/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
olie på betonfliser
Fra : oleho
Vist : 2697 gange
500 point
Dato : 15-03-07 17:40

Hvordan fjerner man gl.spildt olie (bremsevæske)fra betonfliser?
mvh
oleho

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 15-03-07 17:46

Køb noget motorrens på en benzintank, vask først med det, og derefter strø kattegrus eller sand på

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 15-03-07 17:57

Hvis "olien" er våd ville jeg starte med kattegruset, men ellers er det rigtigt at motorrens f. eks er løsningen. Da overfladen ikke er glat må du regne med, at gøre det af flee omgange.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-07 17:59

Bremsevæske er ikke olie, men en alkohol. Den regner væk med tiden.
Den er også meget effektiv til at dræbe alger og lignende så flisen i en tid vil få nogle rene pletter hvor den ser anderledes ud. Men det gamle udseende kommer automatisk igen.

Kommentar
Fra : pallenoc

Dato : 15-03-07 18:02

Gammeldags petroleum er SUVERÆN når det drejer som om oliepletter på (beton)fliser

Mvh
Palle Jensen

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 15-03-07 18:04

Hvis der efter ovenstående behandling stadig er rester tilbage, kan du drysse ren cementpulver på, og lade det ligge et par døgn, det vil opsuge og farve i rette farve,- men er det på udvendige fliser skal du nok neddække, så kraftig fugt og regn ikke får cementen til at hærde op.

Kommentar
Fra : transor

Dato : 15-03-07 20:27

Du bliver ved med at få råd om olie. Men bremsevæske er ikke olie.

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 16-03-07 00:16

Bremsevæske skylles almindeligvis væk med vand. Måske med lidt ekstrahjælp fra sæbe og skurebørste. Men så blir flisen SÅ ren, at du er nødt til at tage resten af indkørslen!

Annuller spørgsmålet
Fra : oleho

Dato : 16-03-07 01:29

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål