/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Fil- og udskriftsdeling i Win ME
Fra : edske
Vist : 351 gange
20 point
Dato : 29-08-01 20:13

Hej med jer

Jeg kan ikke tilføje serviceprogrammet fil- og udskriftsdeling i Win ME. Jeg har prøvet tage mit netværkskort ud og isat det igen uden held, jeg har også prøvet at reinstallere Win ME igen, dette virker heller ikke.
Det skal lige siges at jeg har haft det inde i min netværkskonfiguration, men er kommet til at slette det.

Hvad kan jeg gøre?

På forhånd tak for hjælpen.

\Claus

Kommentar
Fra : Sansan

Dato : 29-08-01 21:20

Hej du

Hvad sker der helt præcist når du prøver at installere serviceprogrammet fil- og udskriftsdeling ??

Sansan

Kommentar
Fra : edske

Dato : 29-08-01 21:41

Der sker det at der kommer et vindue frem, her er der to valgmuligheder som kan tilføjes, nemlig protokol og klient.

Jeg går ind i nætværkssteder og højreklikker, vælger egenskaber, efter trykker jeg så på tilføj.

Der er i forvejen installeret netværkskortet, Tcp/ip protikollen og Klientprogram til Microsoftnetværk.

Håber det hjælper dig?

\Claus

Accepteret svar
Fra : Sansan

Modtaget 20 point
Dato : 29-08-01 22:21

Hej igen Claus

Det du skal gøre, er:

Start med at installere Klient-programmerne, dem alle tre.
Derefter Protokollerne; IPX/SPX, NetBEUI og TCP/IP.
Til slut skal du installere Service-programmerne: Microsoft-netværk og NetWare Netværk.

Når alt er installeret og du har genstartet, skal der nu være følgende Komponenter installeret:
- Klientprogram til Microsoft-netværk og NetWare-netværk
- Microsoft Family Logon
- Et Opkalds-kort og et Netværks-kort
- 2 stk. IPX/SPX
- 2 stk. NetBEUI
- 2 stk. TCP/IP
- Fil- og udskriftsdeling til Microsoft Netværk
- Serviceprogram til NetWare Directory Services

Det skulle være det hele, så det er bare at håbe

Sansan

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 30-08-01 09:09

- du kunne jo også bare smække WinME cd'en i computeren og lave en reinstallation. (ovenpå den gamle !!!) Således gemmer du din gamle konfiguration og installerede programmer, men får ryddet op i systemets variabler.
For en sikkerhedsskyld, er det anbefalelsesværdigt, at tage backup af dine egne dokumenter, billeder og lign.

Held og lykke

Peter

Kommentar
Fra : edske

Dato : 30-08-01 13:26

Jeg har nu prøvet at gøre ligesom Sansan beskrev, desværre uden held. Jeg har så også prøvet at reinstallere som peterbech beskrev. Jeg tog første netværkskortet ud og så reinstalleret jeg Win ME, også uden held. Jeg har så prøvet at gå ind i netværksfejlfindingen, den siger til mig at der fejlen kunne være at der findes allerde en på netværket som har samme computernavn som mig, dette har jeg selvfølge også kontrolleret og det er der ikke. Det er sku ved at ret træls.

\Claus

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 30-08-01 13:34

- krøl maskinen sammen, og lav en rituel afbrænding

Kommentar
Fra : edske

Dato : 30-08-01 13:36

Det er sku nok den eneste udvej, damn.:0)

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 30-08-01 13:39

Hvad med at prøve et andet netkort, inden du laver afbrændingen ?
- og du har selvfølgelig downloaded de nyeste drivere... - eller undersøgt på Microsofts hjemmeside ???

Kommentar
Fra : edske

Dato : 31-08-01 00:16

Det har jeg også prøvet, men det kan også være ligemeget for jeg ligger den ned imorgen, man kan kun lære af det at Windows ME er et skod program.

Tak for hjælpen.

\Claus

Kommentar
Fra : peterbech

Dato : 31-08-01 09:08

Velbekomme
- god weekend, og held og lykke med den nye installation !

Peter