kopier en frisk HijackThis log her ind.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 17-03-07 02:34

jeg har kørt igennem de 6 trin og er ved at tjekke om der stadig er spyware på pc'en.. (hvilket jeg mistænker)

Her er loggen fra hijackthis:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 01:14:27, on 17-03-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\PPRT\bin\ITMRTSVC.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\Programmer\Autodesk\3dsMax8\mentalray\satellite\raysat_3dsmax8server.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfsem.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spam\QSP-5.0.419.0\QOELoader.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfaem.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spyware\CAPPActiveProtection.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Skype\Plugin Manager\SkypePM.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcrobatInfo.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
R3 - URLSearchHook: (no name) - {7EFAA470-6CCD-3517-B9EA-30A6735BCD9F} - (no file)
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: (no name) - {53707962-6F74-2D53-2644-206D7942484F} - C:\Programmer\Spybot - Search & Destroy\SDHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\en-us\msntb.dll
O2 - BHO: (no name) - {D44B9C1F-5FF6-0F7C-DB4C-5A9090D338C9} - C:\WINDOWS\system32\hki.dll (file missing)
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\en-us\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [CplBCL50] C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Version Cue CS2] C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\ControlPanel\VersionCueCS2Tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [!AVG Anti-Spyware] "C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\avgas.exe" /minimized
O4 - HKLM\..\Run: [cctray] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QOELOADER] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spam\QSP-5.0.419.0\QOELoader.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [cafwc] C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\cafw.exe -cl
O4 - HKLM\..\Run: [capfaem] C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfaem.exe
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=48835
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/4,0,0,101/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by135fd.bay135.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase9602.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1139072745216
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/1,0,0,26/mcgdmgr.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{0E0E15BD-CAF6-48AB-B76F-5753BDC70C2D}: NameServer = 194.25.0.60,194.25.0.68
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{0E0E15BD-CAF6-48AB-B76F-5753BDC70C2D}: NameServer = 194.25.0.60,194.25.0.68
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: PFW - C:\WINDOWS\SYSTEM32\UmxWnp.Dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Adobe Version Cue CS2 - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\bin\VersionCueCS2.exe" -win32service (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: AVG Anti-Spyware Guard - Anti-Malware Development a.s. - C:\Programmer\Grisoft\AVG Anti-Spyware 7.5\guard.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: CA Pest Patrol Realtime Protection Service (ITMRTSVC) - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\SharedComponents\PPRT\bin\ITMRTSVC.exe
O23 - Service: RaySat_3dsmax8 Server (mi-raysat_3dsmax8) - Unknown owner - C:\Programmer\Autodesk\3dsMax8\mentalray\satellite\raysat_3dsmax8server.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: HIPS Event Manager (UmxAgent) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
O23 - Service: HIPS Configuration Interpreter (UmxCfg) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
O23 - Service: HIPS Firewall Helper (UmxFwHlp) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
O23 - Service: HIPS Policy Manager (UmxPol) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 17-03-07 12:20

Kør HijackThis, og maksimer vinduet. Luk alle andre vinduer. Sæt et flueben ved disse linier, og klik FIX CHECKED:

R3 - URLSearchHook: (no name) - {7EFAA470-6CCD-3517-B9EA-30A6735BCD9F} - (no file)

O2 - BHO: (no name) - {D44B9C1F-5FF6-0F7C-DB4C-5A9090D338C9} - C:\WINDOWS\system32\hki.dll (file missing)

Hvad er symptomerne på mere spyware ?

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 18-03-07 19:49

Jeg fjerner det du foreslår. Jeg har kørt forskellige antispyware og der er stadig noget..

AVG finder tracking cookie
:mozilla.30:C:\Documents and Settings\Rune\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\iu2kscfm.default\cookies.txt

Adaware finder 5 MRU list og Spybot finder 2 entries af Avenue A...

Er ikke helt klar over om det er egentlige spyware, men så længe antispyware programmerne finder det, er det vel et problem...

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-03-07 20:33

De tracking cookies (incl Avenue A) er egentligt spyware, men er bestemt ikke nogen stor "trussel". Jeg plejer nu at fjerne dem.

MRU listerne behøver du ikke fjerne, men kan da gøre det, hvis du vil rydde lidt op. Det er Windows lister over "Seneste Dokumenter" olign.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 18-03-07 20:57

ok det er godt at vide. Er der ellers nogle af processerne fra logfilen jeg kan fjerne? Der er over 50 processer der går i gang ved hver opstart.. Det er alt for mange?..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 18-03-07 21:14

Mange af processerne hører jo til din sikkerhed.

SuperAntiSpyware og Skype kan du deaktivere fra at starte med Windows, inde i programmerne, hvis du ønsker det. Måske også Adobe.

De tre mediaplayere kan du fixe med HijackThis. Du skal nok starte, når du skal bruge dem.

O4 - HKLM\..\Run: [CplBCL50] C:\Programmer\EzButton\CplBCL50.EXE

O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Programmer\QuickTime\qttask.exe" -atboottime

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

Ellers kan jeg ikke lige få øje på noget.

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 19-03-07 02:54

Mange tak for hjælpen! Inden jeg lukker tråden må jeg lige spørge dig om et par processer og hvorfor det måske ikke er en god ide også at lade hijackthis fixe dem.. Jeg har tidligere lukket disse processer i joblisten fordi jeg synes min pc reagerede for langsomt og jeg synes de så skumle ud.. (troede det var spyware relateret...)

Det drejer sig om

alg.exe         lokal tjeneste
cftmon         rune
1xConfig.exe      rune
jusched.exe      rune
qttask.exe      rune
cavrid.exe      rune
PRONoMgr.exe      rune
SCfgSvc.exe      rune
SynTPEnh.exe      rune
QOELoader      rune
SynTPLpr.exe      rune
CplBCL50.exe      rune
ITMRTSVC.exe      sys
RegSrvc.exe      system
vetmsg.exe      system
AdskScSrv      system
MsMpEng.exe      system
ati2evxx.exe      system
S24EvMon.exe      system
wuauclt.exe      system
BTNtService.exe      system
isafe.exe      system

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 19-03-07 10:00

Det er kun Quicktime du med sindsro kan lukke ned. De andre må du ikke lukke. Mange af dem tilhører din sikkerhed. Den lægger iøvrigt mange processer, og den kan sikkert sløve din maskine en del.

Fix det jeg foreslår med HijackThis, så er der ikke mere at komme efter.

Kom lige med en frisk log, så jeg kan se om det hele er væk.

Hvorfor også det samme spørgsmål her ? http://www.eksperten.dk/spm/768402

Kommentar
Fra : RuneBadune

Dato : 22-03-07 00:50

Det skader jo ikke at få råd fra forskellige steder, især når det gælder spørgsmål om at slette (måske) vitale processer fra joblisten...

Her er en frisk log;

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 23:48:08, on 21-03-2007
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v7.00 (7.00.6000.16414)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MsMpEng.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
C:\WINDOWS\system32\ZCfgSvc.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfsem.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfasem.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
C:\Programmer\CA\SharedComponents\PPRT\bin\ITMRTSVC.exe
C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe
C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spam\QSP-5.0.419.0\QOELoader.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\acrobat_sl.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Real\RealPlayer\RealPlay.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe
C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spyware\CAPPActiveProtection.exe
C:\WINDOWS\System32\1XConfig.exe
C:\Programmer\InterVideo\WinDVD4\WinDVD.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\Mozilla Firefox\firefox.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
C:\Programmer\HJTrenamed.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Bar = http://g.msn.com/0SEENUS/SAOS01
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = www.google.com
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O2 - BHO: Adobe PDF Reader Link Helper - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\ActiveX\AcroIEHelper.dll
O2 - BHO: SSVHelper Class - {761497BB-D6F0-462C-B6EB-D4DAF1D92D43} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O2 - BHO: ST - {9394EDE7-C8B5-483E-8773-474BF36AF6E4} - C:\Programmer\MSN Apps\ST\01.03.0000.1005\en-xu\stmain.dll
O2 - BHO: Adobe PDF Conversion Toolbar Helper - {AE7CD045-E861-484f-8273-0445EE161910} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O2 - BHO: MSNToolBandBHO - {BDBD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\en-us\msntb.dll
O3 - Toolbar: Adobe PDF - {47833539-D0C5-4125-9FA8-0819E2EAAC93} - C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll
O3 - Toolbar: MSN - {BDAD1DAD-C946-4A17-ADC1-64B5B4FF55D0} - C:\Programmer\MSN Apps\MSN Toolbar\MSN Toolbar\01.02.5000.1021\en-us\msntb.dll
O4 - HKLM\..\Run: [ATIModeChange] Ati2mdxx.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LtMoh] C:\Programmer\ltmoh\Ltmoh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPLpr] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPLpr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SynTPEnh] C:\Programmer\Synaptics\SynTP\SynTPEnh.exe
O4 - HKLM\..\Run: [PRONoMgr.exe] C:\Programmer\Intel\PROSetWireless\NCS\PROSet\PRONoMgr.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Version Cue CS2] C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\ControlPanel\VersionCueCS2Tray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Defender] "C:\Programmer\Windows Defender\MSASCui.exe" -hide
O4 - HKLM\..\Run: [cctray] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\cctray\cctray.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QOELOADER] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Spam\QSP-5.0.419.0\QOELoader.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [CAVRID] "C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\CAVRID.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [cafwc] C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\cafw.exe -cl
O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot
O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [SUPERAntiSpyware] C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SUPERAntiSpyware.exe
O4 - Global Startup: Adobe Acrobat Speed Launcher.lnk = ?
O8 - Extra context menu item: Convert link target to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert link target to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECaptureSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selected links to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppendSelLinks.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert selection to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: Convert to Adobe PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIECapture.html
O8 - Extra context menu item: Convert to existing PDF - res://C:\Programmer\Adobe\Adobe Acrobat 7.0\Acrobat\AcroIEFavClient.dll/AcroIEAppend.html
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_10\bin\ssv.dll
O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - %windir%\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe (file missing)
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O11 - Options group: [INTERNATIONAL] International*
O16 - DPF: {17492023-C23A-453E-A040-C7C580BBF700} (Windows Genuine Advantage Validation Tool) - http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=48835
O16 - DPF: {2917297F-F02B-4B9D-81DF-494B6333150B} (Minesweeper Flags Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MineSweeper.cab31267.cab
O16 - DPF: {4ED9DDF0-7479-4BBE-9335-5A1EDB1D8A21} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcinsctl/4,0,0,101/mcinsctl.cab
O16 - DPF: {4F1E5B1A-2A80-42CA-8532-2D05CB959537} (MSN Photo Upload Tool) - http://by135fd.bay135.hotmail.msn.com/resources/MsnPUpld.cab
O16 - DPF: {5ED80217-570B-4DA9-BF44-BE107C0EC166} (Windows Live Safety Center Base Module) - http://cdn.scan.onecare.live.com/resource/download/scanner/wlscbase9602.cab
O16 - DPF: {6414512B-B978-451D-A0D8-FCFDF33E833C} (WUWebControl Class) - http://update.microsoft.com/windowsupdate/v6/V5Controls/en/x86/client/wuweb_site.cab?1139072745216
O16 - DPF: {8E0D4DE5-3180-4024-A327-4DFAD1796A8D} (MessengerStatsClient Class) - http://messenger.zone.msn.com/binary/MessengerStatsClient.cab31267.cab
O16 - DPF: {BCC0FF27-31D9-4614-A68E-C18E1ADA4389} - http://download.mcafee.com/molbin/shared/mcgdmgr/1,0,0,26/mcgdmgr.cab
O17 - HKLM\System\CCS\Services\Tcpip\..\{0E0E15BD-CAF6-48AB-B76F-5753BDC70C2D}: NameServer = 194.25.0.60,194.25.0.68
O17 - HKLM\System\CS1\Services\Tcpip\..\{0E0E15BD-CAF6-48AB-B76F-5753BDC70C2D}: NameServer = 194.25.0.60,194.25.0.68
O18 - Protocol: msnim - {828030A1-22C1-4009-854F-8E305202313F} - "C:\PROGRA~1\MSNMES~1\msgrapp.dll" (file missing)
O18 - Protocol: skype4com - {FFC8B962-9B40-4DFF-9458-1830C7DD7F5D} - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\Skype\SKYPE4~1.DLL
O20 - Winlogon Notify: !SASWinLogon - C:\Programmer\SUPERAntiSpyware\SASWINLO.dll
O20 - Winlogon Notify: PFW - C:\WINDOWS\SYSTEM32\UmxWnp.Dll
O20 - Winlogon Notify: Sebring - C:\WINDOWS\System32\LgNotify.dll
O20 - Winlogon Notify: WgaLogon - C:\WINDOWS\SYSTEM32\WgaLogon.dll
O23 - Service: Adobe LM Service - Adobe Systems - C:\Programmer\Fælles filer\Adobe Systems Shared\Service\Adobelmsvc.exe
O23 - Service: Adobe Version Cue CS2 - Unknown owner - C:\Programmer\Adobe\Adobe Version Cue CS2\bin\VersionCueCS2.exe" -win32service (file missing)
O23 - Service: Ati HotKey Poller - Unknown owner - C:\WINDOWS\System32\Ati2evxx.exe
O23 - Service: Autodesk Licensing Service - Autodesk - C:\Programmer\Fælles filer\Autodesk Shared\Service\AdskScSrv.exe
O23 - Service: BlueSoleil Hid Service - Unknown owner - C:\Programmer\IVT Corporation\BlueSoleil\BTNtService.exe
O23 - Service: CA Personal Firewall ASEM - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Personal Firewall\capfasem.exe
O23 - Service: CAISafe - Computer Associates International, Inc. - C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\ISafe.exe
O23 - Service: InstallDriver Table Manager (IDriverT) - Macrovision Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\InstallShield\Driver\11\Intel 32\IDriverT.exe
O23 - Service: CA Pest Patrol Realtime Protection Service (ITMRTSVC) - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\SharedComponents\PPRT\bin\ITMRTSVC.exe
O23 - Service: RegSrvc - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\RegSrvc.exe
O23 - Service: Spectrum24 Event Monitor (S24EventMonitor) - Intel Corporation - C:\WINDOWS\System32\S24EvMon.exe
O23 - Service: HIPS Event Manager (UmxAgent) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxAgent.exe
O23 - Service: HIPS Configuration Interpreter (UmxCfg) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxCfg.exe
O23 - Service: HIPS Firewall Helper (UmxFwHlp) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxFwHlp.exe
O23 - Service: HIPS Policy Manager (UmxPol) - CA - C:\Programmer\CA\SharedComponents\HIPSEngine\UmxPol.exe
O23 - Service: VET Message Service (VETMSGNT) - CA, Inc. - C:\Programmer\CA\CA Internet Security Suite\CA Anti-Virus\VetMsg.exe

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 200 point
Dato : 22-03-07 03:09

Citat
Det skader jo ikke at få råd fra forskellige steder, især når det gælder spørgsmål om at slette (måske) vitale processer fra joblisten...

Jo, det kan faktisk skade temmelig meget. Der kan sagtens være brugere som har deres meninger om hvad der skal slettes eller ej, uden de har forstand på det. Det er der flere der er kommet grueligt galt afsted med.

Hvis du kigger i min profil, ser du at jeg er medlem malwarebekæmpernes internationale organisation "Alliance of Security Analysis Professionals" http://asap.maddoktor2.com/

Her bliver man kun medlem, hvis eens evner som malwarebekæmper er blevet godkendt.

Du bør altså kun modtage hjælp til HijackThis logs af ASAP medlemmer, eller af brugere som f, eks Arlet, som igennem lang tid har vist sine kvalifikationer.

Du glemte at fixe denne

O4 - HKLM\..\Run: [TkBellExe] "C:\Programmer\Fælles filer\Real\Update_OB\realsched.exe" -osboot

Det eneste problem jeg kan se i loggen er at dit java bør opdateres http://www.java.com/en/download/index.jsp

Alle gamle versioner af java bør du afinstallere, da de kan være en sikkerhedsrisiko.

Godkendelse af svar
Fra : RuneBadune

Dato : 30-03-07 19:38

Respekt