/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lyden er væk!!
Fra : Snacky77
Vist : 684 gange
100 point
Dato : 15-03-07 14:48

Hejsa,

Jeg har en Toshiba bærbar som jeg bruger mere eller mindre dagligt.. Lige pludselig er lyden væk??? Jeg har tjekket enhedshåndtering og der er ikke nogle gule advarselstrekanter, lyden er skruet op på skærmen og på den manuelle lydstyrke på siden af computeren.. Nogle der har gode forslag??

Har ikke hørt noget højt musik på den eller lagt mærke til om højtalerne skulle være sprunget..

Tak for hjælpen..

Kommentar
Fra : me67

Dato : 15-03-07 14:58

Prøv evt. at geninstallere driver til lydkortet.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : me67

Dato : 15-03-07 15:02

Hvis du klikker èn gang med venstre musetast på højtalerikonet nede i højre
side af skærmen - er der så et flueben i feltet "Slå fra" for så kunne det jo
være der problemet lå.

Venligst ME67

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 15-03-07 15:08

Men hjælper det noget at geninstallere driveren når enhedshåndtering nu siger at enheden virker korrekt??

Og jeg har tjekket at lyder ikke er slået fra på skærmen(det lille højtaler ikon du nævner).. Det var det jeg mente med at der er skruet op for lyden på skærmen..

Men tak for hjælpen indtil videre..

Kommentar
Fra : me67

Dato : 15-03-07 15:11

Er ikke klar over om det virker - blot en ide til en løsning.

Tænker videre

Venligst ME67

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 15-03-07 15:35

Hej Snacky77

Da lyden "virkede" installerede du noget på din bærbare (Program/Software)

Der kan være opstået en konflikt og så KAN det hjælpe at geninstallere driveren som me67 siger

Hvilken Toshiba model er det ???

Styresystem ???

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 15-03-07 15:43

Hej Santa,

Det er ved at være et stykke tid siden jeg har installeret noget på maskinen, og lyden har virket fint lige indtil i dag..

Toshiba modellen er en Satellite og styresystemet er XP.. Computeren er næsten 2 år gammel og fik skiftet mainboard for et par måneder siden.. Det har som sagt kørt uden problemer, men idag forsvandt lyden så uden videre..

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-07 17:11

Du blev spurgt:
Citat
Hvis du klikker èn gang med venstre musetast på højtalerikonet nede i højre
side af skærmen - er der så et flueben i feltet "Slå fra" for så kunne det jo
være der problemet lå.

Venligst ME67

..siger den en 'bing' lyd, når du klikker på 'skyderen'/potentiometeret i Lydstyrke ?

Har du dobbeltklikket eller ved højreklik valgt; Åbn instillinger for lydstyrke ..på Lydstyrke ikonet ('højttaleren' nede til venstre på din skærm) og tjekket dine : 'Avancerede instillinger' ?

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 15-03-07 17:12

Sorry ..så ikke:
Citat
Det var det jeg mente med at der er skruet op for lyden på skærmen..

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : Snacky77

Dato : 15-03-07 20:39

Helt i orden Molokyle.. Har været inde og tjekke alt det åbenlyse.. Tror desværre ikke der er nogen løsning på det.. Måske er højtalerne bare gået i stykker, en løs forbindelse eller noget.. Bare skide irriterende..

Kommentar
Fra : SANTA2002

Dato : 16-03-07 09:27

Tjaaa Snacky77 det er jo desværre en mulighed for det sker jo med elektronik

Surt når det sker ..........

Hvis den NÆSTEN er 2 år gammel er der vel stadig garanti på den eller hvad ???

Er der garanti på det nye bundkort du fik sat i den ???

Hvis det er en reperation SKAL de give dig garanti ifølge købeloven (Gælder kun forhandlere)

Mvh
SANTA

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 16-03-07 10:12

Har du prøvet med en extern udgang (Line-out) via. dit stereoanlæg?

Så kan man jo konstatere om det er ey driver/lydkort problem

..eller en 'fysisk' ting, som: Indbygget højjttaler eller volumenknap.

</MOLOKYLE>